Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl"— Utskrift av presentasjonen:

1 Åpen anbudskonkurranse EØS 010-2016 Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl. 12.00 1

2 Agenda 1.Konkurranseform og regler 2.Beskrivelse av konkurransen og avrop 3.Krav og spesielle kontraktsvilkår 4.Tildelingskriterier 5.Utfylling av dokumenter 6.Spørsmål 2

3 Praktisk informasjon Disse Powerpoint-sidene vedlegges referatet Alle spørsmål som stilles skal gjengis i referatet Svar på spørsmål som ikke blir besvart i løpet av konferansen svaret kommer i referatet 3

4 Agenda 1.Konkurranseform og regler 2.Beskrivelse av konkurransen og avrop 3.Krav og spesielle kontraktsvilkår 4.Tildelingskriterier 5.Utfylling av dokumenter 6.Spørsmål 4

5 Konkurranseform og regler Åpen anbudskonkurranse Alle interesserte leverandører kan levere tilbud Forhandlingsforbud –Leverandør kan ikke endre sitt tilbud etter tilbudsfristen Oppdragsgiver har meget begrenset mulighet til å avklare uklarheter eller be om supplerende informasjon 5

6 Beskrivelse Anskaffelsen omfatter blant annet:  Tømming av sandfangskummer  Høytrykksstaking/superhøytrykksrensing av tette rør  Slamsuging  Inspeksjon av rør  Trasèsøking  Tømming av fett og oljeavskillere  Rehabilitering av rør – strømpe  Punktreparasjoner av rør (fra innside av rør) – timespris og medgått materiell  Skadebegrensning og sikring av bygg (Hasteutkalling) – Utrykningsgebyr Listen er ikke uttømmende, alle oppdrag som naturlig hører til fagområdet er omfattet. 6

7 Omfang Avtalen skal ha varighet på 2 år, med opsjon på 1+1 år. Estimert omsetning er ca 2,2 mill. pr år. 7

8 Fordeling av oppdrag 8 Sonene vil bli fordelt etter prioritet der det økonomisk mest fordelaktige tilbud får førsteprioritet i den enkelte sone. Tilbyder har mulighet til å gi tilbud på alle soner man ønsker og har kapasitet til, og har mulighet til å få tildelt alle 4 soner som 1.prioritet. I hver sone vil det bli tildelt kontrakter for 3 leverandører - 1., 2. og 3 prioritert.

9 Avropsmodell Avrop under 300. 000,- vil skje etter rangering i sonene. Avrop over 300 000,- vil skje ved minikonkurranse der alle leverandører som er omfattet av avtalen kan levere tilbud. Entrepriser/oppdrag med estimert verdi over 2 mill. lyses ut i egne konkurranser. 9

10 Noen utvalgte obligatoriske avvisningsgrunner Ikke levert dokumentasjon for alle kvalifikasjonskrav –Gjelder også underleverandører! –Oppdragsgiver kan innhente offentlig tilgjengelig dokumentasjon etter tilbudsfristens utløp som (ikke uttømmende liste): Skatteattester Firmaattest –Følgende kan ikke innhentes etter tilbudsfristens utløp (ikke uttømmende liste): Dokumentasjon for tekniske/faglige kvalifikasjoner (gjennomføringsevne personell; erfaring fra liknende oppdrag; rutiner for miljøstyring) Vesentlige forbehold 10

11 Forbehold Dersom det tas forbehold, skal dette presiseres som «forbehold». Virkningen av forbeholdet skal klart beskrives i et eget punkt i tilbudet, spesielt priskonsekvens må gjøres tydelig rede for. Forbehold som kommer frem på annen måte, er og skal behandles som avvik. Ofte enda mer aktuelt i minikonkurranser 11

12 Spesielle krav Vaktordning – hasteoppdrag 24/7 –Midlertidig reparasjon. Sikring av verdier, liv og helse. –Permanent reparasjon innen 5 arbeidsdager (gjelder for kostnadsoverslag under 300 000,-) i normal arbeidstid. –Permanent reparasjon fullføres av den som rykker ut på vaktordning. Melde sin ankomst på bygget Fokus på lønns- og arbeidsvilkår 12

13 Responstider Hasteoppdrag – 2 timer Ordinære oppdrag – skal besvares innen 2 dager. –Med avtalt ferdigstillelsesdato –Arbeidet skal utføres fortløpende Oppdrag skal gå videre til neste leverandør på prioriteringsliste ved manglende respons fra leverandør. 13

14 Tildelingskriterier Dokumentasjonskrav: Pris - utfylt prisskjema Kvalitet / Forståelse av kontraktsarbeidet – Beskrivelse av hvordan man tenker å gjennomføre kontraktens forpliktelser. Eks: Rutiner (bestilling, gjennomføring, oppfølging), akutte oppdrag, spesielle bygg (vernet, bygg i drift ol). 14

15 Utfylling av prisskjema Hvite felt i tabellene skal fylles ut. Still spørsmål dersom en lurer på noe, eller mener noe er uklart. Avvikende prisformater fører erfaringsmessig svært ofte til avvisning av tilbudet. 15

16 Dokumentstruktur i konkurransefasen- Konkurransegrunnlag KONKURRANSEGRUNNLAG Vedlegg 1 – Kontrakt Bilag 1 – Oppdragsgivers spesifikasjon Bilag 2 – I kontrakt vil dette være tilbyders beskrivelse Bilag 3 – Administrative bestemmelser –Bilag 3b – Egenrapporteringsskjema Lønns- og arbeidsvilkår Bilag 4 – Samlete pris- og betalingsbestemmelser –Bilag 4a – Prisskjema Bilag 5 – Endringer i den generelle kontraktsteksten Bilag 6 – Endringer i avtaleteksten etter kontraktsinngåelse Bilag 7 – Utgår Bilag 8 – Gjenåpning av konkurransen - minikonkurranse Bilag 9 – Vilkår om bruk av lærlinger Vedlegg 2 – Tilbudsforside Vedlegg 3 – Referanseskjema Vedlegg 4 – Forpliktelseserklæring (fylles ut ved underleverandør) Rød skrift: Må fylles ut 16

17 Leverandørene oppfordres til å melde til oppdragsgiver i god tid før tilbudsfristens utløp: Hvis enkelte elementer er vanskelig/umulig å prise, eller krever forbehold Hvis enkelte elementer i oppdragsgivers spesifikasjon (bilag 1) eller i andre kontraktdokumenter oppfattes som vanskelig/umulig å oppfylle, eller krever forbehold. 17

18 Viktig Tilbudsfrist Fredag 15. april 2016 kl. 12.00 Spørsmålsfrist 8. april 2016 Vedståelsesfrist 15. juli 2016 kl. 12.00 18

19 Spørsmål? Send flere spørsmål til Ebe-i@bergen.kommune.no Frist: Onsdag 8. april 2016 19


Laste ned ppt "Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google