Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements


Markedsføring, rekruttering og lojalitet
NYTT FRA FREDRIKSTAD Institutt for Journalistikk utlyser nye kurs, søker etter markedsansvarlig og kursledere. Spre denne informasjonen videre, særlig.
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Informasjonssjef Christian Fossen
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
22 tips for den faglitterære forfatteren
“Tenk over dette...” Klikk med mus eller piltaster for neste bilde...
Nettevett – utvidet versjon
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Grav i all hast Siri Gedde-Dahl.
En aksjon i regi av NLB. Leseglede er en unik opplevelse som alle bør kunne ta del i.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Salgsteknikker & Sosial media
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Ved Jan og Synne Platander Elverum 29/10
Godt verktøy er halve jobben
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
Svømmingens Dag Lørdag 8.mai 2010 Svømmingens Dag Aktivitetsdagen for ditt nærområde.
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
”En enslig svale gjør ingen sommer”
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Kode B Fortellinger fra Bibelen
Vi håper og tror det kommer 4-5
Gode historier til media - tilretteleggernes rolle AB-konferanse Drammen 2007 Informasjonssjef Per Christian Langset.
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.
Målrettet mediearbeid - Hvordan selge dine saker til pressen
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Sett dagsorden! Fra snikksnakk til snakkis Lederskolering 13.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Årets store mønstring for sjøtransporten
RSS og Alerts JDD 21. mai Ting jeg skal si litt om RSS Alerts (TOC) Hvordan fungerer disse funksjonene? Hva kan de brukes til?
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
2+2= 5 Felles markedsføring av sjøtransport Anne Kristin Hjukse, informasjonssjef Oslo Havn.
Velg sjøveien Erfaringer så langt – veien videre.
Her viser jeg hvordan man kan overføre ideen sin til plexiglass
Kjør debatt - Hva? Hvem? Hvordan? Berit Strømshoved, Lillehammer bibliotek Litteraturhus Lillehammer.
Velkommen til foreldremøte.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Politisk påvirkning.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
PLASSER FRIMERKE HER Obs! Denne brosjyren er utformet for utskrift. Du bør prøve utskriften på vanlig papir for å sikre riktig plassering før utskrift.
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
Northwind traders Hvem vi er
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Roede-kurslederen på Facebook
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Northwind traders Hvem vi er
Europeisk mobilitetsuke 2015
Utskrift av presentasjonen:

Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF

Betalt markedsføring - hva vil kampanjeledelsen gjøre?

Felles annonsemateriell blir tilgjenglig Helsider, halvsider, kvartsider til trykte medier Bannerannonser til web Annonsene er laget slik at dere selv kan tilpasse dem etter eget behov. Men mange vil kanskje trenge hjelp til å gjøre dette. Dinamo kan tilpasse annonsene til ditt behov. Hvis du vil bestille annonser med egen tekst og egen logo, ta kontakt med Charlotte Kristoffersen. E-post: Mobil:

Vi lager forslag til felles utforming av standene på Transport og Logistikk på Gardermoen

Betalt markedsføring - hva kan DU gjøre?

Bruk materiellet vi har laget - Kampanjeledelsen har svært lite penger til å kjøpe annonseplass - Jo flere av dere som bruker annonsemateriellet, jo oftere blir målgruppen eksponert for budskapet. - Jo mer oppmerksomhet om kampanjen får, jo enklere vil det være å få folk med på konferansene. -Har dere gode ideer til ting som vi ikke har tenkt på? Vi har en grunndesign for kampanjen, og Dinamo kan bistå med å lage mer materiell.

Medieomtale – Hva vil kampanjeledelsen gjøre?

Vi vil selge inn stoff til fagpresse og riksmedier Moderne Transport Knutepunkt Logistikk og Ledelse Bladet Samferdsel Dagens Næringsliv Finansavisen Dagsrevyen ….det er selvsagt ingenting i veien for at dere også selger inn saker her…

Vi lager verktøykasse for deg Utkast til pressemeldinger Utkast til debattinnlegg og kronikker Tips til hvordan du kan få saken din på Dette kommer på adminsidene

Medieomtale - hva kan DU bidra med

Selv inn saken til lokale medier Minst en medieomtale fra hver havn Vi håper på to saker – en i forkant og en i etterkant Send inn kronikk eller debattinnlegg til lokale eller regionale aviser ”Alle” aviser har nå mulighet for å dele artikler som blir lagt ut på web. Gjør det. Bruk nettverket ditt til å spre det glade budskap på Twitter, Facebook, LinkedIn og egne nettsider.

Tips som kan gjøre det lettere å få saken på ― Ring først, gjerne til den journalist du har erfaring med fra før og som du stoler på ― Når du ringer, ha klar en skriftlig pressemelding som du kan sende over rett etter samtalen. ― Tenk bilder. Både aviser og tv er helt avhengig av bilder – har du gode bilder som passer til saken, vil du automatisk få bedre plass. ― Kan du ”personifisere” saken? Har du for eksempel et intervjuobjekt å tilby, for eksempel en lokal transportkjøper som sparte penger ved å gå over fra vei til sjø? ― Det beste er selvsagt om du klarer å selge inn to saker – en i forkant som forteller om arrangementet og det som skal skje, og deretter en sak fra selve arrangementet. ― Bor du på et sted hvor det er kø på veiene, kan det også være et godt utgangspunkt for en sak. Ingen liker å sitte i kø – hvis havna klarer å kartlegge hvor stort potensial det er for å overføre gods fra vei til sjø i ”sitt” distrikt, kan man samtidig noe hvor mange trailere kan ”fjerne” fra veiene. Med en slik sak vil du også synliggjøre nytteverdien havna har for folk ”flest”. ― Trenger du hjelp? Anne Kristin Hjukse, Mobil eller e-post eller Morten Norvang, Mobil eller e-post

Og vips – Velg sjøveien er også i media