Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010
Pakketering, praktisk arbeid Vi utfordrer dere til å lage pakker Pakkene skal være salgbare for høsten 2010 og en kalkyle skal beskrives for hver pakke Det skal lages et produktark for hver pakke som presenterer pakkene Pakkene skal være ferdig beskrevet til 1. juni
Ekthet EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er hva det sier det skal være EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er ikke hva det sier det skal være Produktet er ikke tro mot sin opprinnelse/forankring Produktet er tro mot sin opprinnelse/forankring Pine Børre Berglund ® 04.04.2017
Ekthet EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er hva det sier det skal være EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er ikke hva det sier det skal være Produktet er ikke tro mot sin opprinnelse/forankring Produktet er tro mot sin opprinnelse/forankring Pine Børre Berglund ® 04.04.2017
Unikt gjennom nettverk og samarbeid Høy attraktivitet Ikke spesielt unikt, men ganske attraktivt Høy attraktivitet og unikitet Verken unikt eller attraktivt Ikke spesielt attraktivt, men ganske unikt Høy unikitet Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no
Av med produktbrillene, på med kundebrillene Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no
To pengebøker Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no
Progresjon i produktutvikling + Sikre framtidige utviklingsmuligheter - Tilføre nye tilbud og opplevelser Utvikle eksisterende tilbud Redusere irritasjonsmomenter Børre Berglund ® 04.04.2017
Markedsorientert produktutvikling pakketering Presentasjons-materiell 2. Testmarkeds-føring 3. Revisjon 4. Distribusjon 5. Salg 6. Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no
Produktpakker Helhetlige produkter sammensatt av ulike elementer som kan kjøpes på et sted (definisjon) Ulike pakker; Standard turoperasjon Ledig kapasitet Spesielle opplevelser eller arrangementer Børre Berglund ® 04.04.2017, www.bberglund.no, bb@bberglund.no
Om produktet Beskrivelse Innhold Pris Betingelser 04.04.2017
Markedet Hva er markedene? Målgruppene? Demografi Behov 04.04.2017
Mål Hvor mye skal vi selge av dette produktet? 04.04.2017
SWOT Styrker Svakheter Muligheter Trusler 04.04.2017
Kommunikasjonsstrategi Målgruppe Budskap Kanal 04.04.2017
Konkurrentstrategi Hovedkonkurrentene er Vi ønsker å skille seg fra konkurrentene ved hjelp av fokus på: 04.04.2017
Posisjoneringsstrategi Hvordan skal vi bli (bedre) kjent? 04.04.2017
Strategiske allianser Følgende er de viktigste strategiske alliansene for oss: 04.04.2017
Kalkyle og pris, Produktark Kalkyle - produktpakking.xls Produktark 2 s, BBR.doc 04.04.2017