Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Effektiv markedsføring i sosiale medier Case: Boken “Effektiv nettskriving” Ove Dalen Skal vise hvordan du kan markedsføre i sosiale medier og advarer:
Bedriftsutvikling i Coop Helgeland avd. Elektro
Studier i Tyskland.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Snowball Rjukan 26. oktober 2010 Ove Gjesdal og Stein B Olsen.
Forslag til tre forbedringstiltak for
BabysPit Order Fullfillment (english) Nåsituasjonen • BabysPit er Norges beste leverandør av babyprodukter • Leverer 100 ordre per dag fra hver av 30 lagre.
Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Kompetansedeling i Fædrelandsvennen
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
Vivi Sævik, journalist i PD
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Line Finstad, research manager Capus Executvie
Innovasjon for fremtiden i et leverandørperspektiv
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …
Dyreparken på 300 sekunder.
REGIONRÅDET FOR FJELLREGIONEN FLYTTHIT - prosjektet i Fjellregionen Et regionalt samarbeid.
Styrearbeid i Norwegian
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Universell utforming Kirsten Ribu HiO Evaluering av datasystemer Analyse av systemegenskaper Kirsten Ribu
Resultatpresentasjon pr 4. kvartal 2010
VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Forretningsideer & Markedsanalyser
POINT OF INTERACTION E-RETAIL 2013, PÅL ANDRÈ FREDRIKSEN.
Bransjeseminar om grunnfondsbevis
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Kick-off Sør Afrika Næringslivets bistandskonferanse 10. februar 2010
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
NorAlumni. Det begynte med: «The New Argonauts» Konseptet NorAlumni ”Brain circulation” og samfunnsnytte Markedsføring og relasjonsbygging for ”AS Norge”
Europcar presentasjon
Basishall Løten ”Merkevarebygging” Ut av hallen (sommeravslutning) Oppvisninger 1. mai og 17.mai Turnshow Pressedekning Være positiv.
” Sosiale medier – å dele og delta med ny teknologi” Høyskolelektor Cecilie Staude, Institutt for markedsføring, Handelshøyskolen BI.
Statistikk teknologi Januar - Juli 2013 ONLINE OFFLINE.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Hvordan få unge voksne til å komme til Vitensenteret? Senkveld, -en fest på Teknisk Museum Av Sigrun Reisæter og Jon Haavie.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Halvorsbøle, sept MENIGHETSMISJONEN.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Forretningsmodell 9 deler som beskriver forretningsmodellen
Presentasjon av konsept
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Oppdraget  Initiativtakere: Oslo kommune og samarbeidsalliansen Osloregionen  Prosjektarbeidet startet fur jul i fjor.  Arbeidet utføres av Osloregionens.
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
God dag, jeg er seniorrådgiver og ekspert på rådgivende salg og markedsføring av high-tech produkter og løsninger! Ønsker du hjelp med å: Skape nye kunder?
1 Arild Kalkvik 1. Desember 2014 Et skrik fra mørket – hvor synlig er kinoen for publikum?
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Digitalisering & finans
Markedsføring.
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
Gode venner som hjelper andre
Turister til Langesund
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”

Tanja Winkel E-commerce manager Tilbords Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail?

• Tilbords • Nettverksbygging rundt bryllup • Mitt-bryllup.no • Hvordan å få mest ut av sosiale medier Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail?

>>>>>>> Tilbords fra 2009 til 2011 • Fra 100 til 130 butikker • Retailomsetning fra mnok 370 til mnok 500 • Fra 0 tilhengere på Facebook til • Fra unike besøk på tilbords.no til • Sammenlignbar vekst på 5% i 2010 og 7% i 2011 i et flat marked Det går bra med Tilbords!

Facebook Nyhetsbrev

Tilbords på Facebook - annonsering

Tilbords på Facebook En grunnstein i merkevarebyggingen Inspirasjon Kundeservice Ambassadører Respondenter Anledninge r Vi gir: Konkurranser Vi får Hjelpere Møteplass Kunder

Bryllup er viktig for Tilbords: •Markedsleder bryllupslister •Avansert bryllupslistesystem •Nye kunderelasjoner •Start på relasjon •Brudepar er i kjøpsmodus •Livets største anledning

Avansert bryllupslistesystem

Tilbords og bryllup

Bryllupsmesser

Greit. Bryllupslister, men først må jeg ordne kjole, blomst, kake, catering, fotograf.....

Totalløsning for bryllupsplanlegging

Nettverket av 4 nasjonale aktører (og 600 lokale partnere) Felles ønske om å lage en unik bryllupsplanlegger Synergi og dele kostnader Bruke hverandres kanaler i markedsføringen

7.) Nettverk av nasjonale partnere •Felles ønske om å lage en unik bryllupsplanlegger for brudepar •Nettverk av 5 sterke nasjonale aktører som har bryllup som et viktig segment •Synergi og dele kostnader •Bruke hverandres kanaler i markedsføringen Planlegge r Innhold Bryllu psmess er Webshop Lokalt marked Mitt Bryllup Konseptet

“Do not think about how you can fit social media into your business: think about how your business can fit into social media.“ Internet world, London mai 2011 Rick Kelley Facebook, salgsdirektør Europa

Facebook Plugginns Facebookannonsering Mobil Twitter Online, Offline, Lokal og Nasjonal Men også….

9.) Bryllupsmesser (forbinde det sosiale med fysikk tilstedeværelse) Bryllupsmesser gjennom hele landet Kontakt med nasjonale aktører med lokale partnere

9.) Bryllupsmesser (forbinde det sosiale med fysikk tilstedeværelse) Men direkte fra messen…..

et sosiale med fysikk tilstedeværelse) Sosiale Medier gjør det mulig å kommunisere MED brudepar Synergi mellom online, offline, lokal og nasjonal Fleksibelt Billig Målbart Direkte/raskt Målrettet mot målgrupper

Takk for meg! Tanja Winkel