Rotårsaksanalyse <Navn på prosjekt>

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
Advertisements

Fra bekymring til handling
”Lærlingepermen” Et nytt verktøy i utdanningen av lærlingene?
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Geografiprosjekt Uke Innlevering 20.mars kl
Foreldrekontakter Ved arbeidsutvalget i FAU Utarbeidet av Arly Hauge Presenteres onsdag av Birgitte Engestøl.
Systematikk og prioriteringer
Dokument med bilde, formatere i Word
Sammendragslysbilde Hydrogengass som drivstoff ?.
”Fra helsestasjon til sykehjem” Ergoterapeuter i forebyggende arbeide NETF 12. mai 2009.
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Om å skrive om litterære tekster
Prosedyre for å utarbeide rapport (innen 9 uker sykmelding) på nav.no
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
Om å skrive om litterære tekster
Prioriteringer i fakultetsadministrasjonen
Energi og miljø høgskolen i oslo Prosjektoppgaver og vurdering av Høgskolelektor Bente Hellum.
Hva vi har gjort før Ventelistesanering, gjennomgang av rutiner m.v Individuell behandlingsfrist, innføring av ”Normalprosedyren” 2004 Regionale.
Årsaks analyse Alnabru
Oppfølgingsmøte Alnabru prosjekt Alnabru 8. november 2007.
April 2007, Per M, Jorunn og Mads
Hvordan lage en enkel grovanalyse
1 1 Møte med Statens vegvesen Vegdirektoratet 2. mai 2007 Tilbakemeldinger fra drift- og vedlikeholdsutvalget i EBA Kjell Inge Davik.
Styret – hjertet i foreningen
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Nyhetsliste ALEPH brukermøte 17. oktober 2003 David Massey.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Studentevaluering av undervisningen ved NVH. Studentevaluering er en viktig del av NVHs kvalitetssystem fordi: Det gir tilbakemelding om i hvilken grad.
Studentevaluering av undervisningen ved NVH. Følgende aktiviteter evalueres av studentene: 2.1 og 2.2 Opptak og mottak: Gjennomføre rekrutterings- og.
Kulturvertskap Organisering Prosjektdeltagere Økonomi Innhold Målsetting Møteplan Oppgaver frem til neste samling.
Kommunens nye retningslinjer og forslag til praktisk gjennomføring Sofiemyrtoppen skole FAU.
Skriving av prosjektrapport
Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.
PROSJEKT VÅREN 2015 I løpet av våren 2015 skal samtlige studenter i 3DT, 3ELE, 3DTD, 3. master ikt og 3 master indøk, 3DTM, Programmering og Multimedia.
Politisk arbeid i NEF. Bakgrunn SSE står ikke i umiddelbar fare for å bli lagt ned. Foreligger forslag om samlokalisering av hele OUS på Gaustad i 2025.
Praksiseksempel fra Lørenskog
RNNS - Prioriteringer Innspill fra Sikkerhetsforum.
Prosjekt: Bedre forskerstøtte Styringsgruppemøte
Overleveringsmøte <Navn på prosjekt>
Hvordan skrive en oppgave: Innledning: skrives helt til slutt.- hva skal jeg gjøre. Problemstilling: Hva skal jeg undersøke og kanskje litt om hvorfor;
Trivselskomiteen Kløverenga Terrasse. Trivselskomiteen består av :  Ragnar Jensen nr 6  Tor Møien nr 2  Bente Sandvik Møien nr 2  Jan Ove Pedersen.
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi bra? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Våre første steg 5.Hvem tar ansvar?
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
Prosjektplanlegging med prosjektgruppen Prosessveileder Prosjektlederkurs UiO
​ Stort nasjonalt engasjement for forebygging av overdosedødsfall! Oppsummering fra det nasjonale læringsnettverket1.
Nav Østfold Samling: evaluering og læring. Målgruppe: partene, øverste ledelse og tillitsvalgte. Opplæringsmaterialet.
Samarbeid og medbestemmelse Samling: Godt samarbeid. Målgruppe: partene, øverste ledelse og tillitsvalgte Opplæringsmateriale.
Vurdering for læring i Fysikk 1
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Anbefale en strategi Ideer for morgendagen.
Evaluering av Grunnlagsdokumentet
Etterarbeid Balkongen
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Kreativitet Opplæring
Kreativitetsøkt Presentatørens navn.
Ulike perspektiv på læring
JELØY MENIGHET HVA ER VI SKAPT TIL Å VÆRE HVA ER VI SKAPT TIL Å GJØRE.
Arbeidsmøte med foretakstillitsvalgte og foretakshovedverneombud møte 1 – 16.januar 2018 TA MED STORE POST-IT.
FORSKERSPIREN Skolelaboratoriet 9. mars 2007
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Læreplanforståelse B – Samarbeid
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Klubbutvikling oppfølging
Gjennomgang av øvelsen i ledergruppen Dato: Sted:
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
Utskrift av presentasjonen:

Rotårsaksanalyse <Navn på prosjekt> <Dato og sted>

Bakgrunn <hent fra prosjektbeskrivelsen>

Hovedaktiviteter i prosjektet

Resultater fra dataanalysen <hent fra foilserie fra dataanalysen>

Målsetning med dagen Komme frem til tiltak som……

Gangen i rotårsaksanalysen Utgangspunkt: fiskebeindiagram som oppsummer resultater fra dataanalysene Justering og prioritering i fellesskap To trinn med årsaksanalyse Ide- dugnad Prioritering av årsaker Forslag til tiltak rettet mot grunnårsaker Tiltak som kommer opp underveis vil bli notert ned og tatt opp på slutten

Hva skjer etter Årsaksanalysedagen? Blir skrevet referat fra dagen som sendes ut til alle for kommentering Prosjektgruppa bearbeider forslag til tiltak, inkludert konsekvensanalyse av utvalgte tiltak, og lager tiltaksliste Prosjektgruppa skriver prosjektrapport Rapport og tiltaksliste overleveres styringsgruppa Styringsgruppa blir oppfordret til å gi tilbakemelding

Oppsummering av dataanalysen <sett inn fiskebeindiagram>