Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSigve Nygård Endret for 9 år siden
1
Hvordan få unge voksne til å komme til Vitensenteret? Senkveld, -en fest på Teknisk Museum Av Sigrun Reisæter og Jon Haavie
19
Hvem kommer? 450-700 besøkende Snittalder på 28 år 75% i 20 årene 66% kvinner Halvparten studenter
20
Hvor hørte de om Senkveld?
21
Markedsføring Hvor annonseres det? –Universitas –Campus –AftenAften –Dagsavisen Sosiale medier –Facebook –Twitter –Underskog Forhåndsomtale i media Bidragsyteres egne nettverk –Musikere –Kunstnere –Ansatte
23
Hva slår an? Legobygging (25%) Vitensenteret (24%) Konsert (8%) Pubquiz (7%) Kjemishow (7%) Alt (7%) Såpeboblene (7%) Lilleklaus (5%) Trommekonkurranse (3%) Klima X (3%) Musikklab (3%)
24
Hva slår an? Legobygging (25%) Vitensenteret (24%) Konsert (8%) Pubquiz (7%) Kjemishow (7%) Alt (7%) Såpeboblene (7%) Lilleklaus (5%) Trommekonkurranse (3%) Klima X (3%) Musikklab (3%)
25
“The concept is truly amazing and with a bit of marketing on social media and positioning as a "hip" event for relaxed, young, smart people, it has great potential for a huge success story.”
26
Terningkast
27
95%
28
Hva kreves? Økonomi Vakthold Organisering
29
Spørsmål til diskusjon Hva oppnår vi med denne typen arrangementer? Hva kan vi gjøre bedre? Hva slags innhold vil gjøre at vi når bredere ut? Osv osv
30
backup
31
Museet som festlokale Er det greit med mat og drikke i utstillingen/ robotsenter/vitensenter? Et par uhell i Vitensenteret, ellers har det gått overraskende bra. Har prøvd system med soner, men gjør det vanskelig for folk å bevege seg fritt i det store huset
32
Er det dyrt? 100.000.- ut og 50.000 inn. Konsert, DJ og Quizmaster ca 20.000.- Største kostnad er personale –Overtid for våre egne som har aktiviteter –Ekstra veiledere/vakter i museet og til servering –Innleid to stk sikkerhetsvakter Tar vanlig inngangsbillett, dvs 90 for voksen, 50 for studenter –Ca 10% gjester som kommer inn gratis
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.