Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E.Thune Rådgiver ped.bruk av IKT RFK – seksjon skole Twitter: torillevy

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Idrettshall og uteanlegg Kantine
Advertisements

KONGSVINGER KOMMUNE Ledelse barnehage.
Når kunnskap blir handling
RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Fellesfag Yrkesretting Relevans
IKT i Vurdering for læring 3. oktober 2012
Pilotprosjektet så langt
Yrkesfaglig konferanse Opptek Tysværtunet, 18.oktober 2012
Digital kompetanse – nettbasert Tonje H. Giæver Louise Mifsud.
”MYNDIGE, STERKE SKOLELEDERE SKAPER SUKSESS!” Foredrag på årsmøtet 2007 Norsk Skolelederforbund, avdeling Rogaland Haugesund, 16. mars 2007 University.
Ideportalen.no Hva kan FoU-miljøene i Trondheim tilføre virksomhetene i Gauldalen? Gauldalskonferansen, 2. november 2011 Martin F. Svarva, Rådgiver NTNU.
Gauldalskonferansen 2011 Skal små og mellomstore bedrifter lykkes i årene som kommer må de skoleres innen ledelse, strategisk planlegging og innovasjon.
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
Fafo Nettverk for kompetanseutvikling 22. oktober 2004 Forskningsstiftelsen Fafo Anna Hagen.
Komité for barn og unge Opplæring og oppvekst Anne-Grete Melby.
ved Wenche Natland Dahlen Karl-Johan Johansen
F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G 1Rogaland II7/5/2014 Kilde: Aftenposten.no/reise.
Erfaringer fra Institutt for kulturstudier og orientalske språk Wiki og blogg som læringsverktøy.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Læring, kunnskap, formidling Prosjekt moderne kunsthistorie Fagerlia videregående skole KUNSTHISTORIE.COM Prosjekt moderne kunsthistorie Fagwiki som læringsarena.
Matendo Kreativ Ungdom (MKU)
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Studietilbudet til Høgskolen i Østfold
God oppvekst – styrket satsing på barn og unge i Sande og Vestfold
Velkommen til Fylkesmannens fagsamling 29. og 30. oktober 2013.
Velkommen til fagsamling i klasseledelse 26/9-13
Grunnskolelærerutdanning Struktur, mulig løsning og noen utfordringer.
Framtidens behov Hordaland fylkeskommune, NHO, LO 26. oktober 2011.
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Forsøk med arbeidslivsfag - status høsten skoler i 82 kommuner Første kull fra piloten gikk ut våren 2012 Første kull fra forsøket gikk ut våren.
Veilederkorpset - Eide kommune Trondheim
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
s. 1 Gjennomføring i vgo i Nordland Rådgiversamling Foto: Crestock.com.
Rådgivernettverk fylkesnivå Fauske, 18 – 19. mars 2013 Foto: Peter Hamlin.
Aktuelt om rådgivertjenesten
s. 1 Velkommen!. Kompetansestyring i Nordland fylkeskommune Kunnskaper = å vite at (pedagogisk, y-faglig, ) Ferdigheter = kunne gjøre (samarbeidevne,
Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
PCer i klasserommet – kaos eller kontroll? Erfaringssamling RFK, pedagogisk bruk av IKT, 4. mai 2010 Marita Aksnes, Randaberg vgs. Twitter: maritaa Blogg:
Stadig flere unge havner utenfor arbeidsmarkedet – kan NAV snu strømmen? VBA, 3. november 2011 Assisterende fylkesdirektør Tommy Johansen.
Åskollen skole Drammen
Kvalitetsutviklingsplanen Oppsummering
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Velkommen til presentasjon
Ta fag fra videregående skole
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
Skolens digitale tilstand og ITU-monitor
Veiledning av studenter og nyutdanna lærere – to sider av samme sak
MONA NIKODEMUSSEN – IKT i læring 1 – TEMA 3 –
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Skolelederemøte ©Byrådsavdeling for oppvekst 1 Kunnskapsløftet – litt info Fag- og timefordelingen Forslag 5 uketimer Årstrinn. Tas opp.
Hvordan gikk det? Sammensatt problematikk  Antall fulgt opp siden 2010: 127  Gjennomsnittstid ute fra arbeidslivet: 3,5 år  96 av.
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Hva sier tallene oss?.
Ny GIV – videre - forventninger til skoleeier og skole Dato Svolvær Foto: Peter Hamlin.
Spillbasert læring Hugo Nordseth.
Praksiseksempel fra Lørenskog
Status på oppfølgingsarbeidet i forbindelse med tilsynsrapporten og varsel om pålegg fra Arbeidstilsynet, ”Arbeid for helse” per
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Strategiplanen 2014 – 2018, Bedre Læring Profesjonell skoleledelse Profesjonell undervisning Profesjonell fag- og yrkesopplæring.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Førskoledag 15. juni Hordvik skole
NTNU Kompetanse i skolen KOMPiS Dag Atle Lysne Faglig leder.
VEILEDNING AV NYUTDANNEDE LÆRERE I VESTFOLD
Formål Gi en bred oversikt over EVU-aktiviteten blant lærere og instruktører i grunnopplæringen i 2003 Deltakelse Omfang og tidsbruk Innhold, organisering,
Presentasjon Eilert Sundt vgs. Kompetanse for mangfold
Utskrift av presentasjonen:

Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E.Thune Rådgiver ped.bruk av IKT RFK – seksjon skole Twitter: torillevy

I løpet av de siste 3 årene har RFK i samarbeid med UiS og Nyweb.noNyweb.no tilbudt en videreutdanning innen pedagogisk bruk av IKT.

•Alle skolene har deltatt med fra 1 til 30 lærere •Det er ”delt ut” totalt 7740 studiepoeng (”516” moduler er tatt •Vel 300 lærere har tatt fra 1 til 5 moduler •Alt dette ved siden av full jobb

Juni 2012: Totalt: 7740 studiepoeng ( 15 per modul)

Dette har så langt vært en suksess og har gitt mange av de videregående skolene et stort digitalt løft:

”Dette prosjektet har dere all grunn til å være stolte av; det har skapt stolte medarbeidere” ”Desse «kursa» er gode. Me ser resultata ute i avdelingane hos oss” 2 skoleledere:

06d775b48cb947a866698c5b777

Lokal satsing: Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune

wiki for Den digitale skolen og videreutdanning ped IKT ( kinfo/wiki/35b63/Skolearet_ )

educa.com

n_for_den_digitale_skolen_2011_2014.html

Vi (RFK sentralt) ønsker: Ikke bare å utdanne enkeltpersoner Skape større miljøer på de enkelte skolene

Erfaringssamlinger workshops

Vid. utd. innen pedagogisk bruk av IKT Nå våren 2012: Du er en av 47 lærere på enten: Modul: IKT i vurdering for læring Modul: Klasseledelse med IKT Et formidabelt løft! (Det digitale løftet i RFK!)

LYKKE TIL med studiet !