RÅDGJEVARSEMINARET 2005 INNLEGG VED GUTTORM ULLA NHO MØRE OG ROMSDAL 14.12.05.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
FAGBREV PRAKSISKANDIDATORDNINGEN FAGSKOLE
Advertisements

Entreprenørskap i nye læreplaner
Team Matbransjen Ragnar Holth Jens Erik Dobloug Roger Gustavsen
Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Fellesfag Yrkesretting Relevans
Læring på arbeidsplassen
Grete Haaland Sund HiAk,
• Teknikk og industriell produksjon • Elektrofag • Bygg- og anleggsteknikk • Restaurant- og næringsmiddelfag • Helse- og sosialfag • Design, medier og.
Tirsdag 6 november kl Onsdag 7. november kl Torsdag 8. november kl Onsdag 7. november kl der foreldre.
Det vanskelige valget En orientering om muligheter.
Videregående opplæring Veien til fagbrev v/avdelingssjef for fag- og yrkesopplæring Turid Borud Vg1 Vg kontrakter (Lærekontrakter og opplæringskontrakter)
Slåtthaug videregående skole
Prosjekt til fordypning - samarbeid skole- arbeidsliv
Hadeland arbeidsgruppe for næringsliv og skole Hvor står vi og hvor vil vi.
Tirsdag 1 november kl Onsdag 2. november kl Torsdag 3. november kl Onsdag 2. nov. kl der foreldre og ungdom.

Rådgivernettverket 5. April 2011 Alternative opplæringsløp v/Gunnar Pedersen.
Om skole og næringslivssamarbeid
Vågå 29. januar Jan Roger Bøe Øien Koordinator. Statistikk – etter vg1 Avsluttet grunnskole v å ren 2006 Avsluttet grunnskole v å ren 2007 Avsluttet grunnskole.
Teknikk og Industriell produksjon - Orkdal VGS
Jag trivs best i öpna landskap
Elin Veimo Helsefagarbeideren – vår nye medarbeider en ny ressurs!
Du har gjort et godt utdanningsvalg – arbeidslivet har bruk for deg
MaHa DELT RÅDGJEVING Rådgjevarsamling I Magnus Barfot.
Landsorganisasjonen i Norge
Kampen om de kloke hodene -og jobben med å få dem ut til næringen…
Entreprenørskap i lærarutdanningen
Fylkesnettverk for karriereveiledning i Nord-Trøndelag Namsos, april 2013.
Karriereveilednings- prosjektet 2-årig prosjekt helhetlig system for karriereveiledning i fylket heve kompetansen til aktørene i utdannings- og yrkesveiledninga.
Innlegg på konferanse, Tromsø,
Rogalandsmetoden for en helhetlig fag- og yrkesopplæring IKT – VfL UiS
hfy en helhetlig fag- og yrkesopplæring
TAF-MARIN ”FREMTIDENS AKVAKULTUR UTDANNING?”
Betydningen av entreprenørskap i skoleverket
BIO – tilskot til bedriftsintern opplæring Kontaktpunktet 5
Gauldals konferansen 2. nov. 2011
Ulike veier frem til et fag-/svennebrev
har vi gleden av å invitere til
har vi gleden av å invitere til
Utvekslingsår En del av din videregående opplæring.
Entreprenørskap som en del av prosjekt til fordypning
…og ingen sto igjen Tidlig innsats for livslang læring
Godkjenning av fag til fag-/svenneprøve Styremøte NOOS-nettverk
1 Kunnskap Mangfold Likeverd Kultur for læringUFD Kultur for læring Kunnskap Mangfold Likeverd.
Vurdering for og av læring i yrkesopplæringen
Hvordan lykkes med yrkesfag
”Skolens yrkes- og utdanningsveiledning” - tiltak i St. meld. nr. 16 ( ) …og ingen sto igjen Innlegg på konferanse, Bergen, september.
Langtidsplan for forsking og høyere utdanninG (meld. St. 7)
Hjelpepleier/ helsefagarbeider; -veien inn i yrket og veien videre
Opplæringsordningen for videregående opplæring, -hovedmodell for hhv studiespesialiserende (studiekompetanse) og yrkesfag (fag-/svennebrev) Opplæringslova.
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Herøy vidaregåande skule Avd Herøy Herøy vidaregåande skule Avd Herøy Ligg sentralt plassert. Tett ved: Ligg sentralt plassert. Tett ved: -Herøy.
KURS FOR INSTRUKTØRER 4.DESEMBER 2014 Bli kjent med og avklare rollen som lærebedrift i et 4-åring utdanningsløp.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Senter for yrkesrettleiing i Hordaland
1. 2 ØYSTESE GYMNAS KUNNSKAPSLØFTET UTDANNINGSPROGRAM FOR STUDIESPESIALISERING.
YRKESOPPLÆRINGSNEMNDA (YON)
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Det vanskelege valet Ei orientering om muligheiter.
Helsefagarbeideren En presentasjon. Om helsefagarbeideren Erstatter dagens hjelpepleier- og omsorgsarbeider- utdanning 2+2-modellen "Aksjon helsefagarbeider"
Borgund vgs FYR I PRAKSIS. Stolte fagfolk for framtida Ein arena for personleg, fagleg og sosial vekst gjennom samhandling (frå skolen si pedagogiske.
-Ein tydeleg medspelar FoI-strategi for Møre og Romsdal FoU-rådgivar Anna-Marie Hatlestad - regional og næringsavdelinga.
Kommunane i Sogn regionråd ”Sats på skulen - Snu Sogn!” Utviklingsprogram
Side 1 Utdanningsprogramma Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Medium og kommunikasjon Kunst, design og arkitektur Bygg- og anleggsteknikk.
ELEKTRO Praksisdager HØST 2017.
Fagforbundet Vest-Agder
Fylkesrådsleder Alf Daniel Moen Stiklestadkonferansen 2008
11. januar 2019.
Utskrift av presentasjonen:

RÅDGJEVARSEMINARET 2005 INNLEGG VED GUTTORM ULLA NHO MØRE OG ROMSDAL

Trenger vi industri i Møre og Romsdal? •For å beholde (og øke) folketallet i fylket og for å opprettholde en rimelig distriktsmessig spredning, må M&R opprettholde et sterkt og utviklingsorientert næringsliv som har vesentlig større sysselsetting i konkurranseutsatt, eksportbasert virksomhet enn landsgjennomsnittet (minst 10 – 12 %) høyere. SINTEF/MRB nov 05

BEREBJELKAR •Teknologi-, olje/gass- og eksportbasert industri samt turisme vil være spissen i et slikt næringsliv •Næringsliv som er innrettet på å betjene et lokalt marked, og voksende offentlig tjenesteproduksjon (helse og velferd) er viktig for lokal sysselsetting – men skaper begrenset utvikling •Oppdrett og bioteknologi kan vokse. Utdrag SINTEF MRB

UTVIKLINGSBEHOV •Utvikle og utnytte lokale komparative fortrinn •Skape gjennomgående teknologimiljø på tvers av bransjer •Utvikle teknologi og kompetanse fra tradisjonelle bransjer til nyskaping i nye sektorer •Utvikle lokale utdannings- og kunnskapsmiljø •Stimulere ”spin off” etableringer Utdrag SINTEF MRB

UTFORDRINGAR I SKULEN •Ungdom sine val og tilgang på læreplassar •Samsvar mellom skuletilbod (ungdom sine val) og behov i samfunnet •Ungdom med høg utdanning ( særleg teknisk / økonomisk) flyttar i for liten grad tilbake til fylket •Fråfall og feilval •Rekruttering •Livslang læring og nyskaping •Yrkesrettleiing •Samhandling skule og arbeidsliv

RÅDGJEVINGSTENESTA •(OECD 2002) Norge har ei rådgjevingsteneste som er fragmentert, mangelfull, med svak profesjonalitet og stor vekt på informasjon •Stortingsmelding 30 peika på behovet for å styrke rådgjevingstenesta •Forsøk med karrieresentra i Nordland, Telemark og Akershus •Nasjonal struktur på dette (Skottland og Danmark)

PROGRAMFAG TIL VAL •Det vert stort behov for rettleiing (rådgjeving) •Elevane skal lære å gjere val, og dei skal ha rettleiing når dei skal vurdere det dei har gjennomført •Kva vert rådgjevar si rolle? •Kva vert lærar / kontaktlærar si rolle? •Faget vert ”heile skulen” sitt ansvar

VIDAREGÅANDE SKULE •Meir samanheng i 13 årig løp •Rolle i programfag til val •Vidaregåande skular er på ein marknad – treng elevar •Korleis kan vgs sitt bidrag i Programfag til val gjere at elevane vel ”rett” utdanningsprogram? •Viktig val frå VG1 til VG2 •Val av fordjuping/interessefelt i Prosjekt til fordyping •Planlegging mot lærekontrakt

St.meld. Nr.30 - om TIP (s.73) •Omfatter lærefag innen mekaniske fag og kjemi-prosessfag •Yrkene har behov for en bred teknisk grunnlagskompetanse •Det utvikles avanserte produkter som krever tverrfaglig kompetanse. •Bedriftene har behov for medarbeidere som forstår sammenhengen fra ide til ferdig produkt •Bredere kompetanse gjør den enkelte mer fleksibel i f t produksjonsprosesser (Fagråd TIP nov 05)

Læretid i bedrift FPF 49% 11 programområder FPF 49% PF 26% FF 34% FF 25% PF 17% 57 (62) kompetanseplattformer mer realfag, grunnleggende ferdigheter, programfag til valg – mer konkrete kompetansemål som skal vurderes vg1 vg2 vg

UTFORDRINGAR •Rekruttering til fag der behovet er •Innhaldet i opplæringa •Rettleiing / rådgjeving •Samspel mellom bedrift og utdanning om dette!

TIP rekrutterer bredt •Pr i dag ligger det 57 kompetanseplattformer (fagbrev) i enden av utdanningsprogrammet. •Det ligger flere nye fag blant disse; industrimontør, fagoperatør produksjonsteknikk, produksjons-elektroniker, industriell overflatebehandler •Mange ulike typer arbeidsplasser og -miljøer: Industri, verksteder, skip, oljeinstallasjoner •Spennvidden er stor! Fra tekstil til brønnborer. Fra laborant til anleggsmaskiner. Fra emballasje til bilskade/lakk…Spennvidden er stor Fagråd TIP nov 05

Kjennskap til næringslivet •Raske endringar, omstilling og krav til livslang læring •Få kunnskap om kva som foregår i bedriftene •Korleis arbeider dei? •Kva vurderingar vert gjort? •Behov for kompetanse og arbeid med utvikling av kompetanse •Finne vinn vinn situasjonar – felles nytte •Korleis kan bedrift vere læringsressurs / arena? •Utfordring for bedriftene også… •Grunnleggjande kunnskap for rådgjeving

UTFORDRINGAR FOR RÅDGJEVINGSTENESTA •Senter for karriererådgjeving kjem •Meir vekt på individuell rettleiing •Delt rådgjevingsteneste •Region og 13 årig skuleløp •Samanheng og heilskap for eleven •Kva skal vere innhaldet i kompetanseheving? •Korleis organisere den?

NHO •Samarbeid skule næringsliv –Verdiskaping, teknologi og realfag og entreprenørskap –Bedrifta som læringsressurs og læringsarena –Partnerskapsavtalar og materiell •Nettverk mellom lærarar og lærarar – bedrift –Samlingar på bedrift •Utviklingsprosjekt •Ungt Entreprenørskap •Opplæringskontor er og ein samarbeidspart