Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006 Fagområde kunst, kultur og kreativitet
Fysisk miljø som fremmer alle barns utvikling (Del I, kapittel 1 / 1 Fysisk miljø og dets estetiske dimensjon for barns utvikling
Fagområde kunst, kultur og kreativitet (Del II, kapittel 3 / 3.3) Tekst i rammeplan ←→ forventninger fra: ► Kollegaer - i andre fag i lærerutdanning - i samme fag ► Personalet i barnehager ► Studenter Hva er grunnen til avstanden? Er den politisk, sosial, økonomisk?
Bruk av begreper: tverrfaglighet drama/musikk/kunst og håndverk kunst, kultur og kreativitet
Profesjonell kunst > < amatørisme - Hva er det som betraktes som kunst? - Av hvem?
Bevisstgjøring av begrepene kunst, kultur og kreativitet: Som faglærer må vi være mer bevisst på disse begreper Som faglærer må vi bevisstgjøre studenter på begreper/fagterminologi
Andre samarbeidspartnere (Del III, kapittel 5 / 5.7) Museer Bjørn Sortland og Lars Elling (1993) ”Raudt, blått og litt gult”, Det Norske Samlaget.
Fagområder - kommunikasjon, språk og tekst - antall, rom og form Bjørn Sortland og Lars Elling (1993) ”Raudt, blått og litt gult”, Det Norske Samlaget.