Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertGisle Bø Endret for 7 år siden
1
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Finding advantage in a connected world
2
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 “I don’t think there are threats, I think there are opportunities. The trouble with opportunities is, if you don’t deal with them, they can become threats” – Sir Martin Sorrel 4
3
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Fragmentert medielandskap – hvor er målgruppen? 6
4
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Vi går fra segmenter til individer 7
5
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Nye konkurrenter med ny teknologi angriper de uangripelige 8
6
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Ny teknologi som kommer stadig raskere... 10
7
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Men det grunnleggende endrer seg allikevel ikke 11 Forstå Kommunisere Engasjere Aktivere Betjene
8
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Aksellererende innovasjonstempo Nye trusler Fragmentering Kunden i sentrum - alltid! Utnytt nye kanaler og løsninger Fra segment til individ Fra utfordringer til muligheter Utfordringer: Muligheter: KontekstFartService 13
9
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Nye muligheter gjennom ny forståelse av sanntid Kontekst
10
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Realtime marketing: Hype eller viktig mulighet? Realtime marketing: “Responding to current events and stories in an attempt to make brands more relevant.” 3
11
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Men en happening ikke alltid er et relevant øyeblikk for ditt merke… 4
12
Hva om vi re-tenker dette med realtime litt...
13
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Det dreier seg om å treffe på det som er relevant for kunden der og da Manglende fokus = lav effektivitet Re-fokusering Effekt 3% 60% Sted Interesseområder Ukedag, tid Hvem Device Mikro-øyeblikk: 7
14
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Kids and fun Pure taste Forskjellig tid på dagen – forskjellige budskap Morning coffee 11
15
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Fordi hva som driver besøk varierer gjennom døgnet Drivere for besøk hos McDonalds Best tasting foodQuality ingredientsKids really enjoy 10
16
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Oppsummert Forstå i hvilke øyeblikk din merkevare er mest relevant Forstå hva som er viktig for disse øyeblikkene Bygg løsninger som fanger opp kontekst-data og gjør det mulig å bruke dem aktivt Fokuser budskap, produkt og ressurser rundt disse øyeblikkene og driverne. De beste eier øyeblikket! 12
17
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Hvordan vinner du innovasjonskappløpet? Fart
18
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Hvorfor tar det altfor ofte alt for lang tid fra idè til lansering? 4
19
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Utfordringen fra Danone: Identifiser produktet som kan ta Activia kornblandinger fra OK til markedsledende i løpet av 2 uker! 7
20
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 8 Det er dårlig tid det...
21
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Re-tenking av hele prosessen – ekstremt fokus på fart og interaktivitet Insight generation workshop Quantitative concept testing Concept development workshop Ideation through global crowd-sourcing Step 1Step 2 Step 3Step 4 10
22
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Kjernen - Idè-generering gjennom crowdsourcing 12 51 new ideas in 48 hours 5 concepts developed 325 000 panelister – 160 land – 2 dager – 50 ideer
23
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Minneverdige øyeblikk – Service-kanaler som relasjonsbyggere Service
24
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 To av tre kunder velger et annet merke neste gang 3
25
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 var ikke fornøyd med hva de fikk for pengene var misfornøyd med serviceen Skuffende kunde-service er en hovedgrunn til dette fikk et bedre tilbud 31% 28% 24% 4
26
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Alle kanaler er service-kanaler 5
27
Er god service i alle kanaler svaret da?
28
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Forstå hvordan gode opplevelser forvandles til preferanse for merket 80 39 60 Totalinntrykk Opplevelse Preferanse Opplevelse – Preferanse gap 41 7
29
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Preferanse er nøkkelen til vekst – manglende preferanse = lav vekst! SOURCE: Case study – Service provider Business units of the organisation Annual growth (25)% (20)% (15)% (10)% (5)% 0% 5% 10% 15% Customer preference 102030405060 Preference-Growth Correlation 0.6 Performance-Growth Correlation 0.3 8
30
Så hvordan kommer vi fra gode opplevelser til preferanse?
31
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Det holder ikke å levere bra på det som er viktig, om det ikke bra nok i forhold til konkurrentene Opplevelse Preferanse 100 69 84 Totalintrykk Airline customer @customer @Airline is good, but I definitely prefer @Competitor. Better cabin, food, & service. 10
32
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Vi skjønner at du er skuffet– dette er ikke godt nok av oss. Bruk nye kanaler riktig når de er viktige for kunden @Flyselskap #@ %&$ !!!! Kudos & takk til @Flyselskap Social Media team for strålende håndtering av en frustrerende situasjon! #HappyCamper 13 4 X Sannsynlighet for fortsatt kunde, som bruker mer penger, og anbefaler selskapet til andre! Dette ordner vi! =
33
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE © TNS 2016 Du kan ikke være best på alt – fokuser på å skape magi der det er viktigst for kunden Forstå kundens følelser – opplevelser med sterke emosjoner huskes lenge Nye kanaler åpner muligheter for å levere nye ekstraordinære opplevelser – grip dem! Opplevelser må være konsistente på tvers av kanaler 16 Oppsummert Bygg løsninger som fanger data om kunde, situasjon og opplevelse og bruk dem til å skape bedre løsninger!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.