KDP E18-korridoren i Asker Holmen og Landøen Vel i Asker KDP E18-korridoren i Asker
Fremdrift KDP E18-korridoren i Asker Forventer et vedtak på kommunedelplan våren 2015 Utover kommunedelplan avhenger mye av politiske prioriteringer. Reguleringsplan og Byggeplan er en prosess som forventer å ta ca. 3-4 år. Teoretisk byggestart i 2018/19, men det virker ikke veldig sannsynlig.
Økonomi KDP E18-korridoren i Asker Forventet utbyggingskostnad 10 – 12 mrd. kroner i Asker Forventet utbyggingskostnad Vestkorridoren : >30 mrd. kr. Ingen prioritering i NTP 2014-23 Forventet finansiert av statlige midler og brukerbetaling. Fordeling uviss.
Hva skal prosjektet løse? E18-korridoren i Asker Hva skal prosjektet løse? Ny E18 skal gi bedre fremkommelighet og forutsigbar flyt for næringstrafikken spesielt. Prioritere Sykkel og kollektiv. Sikre aktiv byutvikling og overføre transportbehov fra privatbil til buss/jernbane og sykkel. Primært i Asker sentrum, sekundært rundt Holmen senter. Ny E18 skal i størst mulig grad redusere støy, forurensing og barriereeffekter som er skapt av veitrafikk.
Løsninger i Asker sentrum E18-korridoren i Asker Løsninger i Asker sentrum
Alternativer E18: Slependen - Høn E18-korridoren i Asker Alternativer E18: Slependen - Høn 3 hovedprinsipper for E18 fra Planprogrammet 2 alternativer for Slemmestadveien Ulike prinsipper for fremføring av buss.
Alternativ 2.1
Alternativ 2.2
Alternativ 2.3
2.1 Kulvert ved Holmen
2.1 Syverstaddiagonal - Holmen
2.1 Nesbru
2.2 Syverstaddiagonal - Holmen
2.2 og 2.3 Nesbru
2.3 Syverstaddiagonal - Holmen
2.3 Tunnelinnslag i Hagabakken
E18-korridoren i Asker Spørsmål?