Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Forslag til tre forbedringstiltak for

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Forslag til tre forbedringstiltak for"— Utskrift av presentasjonen:

1 Forslag til tre forbedringstiltak for
Få flere til å besøke nettstedet Få flere besøk Øk konverteringsraten Få flere kunder Øke omsetningen pr transaksjon – merslag. Øke verdien av hver kunde Forslag til forbedringstiltak som raskt kan settes i gang med mål å øke salget. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

2 Tilnærmingsmetode for forbedringstiltak
Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

3 Karl-Johan Bruun-Olsen 2013
Forbedringstiltak nr 3 krever tre ulike grep – derfor kommer den på tre plasser i denne modellen. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

4 Karl-Johan Bruun-Olsen 2013
Tiltak 1: Få flere besøk Største potensialet for å få mer besøk på sidene er med hjelp av BliVakker.no sine fornøyde kunder. Bruk kr 1,- pr kunde dere har, og sett opp trekning av en premie på reisegavekort på kr ,- pr måned blant de som anbefaler nettsida til sine venner. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

5 Tiltak nr 2: Få flere kunder
Eksemplet over kalles 300 $ millioner knappen. Bestbuy.com gjorde endringen, og det førte til: Antall kunder som handlet økte med 45 %. $ 15 million salgsøkning første måned etter endringen. $ 300 million salgsøkning første året. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

6 BliVakker.no bør gjøre det samme:
Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

7 Tiltak nr 3: Øke verdien av hver kunde
Jf Kosmetikkleverandørenes forening (KLF), er totalsalget i 2012 av f.eks. dufter i 560 mill kroner. Damedufter 370 mill kroner (andel ca 66 %). Herredufter 190 mill kroner (andel ca 34 %). Nettsida og nyhetsbrevene er ikke tydelig nok (uoversiktlige) for de som ønsker å kjøpe herreprodukter («til han»). Målgrupper: hun, han og hun som kjøper til han. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

8 Øk verdien av å synliggjøre «til han»
Nyhetsbrevene jeg har mottatt er ikke så direkte relevant for meg som mann eller «en hun» som ønsker å kjøpe produkter «til han». Selekter her: Lag avkryssing på kjønn ved påmelding av nyhetsbrev: Til henne Til han Til henne og han Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

9 Karl-Johan Bruun-Olsen 2013
Nyhetsbrev: Segmenter i forhold til mottaker: Til henne Til han Til henne og han Nettside: Hva med blå logo og blånyaser i grafikken når man er inne på «Til han» produkter? 1 2 3 Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

10 Oppsummering: Dine fornøyde kunder. Premier tips om nettsida.
Få flere besøk 300 $ millioner knappet. Gjør dette nå! Få flere kunder Hun som vil kjøpe til han. Han som vil kjøpe til seg selv. Øke verdien av hver kunde Øk slaget nå! Start arbeidet med disse endringene i dag – ingen grunn til å vente! Karl-Johan Bruun-Olsen 2013


Laste ned ppt "Forslag til tre forbedringstiltak for"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google