Det finnes hjelpemidler –men er de i bruk? Pål Lennart Horne
Kommunene har planer, men blir de fulgt opp?
Pål Lennart Horne – Masteroppgaven IKT i læring. Høgskolen Haugesund/Stord 2012
”Får ditt barn hjelp av skolen og PPT?”
Pål Lennart Horne – Masteroppgaven IKT i læring. Høgskolen Haugesund/Stord % har måttet skaffe PC selv
Pc-bruk på skolen betyr mer bruk av hjelpemidlene hjemme
7 av 10 hjem får ikke informasjon fra skolen om digitale hjelpemidler!
7 av 10 hjem får ingen opplæring av det offentlige i bruk digitale hjelpemidler!
Pål Lennart Horne – Masteroppgaven IKT i læring. Høgskolen Haugesund/Stord % 37 % Har ingen kontaktperson på skolen
Pål Lennart Horne – Masteroppgaven IKT i læring. Høgskolen Haugesund/Stord 2012 Vi har ikke god oppfølging og godt samarbeid med skolen og PPT
Pål Lennart Horne – Masteroppgaven IKT i læring. Høgskolen Haugesund/Stord 2012 Skolen og hjelpetjenestene må bli bedre i tilretteleggingen for mitt barn
Pål Lennart Horne – Masteroppgaven IKT i læring. Høgskolen Haugesund/Stord 2012 ”Vi må selv være aktive i samarbeidet”
Pål Lennart Horne – Masteroppgaven IKT i læring. Høgskolen Haugesund/Stord 2012 Konklusjon Forpliktende IKT-planer (kommunalt og lokalt) Ressurspersoner på skolen (superbrukere) Samarbeid med kompetansemiljøene Gi foreldrene støtte og veiledning Tettere samarbeid mellom skole og PPT
Pål Lennart Horne – Masteroppgaven IKT i læring. Høgskolen Haugesund/Stord 2012 There is a phrase in jazz, "being in the groove," that suggests the state when an ensemble "plays as one” (Peter Senge, 1990). Det er dette samspillet som er nødvendig mellom hjem, skole og hjelpetjenestene