Optimaliseringsprosjektet 25.9.12 Samhandlingsmøtet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Anbudskonkurranse asfalt
Advertisements

Løpende måling av pasienttilfredshet ved Psykiatrisk Divisjon, Stavanger Universitetssjukehus, 2013   Alle pasienter som har gått i poliklinisk behandling,
Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Innkjøpsprosessen i henhold til regelverket om offentlige anskaffelser Pr – ver.2.6 Offentlige innkjøpere skal overholde regelverket for offentlige.
Arbeidsplassvurdering på oppdrag fra NAV
Innkjøpstjenesten Affærsmöligheter med Norge Seminarium 21 oktober 2009 Östersund Innkjøpssjef Jan Ivar Bjørnli.
Innkjøp ved Universitetet i Agder
Kontraktsoppfølging mv.
Kan det lages et felles internkontrollsystem i kommunen. Åre
Valgsystem 2007 Anbudskonkurransen Innspill fra Trondheim kommune
Internkontroll i kommuner
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
«Bedriftsutvikling tradisjonelt landbruk»
Prosjektstyring i kulturbedrifter Mentorcafe 5. febr Arne Kristiansen.
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
s. 1 Møte Nordlandsløftet Narvik, den
Innovative offentlige anskaffelser
ARR-seminar 1. november 2011 Arbeidsrettet rehabilitering i NAV Tron Helgaker, Seksjonssjef, Seksjon tiltak og virkemidler Arbeids- og velferdsdirektoratet.
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
Elektronisk meldingsutveksling for helse og omsorg i Harstad kommune
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Tjenestekonsesjon for Brukerstyrt Personlig Assistanse - BPA
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Regionale seminar august/september 2007 Inkludering av nye kommuner knyttet til ELIN-k og fyrtårnskommunene. Sissel Skarsgaard Prosjektleder Samspill 2007.
Leverandørnett Ormen Lange
2004 NAO-prosjektet Ny AnskaffelsesOrganisering
Fremskaffelse av leieboliger
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
INTERNKURS I OFFENTLIGE ANSKAFFELSER
Velkommen til Newtonrommet!
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
Arve Sandvoll Prosjektveiviseren 2.0
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Konkurranseutsetting drift Elveplassen overnatting 2016.
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – Byggetrinn 2 Tilbudskonferanse 25. september 2012.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
Prosjekt ERP i Troms Kraft Beskrivelse prosjektfaser og overordnede prosesser
Oslo kommune Helse- og velferdsetaten Anskaffelse av spesialbiltransport innen TT-tjenesten Informasjonsmøte for leverandører,
Offentlige anskaffelser 1 Innledning og oversikt Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Førstelektor Ingun Sletnes Høst 2015.
Fritt brukervalg av praktisk bistand i Bergen Tilbyderkonferanse
Leverandørkonferanse om etiske krav Lin Helliesen, rådgiver anskaffelser og fagansvarlig etisk handel, Stavanger kommune, Konkurranse om rammeavtale.
Leverandørmøte Rammeavtaler på kjøp av Gå- og ståtreningshjelpemidler og ståstativ Eva K. Søndergaard anskaffelsesansvarlig Rolf Lie anskaffelsesstøtte.
Standpunkt; Den ideelle anskaffelsesprosessen - dialog og samhandling.
RIS-metoden for prosessforbedring
Nytt Intranett Trøndelag Fylkeskommune
Offentlige anskaffelser
Leverandørkonferanse – anskaffelse av tilbringertjeneste for Los
Formål Beskrivelse. Baggrund Aktiviteter. Formål Beskrivelse. Baggrund Aktiviteter.
Offentlige anskaffelser 11 Oppsummering høst 2015
Hva er NRI? NRI er eid av kommunene Aurskog-Høland, Enebakk, Fet, Nittedal, Rælingen og Sørum Sørum kommune er vertskommune for NRI Finansieres ved et.
HMN Orientering om HMN LAB
Offentlige anskaffelser Sentrale spørsmål i emnet
Internkontroll Pilotnettverk
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Anskaffelsen som prosjekt
Offentlige anskaffelser
Juridisk sjef Gudmund Lode/innkjøpssjef Arnt Ove Hol
Prosjektmodellen Otto Husby Cimple AS.
Utskrift av presentasjonen:

Optimaliseringsprosjektet Samhandlingsmøtet

NAV, Side 2 Omfang  Prosjektet skal gjennomføres i løpet av en periode på tre år, dvs fra –  Prosjektet skal se på effektivisering i den totale verdikjeden fra behovet oppstår til kontrakten termineres.

NAV, Side 3 Formålet til prosjektet er å sikre:  riktig kvalitet og  riktig kapasitet på anskaffelser av hjelpemidler og forvaltning av avtaler i hele avtaleperioden.

NAV, Side 4 Prosjektet skal bidra til  at anskaffelsen ivaretar brukers rettigheter til nødvendige og hensiktsmessige hjelpemidler i hht folketrygdloven  økt kvalitet på anskaffelser bl.a. gjennom å tydeliggjøre krav til innhold i prosessen  økt kvalitet på forvaltning av avtaler som sikrer effektiv kontroll med avtaler i hele avtaleløpet  effektivisering av rutiner og arbeidsoppgaver i anskaffelsesprosessene og i kontraktsforvaltningen  kontinuerlig læring og kompetanseheving gjennom evaluering av både anskaffelsesprosessen og kontraktsforvaltningen  å sikre avtaler med god kvalitet i resultatet  tydelig oppgave- og ansvarsfordeling i anskaffelsesprosessene og gjennom hele avtaleperioden, herunder felles forståelse av roller og ansvar mellom HOT og AFJ

NAV, Side 5 Status pr  Prosjektet har levert følgende: – Ny ordningen med dispensasjonssøknader – Prinsipper og retningslinjer for anskaffelsesteamene – Kvalitetssystem for anskaffelser - forberedelsesfasen  Følgende aktiviteter er under arbeid: – Kvalitetssystem for anskaffelser – gjennomføringsfasen – Kvalitetssystem for anskaffelser – oppfølgingsfasen (kontraktsforvaltning) – Policydokument for anskaffelser av hjelpemidler – Retningslinjer for evaluering og måling av anskaffelsesprosesser og avtaler

NAV, Side 6 Kvalitetssystem Hovedaktiviteter 1. Utarbeide konkurransegrunnlag 2. Godkjenne konkurransegrunnlag 3. Utlysning 4. Håndtere spørsmål og avklaringer 5. Motta tilbud 6. Evaluere tilbud 7. Godkjenne innstilling 8. Informere om valg av leverandør 9. Behandle eventuelle klager 10. Inngå kontrakt 1. Leverandørstyring 2. Kontraktsledelse 3. Leveranseoppfølging 4. Måling/styring 5. Evaluering av avtale 1. Oppstart 2. Etablere en grov tidsplan 3. Innhente informasjon/kunnskap om anskaffelsen 4. Publisere veiledende kunngjøring på Doffin 5. Gjennomføre oppstartsmøte i anskaffelsesteamet 6. Utarbeide anskaffelsesplan 7. Godkjenne anskaffelsesplan Planlegge Gjennomføre Følge opp Kontinuerlig evaluere, risikovurdere og forbedre Planlegge Følge opp Gjennomføre

NAV, Side 7 Mal / eksempel Formål med aktiviteten Tips og råd Beskrivelse av aktivitet Planlegge Følge opp Gjennomføre