1 Pilotsamling, Oslo 25.-26. november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Effektiv markedsføring i sosiale medier Case: Boken “Effektiv nettskriving” Ove Dalen Skal vise hvordan du kan markedsføre i sosiale medier og advarer:
Distriktsråd D2275 Rica Hell Hotel 2. mars 2013 kl
Inkludering i idrettslag Børre Rognlien 2. visepresident
Guide til Facebook - sider og arrangementer
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
1 Hvordan bli bookbar på visitnorway.com? En presentasjon av utviklingsprosjektet Nasjonal Booking Switch Hva – når – hvordan og hvem? Pr Solastranda.
Tilskuddsordninger Hedmark fylkeskommune. Generelle kulturmidler  Praktiske opplysninger - Søknadskriteriene, skjema, retningslinjer - Frister  Bakgrunn.
Videreutvikling av sidene i 2011.
Digital markedsføring
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
Alfhild - leder Østlandet
Kompetansedeling i Fædrelandsvennen
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
CarWEB Pluss  forhandleren i fokus!  markedets beste løsning for adminsitrasjon av markedsaktiviteter  alltid i forkant av markedet  valgfrihet gjennom.
Dyreparken på 300 sekunder.
Reiseliv – Først mot fremtiden Fjellturismekonferansen 2012 BENTE BJERKNES.
Korpsdrift Hva er nytt siden sist? Hva kan vi gjøre nå? Hvordan?
Foreløpige resultater
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
Copyright Nord Europas største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,17. desember 2007 Side 1.
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Innovate with Office Online Information & creation
Åpenhet, samarbeid, deltakelse Hvilke muligheter har Framtidens byer med sosiale medier og e-Governance/Gov 2.0? Dag Petter Svendsen Statsviter og analytiker.
B for bibliotek Bibliotekledermøtet 26. januar 2012.
Energirådet Internasjonalisering av energibransjen 25. februar: Arbeidsgruppe nedsatt av Energirådet på Olje- og energiministerens initiativ:
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
Bibliotek, digitale medier og læring: Lykkelig trekant? Det norske bibliotekmøte 2010 Hamar, Maren Hegna Kunnskapsdepartementet.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
TANKESMIA AS Medieanalyse for St. Olavs Hospital HF 28. Jan 2008.
Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med.
Digital plandialog i 12-kommunesamarbeidet i Vestfold Prosjektleder Jon Arne Trollvik Hva er problemet? Hva er digital plandialog?
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n - på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k.
Opprette Gmail-konto Lage iGoogle-side
Markedsføring av diabeteslinjen på urdu /punjabi Shaista Ayub
Webredaksjonsmøte 17. juni Velkommen. Agenda 1. Velkommen 2. Imagemap 3. ECSS- status 4. Bruk av multimedia på nih.no 5. Søkeoptimalisering – sjekkliste.
26. og 27. oktober 2009 SAS Radisson Hotel Norge
Nettverk for kulturminner og verdiskaping
Insentivperiode 1, 2012 Startet 26. mars Avsluttes 15. juni Krav for å delta: Fra hver bedrift skal 10 brukere samkjøre 4 ganger.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
1 SENIORPOLITISK KONFERANSE Senter for seniorpolitikk Oslo 5. desember 2007 Åsmund Lunde.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Struktur Nå Internett Uavhengig systemer bygd opp over tid.
Småsamfunns- satsing Hva har vi lært? Dag Arne Henriksen Oppland fylkeskommune Tromsø
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Instruktørkurs Informasjon til kursholdere 1.
Nasjonal Booking Switch Torsdag 13. januar kl – Elisabeth Heyerdahl-Jensen, prosjektleder BIT Reiseliv Kjell Galstad, prosjektleder Nasjonal.
Cafédialog – elevmedvirkning
Et samarbeidsprosjekt mellom: Norges Basketballforbund Norges Svømmeforbund Norges Rugbyforbund.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
Hvordan nå frem til velgerne med informasjon? Valgforum 21. november, Trondheim Maren H. Blaalid, Oslo kommune.
PSG januar 2015: Torleiv O. Momrak, fung. prosjektleder, (Aust-Agder fylkeskommune)
Mcs, Videreutvikling av mål- og resultatstyring i Forskningsbasert kompetansemegling Samling Marit C Synnevåg Seniorrådgiver, Scandpower.
Just do it! Om digital oppstart og satsing Tag IT, 19. mars 2015.
Fylkesmannen i Oslo og Akershus Nytt fra barnehageområdet Barnehageforum Ny St. melding våren 2016 Ny Rammeplan fra 2017 UDIRs støtteressurser:
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side
Hvilke plattformer bruker dere?
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Tips for bruk av sosiale medier
Fau FAU
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Nasjonale radiokanaler
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt

2 Behov for en helhetlig formidlingsplan: - ekstremt komplekst prosjekt - mange involverte - rapporteringsbehov - sammen kan vi lykkes! Formidlingsplan BIT Reiseliv / Nasjonal Booking

3 Hvorfor? Åpenhet og dialog rundt Nasjonal Booking = suksess! En formidlingsplan vil være et styringsverktøy for alle involverte Hva? - Grunnleggende om Nasjonal Booking - FAQ - Statusrapporteringer - Løpende undersøkelser Formidlingsplan Nasjonal Booking

4 Til hvem? Involverte i prosjektet: - pilotene - leverandører - deltakere i switchen - Innovasjon Norge - NHO Reiseliv/HSH Offentlige myndigheter: - nasjonalt/regionalt og lokalt med ansvar for reiseliv Reiselivsnæringen for øvrig v/ ledelse og styrer Presse Formidlingsplan Nasjonal Booking

5 Hvor? Månedlige nyhetsbrev - Pressemeldinger - Pilotsamlinger - Brukerforum - Deltakelse på div regionale/nasjonale samlinger og konferanser - Andre kanaler der målgruppene befinner seg - Annet? Lukkede fora for diskusjon? Sosiale medier? I tillegg må det lyttes! - Overvåkning av hva som sies/skrives om Nasjonal Booking på nett og i andre fora Formidlingsplan Nasjonal Booking

6 Innspill? Formidlingsplan BIT Reiseliv / Nasjonal Booking

7 Innhold: - nyheter om reiseliv og teknologi (i hovedsak knyttet mot BIT Reiseliv-tiltakene) - om prosjektene - om pilotene og leverandørene - fagstoff, rapporter, verktøy, maler - informasjon om våre tjenester (nettest, e-læring og håndboken) Status november 2009www.bitreiseliv.no

8 Antall brukere: Hittil i år ca 5000 unike brukere og ca sidevisninger Januar: 260 unike brukere November: 1090 unike brukere = 316 % økning fra jan-nov 2009 Mest populære sider: Startsiden Hvordan opprette en gruppe på Facebook Fagartikler Håndbok i e-markedsføring for destinasjoner Statistikk:

9 Største trafikkilder (totalt jan-nov 2009): 1. direkte trafikk 2. google 3. nhoreiseliv.no 4. Innovasjon Norge 5. abcsok.no 6. Twitter 7. Facebook 8. kvasir 9. eSenteret.org 10. bitreiseliv.wordpress.com Statistikk:

10 Utvidet kalender - kurs, konferanser og arrangement innen reiseliv og teknologi Mulighet for å kommentere artikler Mulighet for å dele artikler på Facebook, Twitter etc Ordsky (tag cloud) for å lettere finne innhold med samme tema Mulighet for ulike skjemaer: bestillinger, påmeldinger etc. Implementert Google Analytics nettstatistikk BIT Reiseliv prosjektblogg (Wordpress) Passordbeskyttede sider/intranett (kommer desember 09) Nyhetsbrev (kommer nov/des 09) Ny og forbedret funksjonalitet på www 2009

11 Målsetning Nyhetsbrevet skal sørge for informasjon om BIT Reiseliv- tiltakene generelt og Nasjonal Booking spesielt. Målgrupper - involverte i prosjektene (BIT Reiseliv og Nasjonal Booking) - offentlige myndigheter - reiselivsnæringen for øvrig Frekvens - Ca. 1 gang pr måned med oppstart nov/des 2009 Nyhetsbrev

12 Noe dere savner / ønsker annerledes? Formidling generelt