UBiT 2010 lik UBiT next? Lene Bertheussen. Om prosjektet •Hvorfor UBiT 2010? •Hva vi jobber med og hvordan •Påvirkning på organisasjonen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kontaktkonferansen 2011 Tor Eivind Johansen 26. mai 2011 Kristiansund.
Advertisements

Jørn Engebretsen Fagleder byggesak, Re kommune
RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
1 NVBF’s FORÅRSKONFERANCE – 8. JUNI 2004, REYKJAVIK, ISLAND AT SKABE ORGANISATIONER MED MENNESKER I CENTRUM – MEDARBEJDEREN OG BRUGEREN ORGANISASJONSKULTUR.
Leir-genial trosopplæring
Samarbeid om europapolitisk deltakelse Gunn Marit Helgesen Leder i internasjonalt fagpolitisk utvalg Oslo,
Strategiske valg ved etablering av nettsteder •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
samhandlingsforum Brukererfaringer med samhandlingsreformen
Foto: Jo Michael Nasjonalt program for leverandørutvikling Pilotarbeid, NHO/KS Nasjonalt program for leverandørutvikling
Leverandørnett Ormen Lange - LOL
Organisering av sentralt Service- og forvaltningsteam
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
målet Hovedmål i PR modul 2 var å
Åpenhet, samarbeid, deltakelse Hvilke muligheter har Framtidens byer med sosiale medier og e-Governance/Gov 2.0? Dag Petter Svendsen Statsviter og analytiker.
Konsekvensutredning Viser med tall: - hvor mange arbeidsplasser - størrelsen på skatteinngangen - økonomisk vinst for kommunen Kort sagt: Virkninger for.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Velkommen til temadag! Litt om Norsk senter for prosjektledelse
Side 1 Sammen om en bedre kommune Mari Frogner Ruud – Prosjektleder Kongsberg kommune.
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
Kompetansebygging 2.0, / Bibliotekmøtet på Hamar 2010 Karen J. Buset, UBiT Kompetansebygging 2.0.
1 Veien mot målet: Bakgrunn Mål for oppgaven Litt teori Funn Forslag til forbedring EiT – Jenter og Data – Gruppe 3.
1 2 Utgangspunkt Definere hvilke behov for kompetanse UBiT vil ha behov for i framtiden Når disse er kartlagt er det mye enklere.
Vinnerlaget.
Folkehelsearbeid i Nav
Kittil Skogen - Prosjektkontoret i Telenor Nordic
Lis Byberg Forelesning 14. oktober 2005
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
NTNU Noen administrative utfordringer.
Norsk fosterhjemsforening Hordaland ved Kjell Åge.
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
Brukerorientering Et praktisk eksempel: Barnehagene i Lunner.
Oslo Universitetssykehus HF Nærmere barn og unge i Norge har foreldre som sliter med psykisk sykdom eller rusproblemer. Mange av disse barna får.
Noen sentrale kjennetegn ved plan- og budsjettprosessen: Det ble jobbet lite med mål og strategier. Kortsiktighet, dårlig sammenheng mellom planer, budsjett.
Basis IT Hva nå? Arne Fjerdrumsmoen, prosjektleder
DrillSim 29E - utvikling av boresimulator
Hvordan bruker ulike aldersgrupper sosiale medier?
Prosjektavslutning og sluttrapport
NAP : norsk arkitekturportal Et spennende samarbeid Foredrag ved NFF/T-seminaret Kjersti Lie.
Helhetlige helsetjenester i Midtre-Namdal samkommune Tema for dagen; Hvordan bør og kan Midtre Namdal samkommune samhandle internt og med omverden for.
Et samarbeidsprosjekt med Universitetet i Stavanger
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Storskala utbredelse av elektronisk utveksling av helseopplysninger Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, prosjektleder.
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
LÆRENDE NETTVERK - KØBENHAVN 2008 REKTORUNDERSØKELSEN 2007 Erik Eliassen, LU/HVE Jan Sivert Jøsendal, ILS/UiO Ola Erstad, PFI/UiO.
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Sett inn arbeidsgruppelogo i lysbildemalen Sett inn arbeidsgruppenavn i lysbildemalen Prosjekter Dokumenter Arbeidsgruppe Koblinger Hva er nytt Hjemmeside.
Utvikling av forretningsmodeller Dialogkonferanse torsdag 7.april 1.
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
Prosjekt og utviklingsarbeid i bibliotek Siri Tidemann-Andersen, Det flerspråklige bibliotek.
Øygarden kommune Driftstilpasningsprosjekt 2013.
Standardiserte pasientforløp – pakkeforløp på trøndersk PsykiatriVeka 2016 Kathinka Meirik Klinikkleder Psykiatrisk klinikk Helse Nord-Trøndelag.
Europapolitisk samarbeid Orientering på miniseminar 20. januar 2012, Gunn Marit Helgesen Leder av internasjonalt fagpolitisk utvalg i Østlandssamarbeidet.
Trivsel på jobb - Utfordringer - Trygghet -
FUGE-videreføring av UiBs satsing Hva gjorde vi i FUGE?
PUBLIKUMSMASKINER VED UB
Prosjekt Trøndelagsarkivet
Webinar - Prosjektarbeid og samhandling
Øvelser med kommunal kriseledelse
- For ansatte og folkevalgte i Rana kommune
Sourcingstrategi for «Virksomhetens navn» innenfor område «xx»
STAVANGER KOMMUNE - PRØVEPROSJEKT
utfordringer i en ny region
Eksempel: Forholdet mellom intern og ekstern effektivitet.
Bibliometri-startup i biblioteket
Programkontoret.
Utskrift av presentasjonen:

UBiT 2010 lik UBiT next? Lene Bertheussen

Om prosjektet •Hvorfor UBiT 2010? •Hva vi jobber med og hvordan •Påvirkning på organisasjonen

Hvorfor prosjekt? •Ønske fra ansatte •Koordinering av nettbaserte tjenester •Ønske om modernisering av biblioteket

UBiT 2010 •Prosjektleder •Prosjektmedarbeidere •Egne(te?) lokaler / andre ressurser •Mandat

Arbeidet •Fulgte mandatet i starten •Flakset litt utpå viddene •Oppsummering i år

Påvirkning •Brukere •Ansatte •Ledelse •Organisasjon

Hva fungerer? •Samarbeid •Involvering av brukere/interne folk •Oppstart av nye prosjekter •Markedsføring internt og eksternt •Belysning av relevante tema

Hva må endres? •Involvering •Frykt •Tro •Markedsføring internt og eksternt

Hvorfor har det fungert? •Nytt og spennende •Ekstern og intern interesse/involvering •Relevante oppgaver •Personavhengig

Endringer så langt •Vilje •Kompetansebygging •Klasseskille •Markedsføring

Takk for meg