Interkommunal Innkjøpsordning

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
bortsetting av arbeid og innleie av arbeidstakere
Advertisements

Ørnulf Wiig Installasjon AS
Vesentlige kapasitetsendringer i basisperioden 15. august 2011 George Nicholas Nelson.
Advokat Tonje Urdal Sand
Overføringen av vergemål fra kommunene til staten
Krav til rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger
Arbeid og fritid i helge- og høytidsdager
Solidaransvar spørsmål og svar om solidaransvar Forslag til felles håndtering Når skal vi ta saker for nye medlemmer?
NSF og tillitsvalgtes rolle
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
HTV- konferanse 5. – 6. desember 2011
Endringer i arbeidsmiljøloven
Innhold: Kommunens ansvar ved kjøp av tjenester Gjeldende avtaler innenfor helse – og renholdstjenester Gjennomgang av gjeldende avtaler etter ”Adecco-saken”
NY LOV OM HELSEPERSONELL
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
- muligheter og utfordringer
Sentrale arbeidstidbestemmelser – Aml kap 10
Lokale forhandlinger Beregninger - begreper
Presentasjon Økonomisjefsamling i Ørsta/Volda mai
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Egne ansatte eller innleie?
Frivilliges innsats og plass i fremtidig eldreomsorg
BEDRIFTSHELSETJENESTEN (1)
Midlertidige ansettelser i usikre tider
Bakgrunn Kunnskapsdepartementet (KD) ba i brev av til universiteter og høyskoler om at det innen utgangen av 2009 var utviklet løsninger for,
Arbeidsrett Å være fullmektig KY 2008.
Hva kjennetegner en god byggesaksbehandling?
Særavtalen – situasjonen etter 1. august 2007 – Fagpolitiske foreninger kunnskap gir vekst
Krav til rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger
Krav til rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger Dag Wiese Schartum.
Regler ved permittering 09
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Barnehageseminar i Bergen, 16. april 2008
VED Inger Lise Høvik Trond-Erik Eriksen Ola Selvaag Elisabeth Lande
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Kristiania Advokat Praktisk arbeidsrett Gudleik H.Leir.
Arbeidstidsordninger Fagforbundets politikk 24.februar 2015 Jorunn Iversen Bente Stokker Knutsen.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
ATV-KURS – alle kommunale Arbeidsmiljøloven: Endringer + lokale dokumenter §§ 14.9 og 14.4a.
Tema: Arbeidsmiljøloven §14-4a Rett til stilling for deltidsansatte tilsvarende faktisk arbeidstid Medlemsmøte den 11. februar 2015.
Dialogkonferanse Helsevikarer. Dialogkonferanse Konkurransen som kommer Rammer for dagen og dialogen Presentere våre behov, diskutere utfordringer og.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
INNLEIE OG BRUK AV VIKARBYRÅ Lover og avtaleverk Arbeidsgivers og tillitsvalgtes roller og plikter.
Offentlige anskaffelser – lærlingklausul Kristiansand, 8. oktober Sturle Hamre, Innkjøpsrådgiver VAF-
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad.
Offentlige anskaffelser 6 Avslutning av konkurranser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning 2015 Dosent Ingun Sletnes.
Arbeidsgivers styringsrett Grunnopplæring del 2. Historie Industriell revolusjon og salg av arbeidskraft Arbeidstakerne samlet seg om krav mot arbeidsgiver.
Hva koster egentlig en bulk? Trafikksikkerhetskonferansen 2016.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Offentlige anskaffelser 10 Anskaffelser av helse- og sosialtjenester anskaffelsesprosesser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Dosent.
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Offentlige anskaffelser Kunngjøring og frister
Anskaffelse av uniformsprodukter
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Ny § 14-4a i arbeidsmiljøloven
Helsepersonelloven § 4. Forsvarlighet
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Krav til rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger
Hva er NRI? NRI er eid av kommunene Aurskog-Høland, Enebakk, Fet, Nittedal, Rælingen og Sørum Sørum kommune er vertskommune for NRI Finansieres ved et.
TARIFFOMRÅDER SPEKTER, OSLO KOMMUNE, VIRKE, NHO
Krav til rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger
Folketrygdens ansvarsområde (§ 10-8 Bortfall av rett til ytelser etter folketrygdloven kapittel 10)
Utskrift av presentasjonen:

Interkommunal Innkjøpsordning NY VIKARAVTALE Interkommunal Innkjøpsordning Nedre Romerike Oppstart: 01.03.2012 Varighet: 2år +1år + 1år

GRUNNLAGET I KONKURRANSEN Anskaffelsen var delt inn i to områder: Helsefagarbeider, hjelpepleier, omsorgsarbeider, sykepleier, spesialsykepleier (geriatri el. psykiatrisk), o.l. 2. Vernepleier, miljøterapeut, helsesøster, ergoterapeut, fysioterapeut, saksbehandlere innen feltet sosial/barnevern som sosionomer og barnevernspedagoger o.l. Det skulle inngås tre parallelle rammeavtaler

HVORDAN BLE TILBUDENE EVALUERT? Kriteriene for tildeling av avtalen, gitt med vekting, var som følger: Påslagsfaktor (kalkylefaktor): Den faktor som vikarens lønn multipliseres med for å få fram timeprisen som Oppdragsgiver skal betale. Vikarens lønnsnivå skal dokumenteres ved fakturering. Teller 60 % Gjennomførings-/Leveringsevne: Basert på innsendt dokumentasjon, referanser vedlagt i tilbudet, egne innhentede referanser og egne dokumenterte erfaringer. Teller 40 %

KRAV TIL LEVERANSEN Leverandøren må være leveringsdyktige og fleksible i levering etter våre behov. Må kunne levere enkeltvakter når behov oppstår på kort varsel. Må kunne levere oppdrag for lengre tid av gangen. Dersom innleid vikar blir syk skal Leverandøren skaffe erstatning uten ekstra kostnader for Oppdragsgiver. Opplæringsvakter skal ikke belastes Oppdragsgiver. Vikaren skal komme seg til og fra arbeidsstedet uten kostnader for Oppdragsgiver. Arbeidsmiljølovens (AML) og Hovedtariffavtalens bestemmelser om arbeidstid skal følges. Ved turnusarbeid, kan vikaren KUN jobbe doble vakter dersom det oppstår helt spesielle akutte situasjoner. Slike doble vakter og all overtid for øvrig skal på forhånd godkjennes skriftlig av Oppdragsgiver. Dette gjelder også dersom den første delen av dobbeltvakten skjer hos en av Leverandørens andre kunder. Oppdragsgiver er ikke ansvarlig for å skaffe og bekoste vikaren husrom. Dette er fullt og helt Leverandørens ansvar. Dersom Oppdragsgiver må skaffe husrom til vikaren fordi han/hun ikke har fått husrom fra Leverandøren, vil alle Oppdragsgivers kostnader knyttet til dette bli fakturert Leverandøren, inkludert event. leie for bruk av Oppdragsgivers lokaler samt et faktureringsgebyr på kr. 750,-.

KRAV TIL LEVERANSEN Leverandøren skal ikke ha mer enn maks 3 mnd. bindingstid for sine ansatte. Leverandøren er arbeidsgiver og har arbeidsgiveransvaret for sine vikarer og må derfor ha lovpålagte forsikringer for vikaren. Vikaren skal ha tilstrekkelig norsk muntlig og skriftlig språkkunnskap til å kunne utføre det faglige arbeidet som er aktuelt, og uansett arbeidsområde ha god norsk språkforståelse. Ved avrop på rammeavtalen forbeholder oppdragsgiver seg retten til å stille krav om dokumentasjon av kompetanse og referanser. Leverandøren skal sørge for at vikar kan legge frem tilfredsstillende tuberkuloseattest, jf. forskrift om tuberkulosekontroll av 13.2.2009, FØR de utfører tjenester for Oppdragsgiver. Leverandøren skal ha rutiner for å følge opp dette i forhold til egne vikarer. Leverandøren skal sørge for at vikarer som har vært innlagt på sykehus utenfor Norden de siste 6 mnd. kan framlegge MRSA-attest.

KRAV TIL VIKARENS LØNN Leverandøren skal til enhver tid påse at alle vikarer har lønnsvilkår i henhold til gjeldende tariffavtale for kommunene i Norge (KS-tariffen). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å velge å avlønnes den enkelte vikar høyere enn det som følger av KS-tariffen. Dette vil i så fall bli avtalt i hvert enkelte avrop

FAGLIGE KRAV TIL VIKARENE: Det er en forutsetning at det foreligger godkjent norsk autorisasjon i samsvar med krav i helsepersonelloven for utøvelsen av de aktuelle fagene, som er: Helsefagarbeider, sykepleier, hjelpepleier/omsorgsarbeider spesialsykepleier (geriatri el. psykiatrisk), legesekretær, vernepleier, helsesøster, barnepleier, ergoterapeut og fysioterapeut. Autorisasjon skal framlegges jf. avropsbestemmelsene. Helsepersonelloven krever at oppdragsgiver skal innhente godkjent politiattest ved kjøp av helsevikarer som skal yte helsehjelp til barn eller personer med utviklingshemming. Oppdragsgiver vil kreve slik attest framlagt ved oppdrag der det er behov for slikt personell. Dersom Leverandøren ikke kan levere vikarer med slik attest, ansees det som om det ikke kan leveres kompetent personell jf. avropsbestemmelsene i avtalen. Pleieassistenter, miljøterapeut og aktivitør skal ha nødvendig erfaring og fagkompetanse innenfor sitt arbeidsområde. Kommunene krever at både konsulenter og kuratorer til sosialfaglige avdelinger har sosialfaglig utdanning fra sosialhøgskole eller tilsvarende. Vikarene må ha kjennskap til og bør ha erfaring fra sosialfaglig saksbehandling eller miljøterapeutisk arbeid. Vikarene må ha kjennskap til sosiale velferdsordninger i Norge. Alle vikarer skal ha grunnleggende kunnskap innenfor de vanligste operativsystemer/ dataprogrammer, gjeldende innenfor sitt fagområde.

HVORDAN BESTILLE: Det er den enkelte enhet, sykehjem, boenhet, avdeling, seksjon eller lign. som kan avrope på denne rammeavtale. Reglene for tildeling av oppdrag er som følger: Når Bestiller har behov for vikar skal det sendes en forespørsel pr. e-post til alle avtaleparter. I forespørselen skal det gis en tidsfrist for innlevering av tilbud på vikar, fristen settes av Bestiller for hvert oppdrag. Når fristen er ute skal vikaren velges blant de svar som er inngitt innen fristen forutsatt at de har tilbudt vikar med nødvendige kvalifikasjoner. Den best egnede vikaren skal velges utfra følgende kriterier: Riktig kvalitet og erfaring, gode språkkunnskaper (CV bør vedlegges tilbud), vikarer som Kunden har god erfaring med fra tidligere vil bli foretrukket. Kostnader, vikarens timelønn må derfor oppgis. Dersom det er like tilbud skal “loddtreknings”-prinsippet følges. Tildeling av oppdrag under rammeavtalen kan skje i hele rammeavtalens periode. Hvert tildelte oppdrag innenfor rammeavtalen kan ha varighet utover rammeavtalens varighet, bestemmelser i denne rammeavtale vil i slike tilfelle likevel gjelde for hele oppdragsperioden.

HVORDAN BESTILLE:

MER OM AVTALENE www.iinr.no