Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Innovate with Office Online Information & creation

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Innovate with Office Online Information & creation"— Utskrift av presentasjonen:

1 Innovate with Office Online Information & creation
Anette Beckstrøm Holtedahl Product Marketing Manager Office-systems Microsoft Norway Nov 2007 Office innholder nå mye mer Office bredt – påvirker hverdagen – hvor mange bruker Office? markedsandel Office 2007 for mac kommer I januar 08 først Ny annonsekanal – nå et helt spesifikt publikum

2 Hva er Office Online? Et innovativt, universelt forretningsverktøy
En kraftfull forlengelse av Microsoft Office: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint og mer En av de mest populære kanalene på Microsoft.com Why did we launch? Because users didn’t want to wait for the latest software release – they wanted these services now. So users are now empowered and using Office Online more and more for their needs. Why did we redesign? To make the site easier to use.

3 Hvordan kommer folk til Office Online?
MS Office programmene 37% Microsoft.com Hjemmeside 14% Bokmerker / skrevet inn URL 14% Søkemotorer 16% Product Registrering 9% Source: Internal Ad Profile Study respondents: US, UK, FR, DE, IT, ES, JP, BR, IN

4 Hvem bruker Office online?
Velutdannet eldre brukergruppe Alder: 25-54, 54% 50:50 split på kjønn 53% har inntekt >400 k NOK 83% fullført høyere utdanning Source: Europe Forretningsfolk Source: Europe Voksende brukerskare 3 126 k sidevisninger per måned 241 k unike brukere per måned Bruken vokser jevnt (17% måned- måned) 21% kommer tilbake i løpet av måneden Source: Norway Source 1: Trafficnumbers Norrway Source 2: Internal Ad Profile Study respondents: US, UK, FR, DE, IT, ES, JP, BR, IN

5 Hva henter man fra Office Online?
INFORMATION & CREATION For å undersøke avanserte funksjoner I Microsoft programmene For å utvikle sin kompetanse Avansert clip art 61% Maler % Downloads 9% Hjelp og kurs 6% NORWAY Månedlig: Visits – ofte besøkt Help : størst med visits Downloads: visits Hits Norway: - surfemodus Cliparts: 1,2 mill Template: Downloads: Forsiden: Help? Produktene: (de største) Word 11200 Excel 10500 Page 5 5

6 Office online treffer brukere i forretnings- og produktivitetsmodus
Annonsører kan engasjere med ulike media: Flash 3 parts rich media (non-expanding), HTML 160x600 300x250 Because ads are 1 per page there is no clutter – no competition. Office Online offers you standard ad units in quality placements, carefully coordinated with user scenarios and tasks, many of which involve significant amounts of time spent per page, to ensure your ads are noticed—and acted upon. Note on rich media: Will not accept any non-user-initiated audio or video.

7

8 Kommer inn på hovedsiden til produktene
Nedover ser vi de ulike produktene du finner info om. DU skal ha Excel og klikker på den

9 DU får opp en liste med kurs du kan ta.
Alle disse er gratis og de er i praksis presentasjoner du kan klikke deg igjennom Julie: Du velger rett og slett den første ”opp å kjøre med Excel”. Du vet at det du leter etter er en basic funksjon som bare er fornyet litt i den nye Office-versjonen. Tanken er at du nå skal sjekke om den inneholder intro til graf-laging også.

10 Du klikker deg igjennom fra begynnelsen.
Menyen til venstre viser hva presentasjonen inkluderer. Videre…

11 Der var det om hvordan man lager grafer.

12 Skal skrive inn søk etter
Fotokalender 2007

13

14 Annonsen til høyre – jeg har jo en konto der
Annonsen til høyre – jeg har jo en konto der! La meg klikke og finne et bilde i den kontoen… har gjort klart en brukerkonto med et bilde.

15 Office online treffer brukere i forretnings- og produktivitetsmodus
Annonsører kan engasjere med ulike media: Flash 3 parts rich media (non-expanding), HTML 160x600 300x250 Because ads are 1 per page there is no clutter – no competition. Office Online offers you standard ad units in quality placements, carefully coordinated with user scenarios and tasks, many of which involve significant amounts of time spent per page, to ensure your ads are noticed—and acted upon. Note on rich media: Will not accept any non-user-initiated audio or video.


Laste ned ppt "Innovate with Office Online Information & creation"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google