Foreldreundersøkelsen høsten 2010. Kommunikasjon Helt uenigUenigDelvis enigHelt enig 1. Samarbeidet mellom skole og hjem er preget av tillit og gjensidig.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Litt mer om PRIMTALL.
Klemetsrud skole Samarbeid mellom hjem og skole 2
Samarbeid mellom skole og hjem
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2013 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Elevundersøkelsen 2013 – 7. trinn 7. trinn (12-13) 7. trinn (13-14) 1. Motivasjon og mestring 1.1 Motivasjon 4,064, Mestring 3,884, Faglig.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Min Problemløsningsbok Navn: ____________________________________ Slik ser jeg ut (tegn eller lim inn bilde):
SMITTEVERNKONFERANSE TROMSØ OKT 2007 Resultat at kartlegging av infeksjonskontrollprogram i sykehjemmene i Finnmark fylke Kommunelege Drude Bratlien,
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
Oslo kommune Utdanningsetaten Skolens navn settes inn her.
Prosjektet: ”Drammenskolen, Norges beste skole” Formannskapet 1
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
VIP Introduksjon til nye kontaktlærere. Undersøkelser viser at Unge ønsker mer kunnskap om psykisk helse og at opplæringen skal foregå på skolen. Elever.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Skolelederundersøkelsen 2008 Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen.
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
Læring gjennom arbeid, engasjement og trivsel. Dersom skolen skal fungere godt forutsettes ikke bare at elevene kjenner hverandre, men at også foreldrene.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Samarbeid mellom skole og hjem
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Nittedal 19. sept
Vurdering for læring.
Foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte
Arbeidsmiljøundersøkelse 2011
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTER HØSTEN MED FOKUS PÅ KUNNSKAP OG GLEDE.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Kampen skole Vår visjon:
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Hva er riktig utvikling av kollektivtrafikken i Oppland. Historikk
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Myra skole – foreldremøter Høsten 2011 Informasjon
Det viktige samarbeidet
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Forhold til ledelse/styrer Hvor fornøyd/misfornøyd er du med: Styrer som personalleder? Styrer som administrativ leder? Styrer som leder for den pedagogiske.
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
FAU-møte 7. januar 205 Samarbeid skole-hjem.
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Velkommen til foreldremøte for trinn.
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 1 Nasjonal Erfaringskonferanse - BMS.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Foreldremøte Høsten STAVANGER KOMMUNE Jeg skal si litt om: ■ Skole-hjem-samarbeid ■ Gjensidige forventninger ■ Trivsel – læring – mestring – motivasjon.
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Skole- hjem samarbeid.
Velkommen til Heggedal skole
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Utskrift av presentasjonen:

Foreldreundersøkelsen høsten 2010

Kommunikasjon Helt uenigUenigDelvis enigHelt enig 1. Samarbeidet mellom skole og hjem er preget av tillit og gjensidig respekt 6,547,4832,7153,27 2. Skolen benytter seg av direktekontakt, , websider og telefon som kommunikasjon 7,5514,1534,9143,40 3. Skolen gir nyttige tilbakemeldinger til hjemmet om elevens framgang 24,5327,3628,3019,81 4. Foreldremøtene er nyttige og informative 6,484,6335,1953,70

Elevers miljø, trivsel og motivasjon Helt uenigUenigDelvis enigHelt enig 5. Min sønn/datter liker seg på skolen 1,85 23,1573,15 6. Min sønn/datter blir behandlet rettferdig i skolen 1,85 27,7868,52 7. Min sønn/datter føler seg trygg på skolen 1,85 14,8181,48 8. Min sønn/datter sier at læringsarbeidet på skolen virker motiverende 5,564,6350,0039,81

Elevoppfølging Helt uenigUenigDelvis enigHelt enig 9. Skolen oppmuntrer min sønn/datter til å yte sitt beste 1,9012,3840,0045, Jeg er kjent med kontaktlærerens oppgaver og den støtte denne gir til eleven 6,5417,7642,0633, Personalet viser at de bryr seg om elevenes trivsel og velferd på skolen 4,7211,3236,7947, Lærerne gir uttrykk for høye forventninger om elevenes læringsutbytte 4,765,7156,1933,33

Skoleprofil og prioriteringer Helt uenigUenigDelvis enigHelt enig 13. Jeg er informert om skolens oppdrag og verdier 6,4210,0931,1952, Jeg er kjent med skolens satsningsområder for å bedre elevenes opplæring 9,2615,7439,8135, Jeg er godt fornøyd med den faglige kvaliteten på opplæringen skolen gir 4,6711,2144,8639,25

Skolens rutiner og prosedyrer Helt uenigUenigDelvis enigHelt enig 16. Generelt sett er jeg fornøyd med skolen 1,837,3436,7054, Hvis jeg retter et spørsmål eller en bekymringsmelding til skolen, tar den tak i dette 5,058,0837,3749, Som foresatt gir skolen meg mulighet for/veiledning i å bidra til elevens faglige utvikling 11,2116,8242,9928, Skolen har klageprosedyrer på undervisning og skole, og involverer foresatte i dette 11,4317,1440,0031,43