Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Målgrupper og segmentering
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Kapittel 7 Delkompetansemålet: vurdere betydningen av ekstern, intern og interaktiv markedsføring for å fremme salg.
12. Oppsummering.
Salgsteknikker & Sosial media
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Teknologiledelse 1 Hvordan utvikle produkter med høy designfokus Kristine Holbø SINTEF Teknologiledelse.
Verdikjedeanalyse Verdikjeden
Business og elektronisk signering i Gassco Booking System
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Defo – Distriktenes energiforening1 Erik Winther Innspill fra Defo for drøftinger i samarbeid med NVE, Konkurransetilsynet, Forbrukerombudet.
Gartnerhallen - en produsentorganisasjon
TOFU TimeOut For Utvikling
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
10. april 2014 Bibliotekledermøte :15:00 Velkommen (Karianne) 10:15-10:45 Prosjektarbeid i Akershus (Tordis Holm) 10:45-11:30 Prosjektarbeid i Hedmark.
Revisjon Enklere i bruk Bedre redigeringsmuligheter. Tilpassing til egne behov Ståstedsanalysen sammen med resten av verktøyene i Skoleporten utgjør et.
KOMMUNEPLANENS SAMFUNNSDEL
Samkommunestyret – Grete Ludvigsen 1 Orientering til samkommunestyret Samkommuneplan.
Markedsføring og pressearbeid
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
s. 1 Evaluering av rådgivningstjenesten Foto: Crestock.com.
KS/PGBK mandag, 14. juli 2014Side 1 Hva har skjedd med sparingen på 1990-tallet? Ass. direktør Kalle Seip Sparebankforeningen.
Malverk intern produktopplæring
Erfaringer fra modellkommuneforsøket
Kantinen - Torsdag 03. Mai 2007 ”Introdusere” Blend til studentene.
Strategiplan
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Universitets- og høgskolebibliotekene i kunnskapssamfunnet Randi E. Taxt Bibliotekmøtet på Hamar
Kristin Granne Avdeling for opplæring og tjenester
Hvordan skaffe penger og bevare sin sjel? Om pitching og søknadsskriving.
Konkurrenceevne og globalisering 10. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
FORELDREMØTE STALSBERG SKOLE
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Prosjektleder Inger Svendsrud
HVORFOR TRENGER VI FAGLIGE STANDARDER?. FORDI:  ALLE SOM BENYTTER PRODUKTER, TJENESTER, BEHANDLENDE TILBUD ETC. HAR FORVENTNINGER TIL PROFESJONALITETEN.
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
Øving 1 - Forretningsideen
Kampanje tilbehør juni/juli Sommeren er vår viktigste tid for tilbehørsalg. Vi ligger litt bak budsjett, men det endrer seg nå Det er laget 3 bundler.
Nytte og efterspørgsel 3. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Smarte energiløsninger ved oppussing Lavenergiprogrammet presenterer ulike måter samarbeidspartnere kan benytte seg av materiellet Hvordan selge energitiltak.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Lindrer nød ved ingeniørmessig bistand. 2 Hvorfor IUG?
1 Norske private investorer (“business angles”) Oslo, 26. november 2002 Roger Sørheim, GREI - IØT - NTNU.
Gruppeundervisning /
Kunnsign TBH Produktifisering av Kunnsign-kunnskap  Definisjoner  Hvorfor produkt?  Hvorfor ikke bare timer?  Fordeler for kunden  Fordeler.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Produktion og udbud 4. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Markedsføringsplan Navn.
Kapittel 6. Produktutvikling Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Markedsføring.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Velkommen til Academic Day!
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Strategisk markedsføring
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Utskrift av presentasjonen:

Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010

Pakketering, praktisk arbeid Vi utfordrer dere til å lage pakker Pakkene skal være salgbare for høsten 2010 og en kalkyle skal beskrives for hver pakke Det skal lages et produktark for hver pakke som presenterer pakkene Pakkene skal være ferdig beskrevet til 1. juni

Ekthet EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er hva det sier det skal være EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er ikke hva det sier det skal være Produktet er ikke tro mot sin opprinnelse/forankring Produktet er tro mot sin opprinnelse/forankring Pine Børre Berglund ® 04.04.2017

Ekthet EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er hva det sier det skal være EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er ikke hva det sier det skal være Produktet er ikke tro mot sin opprinnelse/forankring Produktet er tro mot sin opprinnelse/forankring Pine Børre Berglund ® 04.04.2017

Unikt gjennom nettverk og samarbeid Høy attraktivitet Ikke spesielt unikt, men ganske attraktivt Høy attraktivitet og unikitet Verken unikt eller attraktivt Ikke spesielt attraktivt, men ganske unikt Høy unikitet Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no

Av med produktbrillene, på med kundebrillene Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no

To pengebøker Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no

Progresjon i produktutvikling + Sikre framtidige utviklingsmuligheter - Tilføre nye tilbud og opplevelser Utvikle eksisterende tilbud Redusere irritasjonsmomenter Børre Berglund ® 04.04.2017

Markedsorientert produktutvikling pakketering Presentasjons-materiell 2. Testmarkeds-føring 3. Revisjon 4. Distribusjon 5. Salg 6. Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no

Produktpakker Helhetlige produkter sammensatt av ulike elementer som kan kjøpes på et sted (definisjon) Ulike pakker; Standard turoperasjon Ledig kapasitet Spesielle opplevelser eller arrangementer Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no

Om produktet Beskrivelse Innhold Pris Betingelser 04.04.2017

Markedet Hva er markedene? Målgruppene? Demografi Behov 04.04.2017

Mål Hvor mye skal vi selge av dette produktet? 04.04.2017

SWOT Styrker Svakheter Muligheter Trusler 04.04.2017

Kommunikasjonsstrategi Målgruppe Budskap Kanal 04.04.2017

Konkurrentstrategi Hovedkonkurrentene er Vi ønsker å skille seg fra konkurrentene ved hjelp av fokus på: 04.04.2017

Posisjoneringsstrategi Hvordan skal vi bli (bedre) kjent? 04.04.2017

Strategiske allianser Følgende er de viktigste strategiske alliansene for oss: 04.04.2017

Kalkyle og pris, Produktark Kalkyle - produktpakking.xls Produktark 2 s, BBR.doc 04.04.2017