KDP E18-korridoren i Asker

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Advertisements

Små og mellomstore byers rolle i kollektivtransporten
Grenlandsbanen E18 Tvedestrand
Levanger kommune Revidering av skolebruksplan - Orientering DK – Øystein Lunnan Revidering av skolebruksplan Orientering DK
Regionrådsmøte 28. mai 2013 Hamar kommune v/ Tone Wabakken.
Arbeidsgruppen For-lang Røatunnel - Nå. Ved: Øystein Eckhoff Sander J
Stortingets rolle – samferdselspolitikk eller køordner? Øyvind Halleraker Fraksjonsleder Transport- og kommunikasjonskomiteen Norvegkonferansen Trondheim.
Dialogtorg i Kristiansand
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Bymiljøavtaler Bård Norheim.
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Miljøpakken for transport i Trondheim
Helse- og omsorgspolitikk •Samhandlingsreformen. Samhandlingsreformen Rett behandling – på rett sted – til rett tid •Bedre samhandling mellom kommuner.
Nasjonal Transportplan
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Informasjonsmøte Bussvei 2020
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Velkommen til informasjonsmøte om kommunedelplan for ny E18
Bjørnstjerne Bjørnsons gate
Kommunal planlegging Vi er her nå.
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
NTP og RTP – grensesnitt og samspill Fylkesordførernes/- rådsledernes sommermøte 2011 Vest-Agder, Kristiansand 8/8 Jan Fredrik Lund, leder NTP-sekretariatet.
Prosessen så langt, 1 Alternativer i dalføret utredet
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
Vestfolds fortrinn Klima og natur, kulturhistorie Urbant Variert arbeidsmarked Kort vei til Oslo.
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
ByggArena Byggebørs Haugesund. 12. november 2010
Regional transportplan Agder
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
Samferdsel Transportsektoren bidrar til at utslippene øker Veitrafikken står for 1/3 av Norges klimagassutslipp Veiutbygging ødelegger verdifull matjord.
Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?
LANGSUNDFORBINDELSEN NÆRINGSEFFEKTER OG FINANSIERING – Alternative title slide.
Forslag til kompenserende tiltak i Finnmark
E 16 OG RINGERIKSBANEN STATUS OG FRAMTID Matz Sandman REGION HADELAND, 14. FEBRUAR 2014.
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Prosess skolestruktur Handlingsprogrammet Vedtaket: For fortsatt å kunne ha skoler med høy kvalitet i en virkelighet med mindre økonomiske.
Nasjonal transportplan Vilnius 9. april 2008.
Finansiering av sykkelbyprosjektene i RØ Nettverksamling Lillestrøm 20. Mai 2014 Trude Schistad.
Felles informasjonsmøte for befolkningen i Hallenskog
Jo Viljam Drivdal Leder - bymiljøavtale
Økonomi og pengestrømmer i idretten
Ringgatas forlengelse Åpent møte 20.mars 2014 Informasjon Spørsmål Synspunkter Høringsfrist 28.april 2014.
Vindkraft i Norge – I lys av sertifikatordningen med Sverige
KVU for kryssing av Oslofjorden
NTP og vegnettet – forfall, fornyelse og planeffektivitet v/fylkesordfører i Hordaland, Tom-Christer Nilsen.
1 Budsjettundersøkelse - representativitet. 2 Forslag investeringsbudsjett 2015 Anslag for investeringer i kommunene 2015 – cirka 60 mrd. kroner (anslag.
Bedre byrom der mennesker møtes Rune Breivik – Ski- et attraktivt knutepunkt, intro til diskusjon , Ski rådhusteater, Rune Breivik.
E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.
Jernbanen som planinstrument En liten historie om Jærbanen og Vossebanen………… og litt til! Lars Chr Stendal Regional Strategidirektør sør og vest Jernbaneverket.
NVF-seminar Forvaltningsreformen og samferdsel Plan- og beslutningsprosesser KVU/KS1-prosesser og planprosess etter plan- og bygningsloven Marit Winther.
Samferdsel inkl. Østlandspakka Orientering til kontaktutvalget 6. desember 2007.
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
Hønefoss – Gardermoen –Gavle (Sverge) E 16 også europaveg mellom Bergen og Gavle Ny tverrforbindelse Nymoen-Eggemoen gir gode effekter Fv33 Bjørgo-Gjøvik.
Tilbudskonferanse Rv 23 Linnes - E18. Planområdet Rv. 23 binder sammen E6 i Akershus og E18 i Buskerud Hovedinnfartsåren mot Drammen fra Røyken og Hurum.
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
Det nyopprettede Jernbanedirektoratet
Økonomi og pengestrømmer i idretten
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Prosjekter som jeg har fått lov å bidra til
Bypakkane i Møre og Romsdal Status i prosessen og prosjektoversikt
TELENOR PÅ FORNEBU I 1994 tok Statsbygg og BK mange initiativ for å få bedrifter til å interessere seg for Fornebu Tidlig i 1995 bestemte Telenor å samle.
Hålogalandsvegen – en region Planleggingen
Jernbanetiltak i Brynsbakken (strekningen mellom Oslo S og Bryn)
DET KAN VÆRE MULIG Å HA HELE STREKNINGEN FERDIG BYGD I 2023
Orientering om: RV.19 MOSS
Status i arbeidet nå E6 Sørfoldtunnelene. Utredning september 2013 Arbeidsgruppe i Statens vegvesen.
Rv.19 Moss –Presentasjon av prosjektet
Utskrift av presentasjonen:

KDP E18-korridoren i Asker Holmen og Landøen Vel i Asker KDP E18-korridoren i Asker

Fremdrift KDP E18-korridoren i Asker Forventer et vedtak på kommunedelplan våren 2015 Utover kommunedelplan avhenger mye av politiske prioriteringer. Reguleringsplan og Byggeplan er en prosess som forventer å ta ca. 3-4 år. Teoretisk byggestart i 2018/19, men det virker ikke veldig sannsynlig.

Økonomi KDP E18-korridoren i Asker Forventet utbyggingskostnad 10 – 12 mrd. kroner i Asker Forventet utbyggingskostnad Vestkorridoren : >30 mrd. kr. Ingen prioritering i NTP 2014-23 Forventet finansiert av statlige midler og brukerbetaling. Fordeling uviss.

Hva skal prosjektet løse? E18-korridoren i Asker Hva skal prosjektet løse? Ny E18 skal gi bedre fremkommelighet og forutsigbar flyt for næringstrafikken spesielt. Prioritere Sykkel og kollektiv. Sikre aktiv byutvikling og overføre transportbehov fra privatbil til buss/jernbane og sykkel. Primært i Asker sentrum, sekundært rundt Holmen senter. Ny E18 skal i størst mulig grad redusere støy, forurensing og barriereeffekter som er skapt av veitrafikk.

Løsninger i Asker sentrum E18-korridoren i Asker Løsninger i Asker sentrum

Alternativer E18: Slependen - Høn E18-korridoren i Asker Alternativer E18: Slependen - Høn 3 hovedprinsipper for E18 fra Planprogrammet 2 alternativer for Slemmestadveien Ulike prinsipper for fremføring av buss.

Alternativ 2.1

Alternativ 2.2

Alternativ 2.3

2.1 Kulvert ved Holmen

2.1 Syverstaddiagonal - Holmen

2.1 Nesbru

2.2 Syverstaddiagonal - Holmen

2.2 og 2.3 Nesbru

2.3 Syverstaddiagonal - Holmen

2.3 Tunnelinnslag i Hagabakken

E18-korridoren i Asker Spørsmål?