Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Holdninger og myter om kultursponsing Ved Elizabeth C. Bjørn-Hansen og Anne-Britt Gran - Undersøkelsen er utført for Forum for kultur og næringsliv.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Holdninger og myter om kultursponsing Ved Elizabeth C. Bjørn-Hansen og Anne-Britt Gran - Undersøkelsen er utført for Forum for kultur og næringsliv."— Utskrift av presentasjonen:

1 Holdninger og myter om kultursponsing Ved Elizabeth C. Bjørn-Hansen og Anne-Britt Gran - Undersøkelsen er utført for Forum for kultur og næringsliv

2 Tekniske kommentarer NNU ® Datainnsamling –Kvartalsvis: siste gjennomført September 2008 Antall intervjuer hvert kvartal –2000 bedriftsledere Metode for datainnsamling –Telefonintervjuer (CATI) Utvalgsmetode –Representativt tilfeldighetsutvalg med følgende kvoter minst 100 respondenter i hvert fylke minst 100 respondenter med 100 ansatte eller mer maks 300 respondenter med to ansatte eller færre

3 Vekting NNU ® Kvoteutvalg gir i utgangspunktet en geografisk skjevhet i utvalget sammenlignet med populasjonen Resultatene er derfor vektet i henhold til den geografiske fordelingen i Bedrifts- og Foretaksregisteret (SSB) Eksempel (2008Q2): –Verdien av et svar fra en respondent i Oslo er 2,712241 –Verdien av et svar fra en respondent i Finnmark er 0,288621

4 1. myte: ”Samarbeid mellom kultur og næring er ikke vanlig”

5 2. myte: ”Det er kun de store bedriftene som bedriver kultursponsing”

6 3. myte: ”Næringslivets sponsing og samarbeid med kulturlivet er et byfenomen”

7 ”- Og det er sikkert mest sponsing i Oslo-regionen” n=2000 (sept 2008)

8 Har din bedrift sponset og/eller samarbeidet med amatører, profesjonelle og/eller semiprofesjonelle kulturaktører (blanding av profesjonelle og amatører)? Filter: De som har sponset eller samarbeidet med kulturlivet siste 12 mnd. (okt 2007) (n=211) 4. myte: ”Næringslivet foretrekker å sponse profesjonelle kulturaktører.”

9 Nye tall fra Norges næringslivsundersøkelser - NNU ® (sept. 2007 til sept. 2008) for Forum for kultur og næringsliv

10 Har din bedrift i løpet av de siste 12 månedene sponset og/eller samarbeidet med kulturlivet, slik som teater, musikk og kunst?

11

12 n=2000 (sept 2008)

13 Har din bedrift i løpet av de siste 12 månedene sponset og/eller samarbeidet med kulturlivet, slik som teater, musikk og kunst? n=2000 (sept 2008)

14 Hvilken kulturform har din bedrift hatt mest utbytte av å sponse eller samarbeide med? n=840 (sept. 2008)

15 Har din bedrift planer om å benytte kultursponsing/ kultursamarbeid i løpet av de neste 12 månedene? n=1160 (sept. 2008) NB! Spørsmålet er kun stilt til de som ikke har sponset eller samarbeidet med kulturlivet de siste 12 månedene…

16 Har din bedrift planer om å benytte kultursponsing/ kultursamarbeid i løpet av de neste 12 månedene? n=1160 (sept. 2008) Uke 38: Lehman Brothers går konkurs.

17 Har din bedrift planer om å benytte kultursponsing/ kultursamarbeid i løpet av de neste 12 månedene? n=1160 (sept. 2008) Uke 38: Lehman Brothers går konkurs.


Laste ned ppt "Holdninger og myter om kultursponsing Ved Elizabeth C. Bjørn-Hansen og Anne-Britt Gran - Undersøkelsen er utført for Forum for kultur og næringsliv."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google