Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

Lesbarhet på pakninger/rutetabeller og offentlige skjemaer
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Litt mer om PRIMTALL.
1 Sannsynlighetsregning Gjenfinningssystemer og verktøy II Jon Anjer.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Bryllupsgaver 2011 Christine Warloe, forbrukerøkonom Nordea
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Rapport av markedsundersøkelse
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Star Tour Ferievaner September 2009
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Presentasjon for formannskapet 20. mars 2013
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Anvendt statistisk dataanalyse i samfunnsvitenskap
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Juleunders ø kelsen Norge Synovate for Nordea.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 2. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 1. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Hva sier tallene oss?.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Undersøkelse på vegne av Virke og Finans Norge: Unges utdanningsvalg og Arbeidsgiverattraktivitet.
Sentio Research Norge EØS Representativ undersøkelse 1000 respondenter Tatt opp oktober 2012 Oppdragsgivere:
Oppsummering av holdningsundersøkelse om digital post til innbyggerne
Dagligbankundersøkelsen 2014
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Mål for sentraltendens:
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Bistandsmidler og utvikling Gjennomført for: Redd Barna Gjennomført av: Ipsos MMI Dato: 4. november 2013.
Elektronikkbransjen – Fotorådet Foto-undersøkelsen 2016 Prosjektleder/analytiker: Morten Island.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Utvalg og metode Målgruppe
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Innbyggerundersøkelse 2018
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Utskrift av presentasjonen:

Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse

Kort om undersøkelsen Bakgrunn • Hensikten med undersøkelsen er å avdekke hva det norske folk ønsker seg i julegave. Hvor mange som ønsker seg forbrukerelektronikk, hvilke produktgrupper de helst ønsker samt hvor mye de skal bruke på julegaver i år. I tillegg avdekker undersøkelsen hvem man kjøper dyrest julegave til samt hva som kjennetegner en god julegave Datainnsamling • CAWI • OB uke (Samme uke som i 2012) Utvalg • Undersøkelsens univers er Norges befolkning, 16 år og eldre. • Utvalget er tilfeldig trukket fra Responspanelet, etter kriterier som kjønn, alder og bosted. Datagrunnlaget er vektet etter tilsvarende struktur. • Datagrunnlaget består av 1001 respondenter.

Analysebeskrivelse For alle kategoriske spørsmål i undersøkelsen blir resultatene presentert som andeler, oppgitt i prosent. • For spørsmål hvor det benyttes mulighet for å avgi flere svar per spørsmål (flersvar), vil summen av andelene overstige 100%. Alle svar vises grafisk for totalutvalget for 2012 og Spørsmålene er brutt ned på kjønn når signifikante (relevante) funn er avdekket i analysene. – Når en bakgrunnsvariabel ikke er funnet relevant for presentasjonen er det hovedtallet som beskriver aktuelle forhold best. Signifikante forskjeller mellom 2012 og 2013 vises med grønne (positiv endring ) og røde (negativ endring ) piler. Forskjeller mellom menn og kvinner vises med grønne piler. Alle signifikante funn er basert på en rigid statistisk test, hvor feilmarginen er på 5%. Dette er bransjestandard.

Demografi (vektet)

Oppsummering Totalt ønsker 24% seg forbrukerelektronikk i julegave i år mot 27% i Nedgangen på 3%-poeng er ikke signifikant. Blant de som ønsker seg julegaver i år svarer 30%, mot 33% i 2012, at de ønsker seg forbrukerelektronikk. Menn ønsker seg forbrukerelektronikk i større grad enn kvinner. 22% av de som ønsker seg forbrukerelektronikk i julegave ønsker seg nettbrett mot 23% i Flere ønsker seg TV og spillkonsoll i år mens færre oppgir at de ønsker seg mobiltelefon og foto- /videokamera. I snitt sier hver nordmann at de vil bruke ca kr,- på julegaver i år. Sammenlignet med 2012 er dette en signifikant oppgang på ca. 400 kroner Kvinner (5.400 kr,-) oppgir at de vil bruke mer enn menn (4.800 kr,-) men dette kan forklares med at kvinner i snitt kjøper 13 julegaver mens menn i snitt kjøper 8 julegaver. Barna får de dyreste gavene også i De som ikke har barn kjøper dyrest gave til ektefelle/samboer/kjæreste/partner. Gitt med omtanke og personlig preg er de viktigste kjennetegnene på en god julegave i år som i fjor.

24% ønsker seg forbrukerelektronikk i julegave i 2013 Også i år ønsker flest seg reise/opplevelser med penger/gavekort på andre plass og forbrukerelektronikk på tredje plass.

Blant de som ønsker seg gaver til jul ønsker 30% seg forbrukerelektronikk i julegave i 2013 (Uten ‘Ikke noe spesielt/har ingen julegaveønsker’)

Store forskjeller mellom kvinner og menn sine julegaveønsker også i år

22% av de som ønsker seg forbrukerelektronikk i julegave ønsker seg nettbrett Det er i år signifikant færre som ønsker seg mobiltelefon og foto-/videokamera mens signifikant flere ønsker seg TV og spillkonsoll i julegave.

Større forskjeller mellom menn og kvinners ønsker innen forbrukerelektronikk i år enn i fjor

I snitt sier hver nordmann at de vil bruke kr,- på julegaver i år Kvinner (5.400 kr,-) oppgir at de vil bruke mer enn menn (4.800 kr,-) men dette kan forklares med at kvinner i snitt kjøper 13 julegaver mens menn i snitt kjøper 8 julegaver* (*Kilde: Nordic Research Alliance – Juleundersøkelse 2011)

Barna får de dyreste gavene også i 2013 Blant de som har barn oppgir 68% at barna får de dyreste gavene. Blant de som ikke har barn oppgir 40% at de gir den dyreste gaven til ektefelle/samboer/kjæreste/partner.

Gitt med omtanke og personlig preg er de viktigste kjennetegnene på en god julegave

Kvinner og menn legger litt forskjellig vekt på kjennetegn ved en god julegave

Elektronikkbransjen Julegaver 2013 Morten island Prosjektleder Mobil: E-post: