TROMS Ø Nettbasert kompetanseutvikling

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Marketing and Brand Management (MBM)
Advertisements

Forventninger og videre arbeid…...
Det digitale læringsmiljø – for alle?
«Korleis skape felleskunnskap ut av individuell kunnskap»
Pårørendetilbud ved lett traumatisk hjerneskade
NES VIDEREGÅENDE SKOLE
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Oppsummering Kvalitetsutviklingsplan
Fafo Nettverk for kompetanseutvikling 22. oktober 2004 Forskningsstiftelsen Fafo Anna Hagen.
Hva skal til for å gi ungdom og voksne et bedre grunnlag for yrkes- og utdanningsvalg? Rådgiving og karrièreveiledning.
Samhandlingsreformen og nasjonal strategi for habilitering og rehabilitering Møteplass: Allmennhelse 13. Mai 2009 Mette Kolsrud forbundsleder.
INNHOLDSFORTEGNELSE ‣ 1 – Nasjonalt Fagskoleråd ‣ 2 – Om fagskolen ‣ 3 – Om fagskolen ‣ 4 – NOKUT ‣ 5 – NIFUs Kandidatundersøkelse 2012 ‣ 6 – NIFUs Kandidatundersøkelse.
Redigert presentasjon til rådgivernettverksmøte INVEST, vår 2013 F agskoleinfo på karrieresenterets hjemmeside:
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
ved Wenche Natland Dahlen Karl-Johan Johansen
Etterutdanning i Helse Midt-Norge. Forankring (kvalitetsstrategien/kompetanseplanene) Helseakademiet skal : • bidra med å utvikle, koordinere og samkjøre.
Videreutdanning i supported employment Målrettet og systematisk oppfølging til arbeidsgiver og arbeidssøker Videreutdanningen tilbys av Høgskolen i.
ICF i undervisning og forskning.
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
TELEMEDISIN I REHABILITERING Bodil Helene Bach Rådgiver e-helse og telemedisin, NST Fra prosjekt til tjeneste……?
“Å utvikle studietilbud og undervise på nett” Perspektiver og erfaringer fra det nasjonale LINGO-prosjektet cmc.uib.no/lingo Åpent seminar ved HiØ tirsdag,
Høgskolen i Sør-Trøndelag Avdeling for informatikk og e-læring IKT og undervisning Geir Ove Rosvold Avdeling for informatikk og e-læring Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Demensteam Lier Kommune
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
St.meld. 25 (2005 – 2006) Mestring, muligheter og mening «De fleste undersøkelser peker på dagligliv, måltider, aktivitet, sosiale og kulturelle forhold.
Rekruttering – behov for og tanker om samarbeid
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
Utredning om digital tilstand i høyere utdanning – om forhold knyttet til bruk av IKT i undervisningssammenheng.
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Regional kompetanseutvikling i tilknytning til DMS – erfaringer fra Midt-Troms og planer for videreutvikling.
Innenfor rammen av Fosen DMS, som består av: Desentraliserte spesialisthelsetjenester Avdeling for observasjon og etterbehandling Helhetlig kompetanseutvikling.
TELEMEDISIN I REHABILITERING
Etter- og videreutdanning i kommunehelsetjenesten
TROMS Ø Kompetansebygging i og mellom tjenestenivåene - en mulighet for alle!
VIDEOKONFERANSE I UNDERVISNING OG VEILEDNING ved Nasjonalt senter for telemedisin Bodil Bach Regionkontakt Helse Øst Nasjonalt senter for telemedisin.
Personalenheten - Fagopplæring Møte på opplæringssted Hensikt med møtet avklares i forkant Deltakere på møtet Lærling Instruktør Faglig leder Tjenesteleder.
Informasjonsteknologi for lærere Erfaringer fra nettbasert samarbeid om valgemner Presentasjon på Haustseminar 2001, IKT i lærerutdanninga Monica Johannesen.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Mjøs-utvalget om IKTs betydning Oppsummering til LUs fagdag 2000 Leikny Øgrim og Monica Johannesen.
Studieplanarbeid.
KURSPLAN 2004 PSYKIATRI OG RUS I EN ARBEIDSMARKEDSBEDRIFT.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Erfaringer med bruk av videokonferanse i Helse Stavanger, Psykiatrisk klinikk Berit Lode Helland, opplæringskonsulent.
Telemedisinsk brukerforum/seminar Bergen 16. november 2005.
EUROPEISKA UNIONEN Europeiska regionala utvecklingsfonden S Ø T - et samspill mellom Sundsvall, Østersund og Trondheim.
Demensomsorgens ABC.
1 Rådet for studenter med funksjonshemming Opprettet
Eldreomsorgens ABC Demensomsorgens ABC En bedriftsintern opplæringsmodell for primærhelsetjenesten.
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
En bedriftsintern opplæringsmodell for primærhelsetjenesten
Ringsaker kommune.
Datakortet Hvorfor et forskningsprosjekt? Internett-kurs avdekket et stort opplæringsbehov. Annen undervisning, opplæring og sertifisering baseres på.
Kompetanse for kvalitet Videreutdanning mill kr 37 nye tilbud høsten 2010, samlet 91 videreutdanningstilbud med omfang 30 studiepoeng Fire nye.
PRESENTASJON UT AV TÅKA 2015 NASJONALT CANNABISNETTVERK NORGE (NCNN)
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
Idéportalen Idéportalen Et initiativ for å formidle studentoppgaver fra næringsliv og forvaltning.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
i introduksjonsordningen Pernille Baardson seniorrådgiver IMDi Sør
Sammen om psykisk helse- og rusarbeid v/avdelingsdirektør Anette Mjelde, Helsedirektoratet Regional nettverkssamling for psykologer i kommunen - Midt-Norge,
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Mars 2001 Etter- og videreutdanning i IKT  LiNK – hva er det?
Department of Telemedicine Beate Nyheim Førstekonsulent Telemedisinsk Avdeling,RiTø Telegeriatriske nettverk.
Et kompetansenettverk for studenters suksess i høyere utdanning
Nasjonalt Kompetansesenter for Svangerskap og Revmatisk sykdom
Sundvolden, torsdag 7. desember 2017
NVU-konferanse mars 07 Videreutdanning i organisering og veiledning av støttekontakter, avlastere og frivillige Erfaringar frå opptrapping og utviding.
DeKomp Midtfylke/Ringeriksregionen
Utskrift av presentasjonen:

TROMS Ø Nettbasert kompetanseutvikling

Agenda Satsningen vår – NKU Helsekompetanse.no ZOLTAN - E-læring – hva er det EIRIK- Kompetanseutvikling i kommunene - eHomeHealthCare - Medical Peace Work..." – Autismeprosjekt – Nordmøre kompetansenettverk - Eirik

Nasjonal tjeneste Annonserer ulike forelesninger/kurs, fagnettverk, etter- og videreutdanninger, veiledning Eksempler på fagområder; Autisme, eldreomsorg, demens, funksjonshemming og aldring, læring og mestring, psykiatri etc. etc.

Lege Sykepleiere Fysioterapeuter Radiologer Bioingeniører Ergoterapeuter Stråleterapeuter Patologer Ernæringsfysiologe r etc År kurs / utdannings og veiledningstilbud Ca deltakere

country requests - feasibility studies Afghanistan Bangladesh Botswana Cambodia Georgia Iran Kyrgyz Republic Nepal Palestine Sri Lanka Baltikum EU

Helsekompetanse.no Den Nasjonale inngangsport til helserelatert utdanning / kurs og fagnett En møteplass for de som tilbyr kompetanse og de som etterspør Innovasjon Norge og VOX Mintra as

Hvorfor gjør vi dette?

Hvorfor? NST- Nasjonalt kompetansesenter – en pådriver for utvikling av bedre helsetjenester Etablert organisering rundt aktiviteten Kompetanse på organisering av helsetjenesten / hva som skal til for å lykkes Stort nasjonalt nettverk Deling av ressurser Koordinering av tilbud Kostnadseffektivt

Kostnads- og tidsperspektiv - sammenligning med trad. undervisning Påmelding Reise Opphold Samling Forelesning Mottak av læremateriell og dokumenter Evaluering kan endres Registrering av gjennomførings- og evalueringsdata kan automatiseres Grønne felter indikerer noen mulige steder en kan spare kostnader og tid

Kostnader Tradisjonelt kurs; Nettbasert kurs;

Hva gjør vi? Organisering og pedagogisk tilrettelegging av nettbaserte læringstilbud i samarbeid med innholdsleverandører Videokonferanse Nettbasert læring Prosjekter Kommunesatsning

Hvordan? Kobler kompetansemiljø - behov for kompetanse Hjelp til selvhjelp- Ide til produkt Organisatorisk tilrettelegging Opplæring student/ foreleser Gjennomføring Support Systematisere kunnskap Helsefag, teknologi og pedagogikk

Hva kan vi tilby? Nasjonal katalog for fjernundervisning Opplæringskurs i bruk av videokonferanse Hjelp til selvhjelp ved utvikling av nettbaserte læringstilbud Råd og veiledning

Veien blir til mens vi går

Tlf.: