Tilbake til Fremtiden Eirik Hoff Lysholm, Dagsavisen Norsk Redaktørforeningens høstmøte Gardermoen 4. november 2013.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Aftenposten Junior Norges eneste avis for barn
Advertisements

Politikk handler om å fordele goder og byrder i et samfunn.
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Fagpressens digitale tilstand 2013 Undersøkelse høsten 2013 Digital fokus 55% har svart (121 av 219) Redaktører har blitt spurt.
Kampanjen for journalistikken Høstmøtet, Norsk redaktørforening Prosjektleder Arnt Sommerlund.
Årets Mediepriser 2013 Vinnere AVIS.
FRISPARK Du, jeg, fysioterapien – og det bortenfor…
#hvorhardudetfra - Kampanjen for journalistikken Kort om kampanjen Av Prosjektleder Arnt Sommerlund.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Prosjekt Skadestatistikk - Bakgrunn Møte i referansegruppen 17. september 2004.
Medievaner i 2018 Medievaner i 2018 Good old days Grønt og gratis Modern times Wiki-world.
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
DI Fødevarer årsdag 7. november 2012 Jan Ove Rivenes Orkla Brands Nordic Fødevarebranchen FREMTIDENS VINDERHOLD Multinasjonal spiller på dansk bane - hvordan.
Guðrún Þóra Gunnarsdóttir
Åpenhet og ansvar Og hvorfor dette er så viktig for omdømmet Geir Arne Bore, ansvarlig redaktør Drammens Tidende, 11. april.
Utrops prosjekt om hatprat våren hva har vi funnet?
Levanger kommune rådmannen Foreløpig orientering økonomiplan Administrasjonsutvalget – Ola Stene 1 Økonomiplan Presentasjon.
Bredbånd og modernisering av offentlig sektor Karasjok 02. november 2004 statssekretær Eirik Lae Solberg 2005.
Foreldremøte 4.-5.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Vannforvaltning som regional planlegging - Verktøy for teknokrati eller politikk? Fagkonferansen, HIOA, 24. oktober 2013 Sissel Hovik.
Informasjonsarbeid i NFF Introduksjon til EZ publish Ved informasjonsleder Harald Nyquist IT-ansvarlig Kaare Øystein Trædal og avdelingsleder Oslo, Henrietta.
Kurt Orre Rådmann Nøtterøy kommune
Prinsipp- og handlingsprogrammet Debatt frem mot landsmøtet 2014.
Slik drar du bra damer…. Norsk Redaktørforenings høstmøte Molde oktober 2006.
Redaktørundersøkelsen 2008 Knut Petter Rønne Redaktør, Ukebrevet Mandag Morgen.
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Aviser.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Oljefondskampanjen i Fasteaksjonen 2015: Jobber og utvikling Sundvolden 25. januar 2014.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Hvordan kan skolene og DKS samarbeide for å løfte fram kunstfagene v/ Kirsti Saxi.
FAUSKE 2025 UTVIKLING GJENNOM SAMHANDLING. FAUSKE KOMMUNES VISJON Fem forslag til visjon for Fauske; 1.Innbyggerne skal oppleve Fauske som den beste kommunen.
Fra november 2013 til 21. januar 2014 Slik startet vi LKK Rælingen (LKK.r)
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Hvordan gikk det? Sammensatt problematikk  Antall fulgt opp siden 2010: 127  Gjennomsnittstid ute fra arbeidslivet: 3,5 år  96 av.
FoU-dag 4.juni 2014 Copyrights prosjektleder Gunnbjørg Furuset 2013.
Regional utvikling - Norge Bjørnar Sæther SGO 1001.
Oppdraget  Initiativtakere: Oslo kommune og samarbeidsalliansen Osloregionen  Prosjektarbeidet startet fur jul i fjor.  Arbeidet utføres av Osloregionens.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
MEDIETALL Magasinenes opplagstall MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Makt og medier Mattias Øhra* 2008
Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?
Presentasjon Fra Finnmark – bor i Bærum 50 år gammel Gift, en datter og en hund Utdannet journalist og masterutdannelse innen kommunikasjon og ledelse.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
Form fremtidens kompetanse Finnmark Foresight Finnmark & RUP 8. november 2013 Målfrid Baik næringssjef.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Presentasjon 22. februar : Sparebanken NOR 2011: DNB 2003: DnBNOR 1822: Christiania Sparebank 2002: Sparebankstiftelsen Sparebanktradisjonen.
Kommunikasjons- foreningen 20.september 2012 Ansvarlig redaktør Siri Zachariassen, ØB.
FREMTIDENS VINDERHOLD
[Firmanavn] Forretningsplan.
Skaper engasjement og forståelse for de redaksjonelle grunnverdier
[Firmanavn] Forretningsplan.
Fra kommunikasjonsdirektør til ansvarlig redaktør
Felles biblioteksystem
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Flere lesere, flere muligheter
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør.
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

Tilbake til Fremtiden Eirik Hoff Lysholm, Dagsavisen Norsk Redaktørforeningens høstmøte Gardermoen 4. november 2013

Utnytte journalistikken i flere kanaler Få flere til å betale for journalistikken Skape nye merkevarer Vekst i lokal- eller nisjemarkeder Sonet utgave med lokalt merkenavn Vellykket i andre land – uprøvd i Norge

FremtidenUtgave 2Utgave 3Avis 1Avis 2 Dagsavisen Andre aviser: Nr 2-aviser kan driftes videre med stoff fra Dagsavisen som stamme og minst 51 prosent egenprodusert lokalt. Mulige utgaver av Dagsavisen: Kan etableres og driftes etter samme modell som Fremtiden. Utgave av Dagsavisen: Gammel merkevare nyetablert som Dagsavisen Fremtiden i Drammen. 25 prosent egenproduserte sider. En avis – mange navn – flere markeder:  Utnytte Dagsavisens stoffproduksjon bedre  Få sterke lokale posisjoner i andre byer  Stor digital mulighet

Vitamininnsprøytning for hele huset

Jeg er ikke så opptatt av om gryta heter gryten eller gryden, men det norske folk må ha nok mat i gryta. Torgeir Vraa, legendarisk Fremtiden-redaktør under måldebatten i 1906 ”

Jeg er ikke så opptatt av om plattformen heter mobil eller papir, men flere må betale for journalistikken vår. ” Eirik Hoff Lysholm, publisher i Dagsavisen Norsk redaktørforenings høstmøte på Gardermoen 4. november 2013

Fremtiden ser lysere ut for Dagsavisen 10 prosent flere betaler for journalistikken vår

¨ Hva er Fremtiden? Lokal konkurranse: Inntil 12 sider daglig Internasjonalt innhold Nasjonal gjennomslagskraft

Det beste fra to verdener

Den viktigste nyheten er ikke alltid lokal

Konkurranse og mangfold

Hittil har det vært en fantastisk reise inn i Fremtiden

Politisk engasjement Nostalgi og historie

Vi har nådd våre salgsmål 13 prosent av inntektene i 2014 Lokalsamfunnet har fått konkurranse Gir vekst for trykk og distribusjon Foreløpig er dette en seier for journalistikken Vi kan ha flere journalister i arbeid

Alle er bekymret for Fremtiden Vi trengte et løft