HEKK 4 ans Hege B.G.Osebakken Elisabeth Krogstad Kari Lønvik Kicki Palmquist Work shop HiAk 26.-28.3.2008 HEKK , Work shop HiAk 08.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
Studieforberedende utdanningsprogram
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Grete Haaland Sund HiAk,
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Tema 7 FAG- OG SVENNEPRØVER
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
FONS TILBYR NÅ GRATIS INSTRUKTØR- OG ASSESSORKURS FOR DEG SOM SKAL JOBBE SAMMEN MED EN LÆRLING - fiskerinæringen satser på fremtiden og utdannet ungdom.
Lærlinger i Helsearbeiderfaget
STUDIESPESIALISERENDE UTDANNINGSPROGRAM
INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.
Guttorm Hveem Digitale tankekart i læring og undervising guttorm.hveem.no twitter.com/ghveem.
Dokumentasjon av en prosess
VELKOMMEN TIL STØVER SKOLE
Teknologi og forskningslære
Kreativitet og ideutvikling – Kunnskapsløftet
HEKK, Workshop HiAk Velkommen til en ny dag.
TEKSTIL TEKSTIL DESIGN & HÅNDVERK.
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Vurdering for læring på Linderud skole
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
VURDERING.
Tilpasset opplæring i en lærende skole
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
hfy en helhetlig fag- og yrkesopplæring
Didaktiske analysekategorier
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Work shop mars 08 ide utvikling
KIP – Aksjonsforsknings -konferanse 21. mai 2008
Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.
WORK SHOP Hiak april 2007 YFL-D&H. Implementering av nye læreplaner på VG2- Design og håndverk Arbeid i verkstedsgrupper knyttet til eget fagfelt.
Design og Håndverk Haugaland videregående skole
Kantinen - Torsdag 03. Mai 2007 ”Introdusere” Blend til studentene.
MEDIE- OG INFORMASJONSKUNNSKAP
Digitale tankekart i læring og undervising
Rådgiversamlinger januar /01 Bårdshaug Herregård - Odd Arne Moe 09/01 Gauldal vg. skole - Gerd Gaasø 10/01 Rissa vg. skole – Geir Hugo Sand 14/1.
Tilbud til Studiespesialiserende Olsvikåsen vgs 2013/2014
Utvikling av barnehage og SFO i Norge
Forskning på fagskole. NUFHS møte Arne Roar Lier Høgskolen i Oslo og Akershus
Vurdering for læring.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Valgfag på Kastellet skole
Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1
En introduksjon. Et program for barn og unge for læring av sosial og emosjonell kompetanse. Forebygging av problematferd i barnehage og skole. Skaper.
Studiespesialisering med formgivingsfag
Røvær kompetanse I samarbeid med Kristoffer Omdal fra Scan learn arrangerer Røværkulturhotell Kurs i PRESENTASJONSTEKNIKK Sentrale tema:  Den gode presentasjonen.
Sammensatte tekster ?.
Øving 1 - Forretningsideen
Akuttenheten – på nett Et hovedprosjekt 2-årig høgskoleutdanning innen IT - i Trondheim! 4 vt ~ 2 dager pr uke, fra 28.1 – 30.5 En student... Oppgaven:
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Foreldremøte Delt kontaktlæreransvar
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Gruppeundervisning /
Jæger: Robuste og sikre systemer Høgskolen i Molde Velkommen til INF150 Programmering Foreleser Bjørn Jæger.
Veiledning av nyutdannede i videregående skole Noen tanker med utgangspunkt i gruppeveiledning.
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Markedsføring.
Opplæringskontorenes rolle
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2016.
Informasjon om fagvalg for 1ST (studiespesialisering) for skoleåret
Innvovatoriet i Tønsberg Bakkenteigen
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
VALG AV 2. FREMMEDSPRÅK ELLER FORDYPNING PÅ UNGDOMSSKOLEN
Mobbing og psykisk helse (Ungdomstrinnet)
Utskrift av presentasjonen:

HEKK 4 ans Hege B.G.Osebakken Elisabeth Krogstad Kari Lønvik Kicki Palmquist Work shop HiAk 26.-28.3.2008 HEKK , Work shop HiAk 08

Plan for gruppa Onsdag: Egen presentasjon Tema make up. Diskusjonsoppgaver ”Lekse!!” Torsdag: Tema Stil og make up Vi arbeider praktisk Fredag. Gruppene presenterer seg/ erfaringsdeling HEKK , Work shop HiAk 08

Hva tenker bransjen? Hvordan vil mestrene at vi skal lære opp elevene? Hva trenger fremtidsfrisørene å kunne? HEKK , Work shop HiAk 08

Hva tenker skolen ? Hva sier læreplanen Vg 2 frisør? Utføre makeup tilpasset; frisyredesign og kundens ønsker og behov Analysere: Kundens stil, ønsker og behov for å skape bestemte uttrykk i frisyren. HEKK , Work shop HiAk 08

Hva ønsker elevene? Elevmedvirkning Meningsfylte relevante og dagsaktuelle oppgaver. - hva er det?? HEKK , Work shop HiAk 08

Utfordring Tema: Make-up i frisørfaget Make-up i opplæringen? Hva er helhet? Hvordan presenteres tilbudet for kunden? Pris? – Tidsbruk? Til spesielle anledninger i markedsføring?? Foto, show etc? Make-up i opplæringen? Hvordan gjør vi dette praktisk? Problematikk: Hygiene, svinn, materialer (hvem eier..) HEKK , Work shop HiAk 08

Hvordan er opplæringen i f.eks Sverige? Forberdende program på 3 år A,B,C,D,E,F Poengs kurser A-B er grunnleggende obligatoriske kurs i programmet ( 1år, grunnkurs) C-F er valgbare, fordypnings kurs Tillegg til obligatoriske kurs finnes kurser ek. Stil/farge,Formgiving ,Data, Design, Tekstil farge HEKK , Work shop HiAk 08

Proposjoner Hvorfor skal frisøren kjenne til kroppsformer? - Frisøren skal designe et helt produkt , vi skal se på helheten .

Hvordan tenker vi propsjoner? Hvordan kan vi finne balanse og se helhet? Hva går vi ut i fra? Er det viktig med konsultasjon? Se på form/ stil , farge Hvordan kan vi bruke disse elementer for at designe helhet? HEKK , Work shop HiAk 08

Utfordring 2 Hvilke stilarter kjenner gruppen? Hva kjennetegner en rocka stil? Hvordan ser en rocka 18 åring ut? Hvordan ser en rocka 50 åring ut? Prøv ut en ”rocka” make up ………

Hjemmelekse til torsdag Ta med noe fra kofferten som kan knyttes til en spesiell stil HEKK , Work shop HiAk 08

Stilanalyse Ung stil Voksen stil HEKK , Work shop HiAk 08

Stilanalyse Hvorfor analysere? Muligheter Begrensninger HEKK , Work shop HiAk 08

Lag en relevant oppgave Utfordring Lag en relevant oppgave Utprøv den. Ta bilder til dokumentasjon HEKK , Work shop HiAk 08

Hva skjer i utdanningssektoren? Ny utvikling i faget? ett ” fag” Hva ønsker elevene våre? Muligheter for høyere udanning HEKK , Work shop HiAk 08

HEKK 07 Trend og mote Økonomi/ Markedsføring Stilkunnskap Svennebrev Kropp og ansiktsform Økonomi/ Markedsføring Stilkunnskap Make-up Svennebrev frisør HEKK 07

Hva skjer på Høgskolen?

Fremtid/utvikling Etterspörsel fra markedet / Tv, film, media markedet Frisör, stylist,makeup-artist er noe denne bransjen har behov for og bruker En frisør med bred kompetanse kan være fremtiden og mulighetene? Hvordan tenker dere? HEKK , Work shop HiAk 08