Erfaringer fra pre-pilot på Haumyrheia skole, 8.trinn Jobbet med tema Kristiansand (hadde samtidig et iPad-prosjekt)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Advertisements

Foreldrekurs for minoritetsspråklige
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Hva er en iPad? Ideen som bygde 700 milliarder på 10 år.
E-læringskurs i blodtransfusjon - erfaringer
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Digital kompetanse i Mat og helse
Vi dro til Sverige med store forhåpninger – ikke bare forhåpninger om det å få kunnskap om det vi skulle gjøre på skolen, men også det å få være litt.
Språk, Lesing og Læring Oppfølging av SLL-planen
Ngitili Sukumaenes løsning for å gjenoppbygge skog og gresslandskap.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR VG1
Vurdering for læring på Linderud skole
Hvordan vi jobber på Bestum skole.
Vitensenteret i Trondheim
Primærmedisinsk verksted Senter for Helse, Dialog og Utvikling (PMV) Sverresgt. 10, 0652 Oslo tlf.:
Vurdering Na /4-09. Hvordan få til god vurdering Hemmeligheten: for å kunne gi god vurdering er gode oppgaver viktige! Den formelle vurderingen.
Medlemsutvikling D 2290 Presidenttreff januar 2008.
Kompetansebygging 2.0, / Bibliotekmøtet på Hamar 2010 Karen J. Buset, UBiT Kompetansebygging 2.0.
FAU og Styreopplæring Velkommen til opplæring og erfaringsutveksling foreldretillitsvalgte Fra barneskolene er det invitert 3 fra hver skole: FAU.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Redd Barna og Sinna mann
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
TIPS OM SØKING PÅ INTERNETT
Foto: Carl-Erik Eriksson Hvordan lage elevblogg i It`s learning Dalgård skole av Else Margrete Børkum, 2013.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
An-Magritt Hauge (2007): Den felleskulturelle skolen
Undervisningsforløp og læringsteori
Lesing og lesestrategier
Ap Arbeiderpartiet mener at vi skal fortsette oljeboringen på en konsekvent måte, de vil ta i bruk ressursene vi har. De mener oljepengene skal gå til.
Våre antagelser  Læring om solsystemet har frem til nå vært gjemt i tekstbøker  Antar at barn liker leker som er interaktive, aktiviserende og samtidig.
Uke okt.-30.okt. Uke okt.-30.okt. Ord å forklare: Klokhet/ visdom Ord å forklare: Klokhet/ visdom.
Felles tema i mars: Selvkontroll
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Erfaringer fra Ranheim Skole Sketchup og 3d-printing hos 6. og 7. trinn.
Her kommer litt om det vi har gjort på i august, og hva vi skal gjøre i september.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Elevundersøkelsen 2015 Består av temaene; trivsel, motivasjon, hjem-skole, støtte fra lærerne, arbeidsfordeling og læring, vurdering og læring, medvirkning,
Foreldremøte 2. trinn 14. September Presentasjon av lærere på 2. trinn:
Erfaringer fra koding i teknologi i praksis. Bakgrunn Kjører koding i 50 % av valgfaget Teknologi i praksis Passer ganske greit inn i læreplanen Varierende.
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
Vurdering for læring i Fysikk 1
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Innskoling på Sørbø VELKOMMEN.
Lov, regelbrudd, lovbrudd?
Program for kvelden Velkommen  Oversikt over resten av skoleåret
iPad i grunnskoleopplæringen
Etterarbeid Balkongen
Mulig.
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Menneskerettigheter Før man går i gang med selve presentasjonen som er forløperen til IGP (individ-gruppe-plenum) arbeidet der elevene selv skal lage rettigheter.
Roller og forventninger
Velkommen til PowerPoint
Sørlandets Maritime Park & Akvarium
Overgang mellom barnehage og skole/SFO på Søm.
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Den matematiske samtalen
Velkommen til dugnad i kommunen
Forslag til for- og etterarbeid
Som ble fylt med programmering
Mari Therese Monsø, Jørgen Tronstad, Kim Åge Ditlefsen
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Følelser Læring for livet 9.trinn.
Bestille undersøkelser fra kunnskapsmiljøer
Å få elevene til å argumentere B – Samarbeid
MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG 21. oktober- 25. oktober
Utskrift av presentasjonen:

Erfaringer fra pre-pilot på Haumyrheia skole, 8.trinn Jobbet med tema Kristiansand (hadde samtidig et iPad-prosjekt)

overordnet Scenario: Visualisere planetens overflate Oppgave: Design en guidet tur som vektlegger aspekter ved det lokale miljøet. Det burde fokuseres på lokale dyrearter, historiske monumenter/geografiske trekk eller lignende. Det burde designes for å tjene medlemmer av lokalsamfunnet eller turister. Det endelige designet kan være en geocache eller en serie geocacher, et lokasjons- bevisst smart-telefon spill, et Google-kart med interessante punkter og forslag til ruter, et printet guide- kart, QR-koder plassert i nærmiljøet, eller noe annet.

Elevenes erfaringer ” På onsdag fant vi også ut at Keynote- presentasjonen måtte gjøres om til en iMovie presentasjon. Det var et problem, fordi vi følte at keynoten var veldig bra, og nesten ingenting av dette kunne brukes i iMovie. ” Logg: Film:

Lærernes erfaringer Blogg er vanskelig av mange årsaker. Dette bør vært innlært på forhånd sjanger. Samtidig er elevene svært stolte av det endelige produktet, og vil gjerne blogge Gruppene bør heller være par. Vi ser at denne metoden kan brukes på svært mange områder, også småprosjekter. Det er viktig å "koke ned" oppgavene, slik at elevene forstår hva de egentlig skal gjøre. Muligens bør det lages en mer spesifikk skriftlig plan som leveres ut til elevene i forkant, slik at de vet hva som skal skje og hva som forventes.

Ressurser Elevblogg fra Haumyrheia med refleksjoner og endelige produkter fra de ulike gruppene: