Star Tour Ferievaner September 2009

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

Verifisering av utdanningsdokumenter fra Russland og 13 land i det tidligere Sovjetunionen NOKUT seksjon for utenlandsk utdanning høsten 2007 – våren 2008.
Konklusjoner fra ”Å spørre den det gjelder”
Hvordan er den økonomiske situasjonen i dag sammenlignet med for ett år siden? Base: 2012: N= 1000, 2011: N = 1000, 2010: N = 1000, 2009: N = 1001, 2008:
Rapport av markedsundersøkelse
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Sagene.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Undersøkelse foretatt av Respons Analyse
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – hjemmesykepleie fra kommunal.
Holdninger og myter om kultursponsing Ved Elizabeth C. Bjørn-Hansen og Anne-Britt Gran - Undersøkelsen er utført for Forum for kultur og næringsliv.
©TNS 2012 Ferieplaner i vinter. ©TNS av 2 har ferieplaner i vinter 2 Har du planer om å dra på ferie eller fritidsreise i vinter SOURCE : TNS panelbuss.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2013 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2013 (Redaktørdelen)
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
SINTEF-undersøkelsen om salting og trafikksikkerhet
©TNS 2014 Ferieplaner høsten ©TNS 2014 Contents 2 1 Ferieplaner høsten Reisemål og ferieform8 3 Hva med sommeren som var?13.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Hovedoppgaveforberedende seminar
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Franskmenn og ferievaner 2015/2016
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Berikelse og ny energi Beskrivelse. Viktigste differensierende faktorer: Personlighetstrekk: Eventyrlysten Utforskende Unik Aktiv Emosjonelle gevinster:
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om helseskadelige stoffer i hverdagsprodukter.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Selge et produkt eller en tjeneste
Utskrift av presentasjonen:

Star Tour Ferievaner September 2009 Rapport av markedsundersøkelse Star Tour Ferievaner September 2009 Terje Thyholdt Ellen Hovind Guldvog Prosjektledere Morten Island Metode og analyse

Kort om undersøkelsen Bakgrunn Undersøkelsen skal brukes som en del av studie om befolkningens reisevaner. Resultatene sammenlignes med tidligere målinger for de spørsmålene som muliggjør dette. Utvalg Undersøkelsens univers er Norges befolkning fra 16 år og oppover. Utvalget er trukket tilfeldig fra respons panelet etter kvotestruktur definert av SSB. Dataene er ikke vektet. Totalt antall respondenter er 1179. Datainnsamling Datainnsamling har blitt utført per e-post/internett. Data er samlet inn i perioden 7.sept – 11.sept 2009.

Bestilling av ferie Hvor ofte har du reist på utenlandsferie – varighet mer enn to netter - de siste 12 måneder?

Bestilling av ferie Planlegger du feriereise til utlandet i løpet av de neste 12 måneder?

Bestilling av ferie Planlegger du en feriereise til utlandet vinteren 2009/2010? Kun de som svarer JA på at de planlegger feriereise til utlandet de neste 12 måneder

Bestilling av ferie Planlegger du en feriereise til utlandet sommeren 2010? Kun de som svarer JA på at de planlegger feriereise til utlandet de neste 12 måneder

Reisemål Hvor planlegger du å reise på din neste utenlandsferie Reisemål Hvor planlegger du å reise på din neste utenlandsferie? - Planlegger du feriereise til utlandet i løpet av de neste 12 måneder? – Ja (n=955)

Reisemål Hvor planlegger du å reise på din neste utenlandsferie Reisemål Hvor planlegger du å reise på din neste utenlandsferie? - Planlegger du feriereise til utlandet i løpet av de neste 12 måneder? – Ja (n=955) Fullstendig liste september 2009

Reisemål til sommeren: Hvor planlegger du å reise på din neste utenlandsferie? - Planlegger du en feriereise til utlandet sommeren 2010? – Ja (n=636)

Reisemål til vinteren: Hvor planlegger du å reise på din neste utenlandsferie? - Planlegger du en feriereise til utlandet vinteren 2009/2010? – Ja (n=605)

Ferietype Hvilken type ferie var din siste feriereise til utlandet? Interessante funn 2009

Viktighet ved valg Hva er viktigst for deg ved valg av utenlandsferie Viktighet ved valg Hva er viktigst for deg ved valg av utenlandsferie? (flere svar mulig)

Drømmeferien Drømmeferien – du har én til to uker til rådighet Drømmeferien Drømmeferien – du har én til to uker til rådighet. Hva vil du si best beskriver din drømmeferie?

Spørsmålet er nytt og kan ikke sammenlignes med 2008 Finanskrisen og reisevaner Hva forventer du å bruke på feriereiser neste år, sammenlignet med i år? Utvikling fra 2008 til 2009 Spørsmålet er nytt og kan ikke sammenlignes med 2008 4,6% kommer til å bruke mye mer penger på feriereiser neste år mens ytterligere 23,5% kommer til å bruke litt mer. 8,8% kommer til å bruke litt mindre mens 3,0 kommer til å bruke mye mindre. Andelen som kommer til å bruke mer (28,1%) er dermed betraktelig større enn den som kommer til å bruke mindre (11,8%) noe som sannsynligvis kommer til å føre til økte inntekter for ferieoperatørene. 28,1% 11,8%