Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Advertisements

ALKOHOL|IDRETT. IDRETTEN – EN ALKOHOLFRI SONE ALKOHOL | IDRETT.
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Sammen med vålerenga.
Utvikling av Idrettsforeningen ØTI – Meningsfull fritid for alle
Årsmøte RBK 28.februar 2005 Hva har skjedd de siste årene ? Regnskap 2004 – konsern og datterselskaper Fremtidige utfordringer.
Alfhild - leder Østlandet
Presentasjon Kolstad Håndball
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Rekrutteringskampanjen
Alkohol | fotball.
Strindheim håndball Elite
VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/
A-LAGET 2008.
1. divisjonsseminar kvinner – januar 09 Hva kan fotballkretsen bidra med?
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Grei - så mange som mulig så lenge som mulig Utdanning og kompetanse i SF Grei GREI HVOR DET ER GODT Å VÆRE HVOR DET ER GODT Å LÆRE.
Pause INFORMASJON FRA ADMINISTRASJONEN Rica Hotel Hamar 17. sept 2011.
MIF Toppfotball Elitelag 2013 Presentasjon. Grupper og lag • Lag: G16 elite, G19 elite og rekrutt(3 divisjon) • Treningsgrupper: G16 og G19\rekrutt.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Lørenskog Idrettsforening
Klubblisens v2.0 Introduksjon Per-Mathias Høgmo. Introduksjon Klubblisens introdusert i Norge 2003 Delvis videreutvikling av den da 10 år gamle ”profflisensen”
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
Fair Play Fokusområde 2: 5.juni Fair Play Fokusområde 2: Fair Play.
Fysioterapi i privatpraksis: nye utfordringer
Idrettsarrangement som næringsutvikling
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
Hva tenker du på ?.
Hjelp, jeg har blitt / er klubbleder !
Frivillige organisasjoner
HORDALAND MUSIKKRÅD Konferanse for lokale musikkråd Bergen, 12. – 13. mars 2010.
Strindheim IL håndball Elite
Oppsummering fra work-shop mellom hovedstyret og styrene i håndball og fotball Verdiene våre Virksomhets- ideen Visjonen vår Lokal- miljøet Idrettslig.
Romolslia Sportsklubb. Stiftet 1975 som Center Ballklubb Skiftet navn til Romolslia Sportsklubb ca 1990 Ca 100 aktive spillere i 8 lag, hovedvekt på medlemmer.
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
VISJONER OG MÅL På Skoppum er det alltid gøy og trivelig å spille fotball! VISJON.
Kvalitetsklubb – NFF regi
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Foreldremøte Gutter ’99 Mandag Agenda / Saker: Spillere og foreldre Kort oppsummering fra trenermøte / sesongen ’08 Spiller / foreldres feedback.
KICK-OFF 2008 Thon Arena Hotell, Lillestrøm Torsdag 27. mars 2008.
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
Idrettsrådets ansvar og rolle
Velkommen til oppstartmøte Klubbutviklingsprosess A3.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
G LEDEN VED Å VÆRE KLUBB-LEDER AFK-høstmøte 05. november 2012 Quality Airport hotell, Gardermoen Trond ”Kurte” Andreassen Hovedleder i Rolvsøy IF.
Verdier i Lier IL Fotball Oppsummering fra verdimøte
FORSLAG TIL VERDIGRUNNLAG IL HOLEVÆRINGEN (utdrag av versjon 3 med innspill fra undergruppene) ÅRSMØTE ILH SVENDSRUD 01 MAR 10.
Arrangørmøte Agenda: Arrangørens plikter –Skal følges. Gjennomføring –Oppbygging av en god treningsøkt –Smålagsspill –Unngå kø –Differensiering.
Stjørdals-Blink Fotball Informasjon Krav og forventninger.
Samarbeid med frivillig Organisasjoner  Det å flytte og etablere seg på nytt er spesielt belastende for barn og unge som må lære et nytt språk, beherske.
Virksomhetsplan GAP-analyse. Eksempel Start avtales med klubben Innbydelse – fellesbrev fra Klubb til medlemmer Invitasjon sendes alle medlemmene. Viktig.
Rådsmøte PRC Jostein. Tulipanaksjonen 2014 Felles løft mot nye høyder Skal bli et fyrverkeri av en aksjon – I din bydel – I sentrum – På lokale.
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Løvenstad FK -på lag med lokalsamfunnet for et bedre oppvekst-og nærmiljø Spilleren i fokus – laget i sentrum - klubben i hjerte.
Invitasjon til Jæren Sparebank Cup 2016 (Klepp Cup) Turneringen spilles helgen april på Klepp Stadion.
TIPPELIGAEN #kvalitetstid Kampanje #kvalitetstid Vi ferd i gstiller i disse dager en kampanje vi håper skal få enda flere til å gå på kamp. Innfallsvinkelen.
Motivasjonsmiljø i ungdomsidretten
Strategiplan
Navn: Skøelv IGL - klubbutviklingsarbeid Dato:
ÅRETS TENNISKLUBB 2007 SPONSORKONSEPT 2009 VBTK.
Klubben for alle.
Hva er egentlig en kommune? Utviklingstrekk: Danmark  Norge  Bodø
Oppsummering Strategisamling FOLLO HK (spillerne)
For allerførste gang organiserer Klepp Elite
Sarpsborg Øst Frivilligsentral Et kreativt møtested i nærmiljøet – Felles innsats – Felles glede – Godt miljø Du.
MÅLSETTINGER GRESVIK IF
VELKOMMEN Skape hele mennesker.
SPORTSLIGE ARRANGEMENT
Utskrift av presentasjonen:

Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer verdiskapning.

Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Organisering: For å lykkes må vi ha individuell trygghet og langsiktighet. Gjelder administrasjon og spillere. Vi har valgt: • markedsrettet arbeid fremfor mer administrasjon. Fordi: • Økte inntekter bidrar med mer folk inn mot organisasjonen, lønna og ulønna. Gir mer trygghet. • Dette fører til positiv driv og skaper glede og arbeidslyst. • Belønning av frivillige, alle må oppleve at de får noe igjen. Dette er nytt og vi har løftet oss ifra ”vaffelsteking” til nye høyder.

Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Stadionkravet: Gir nye muligheter: • Er helt nødvendig for å løfte oss både sportslig og administrativt. • Gir inntrykk av seriøsitet og engasjement i positiv retning. • Løfter ikke bare oss og idrettslaget, drar med seg lokalsamfunnet. • Skaper nye inntekter (utleie, arrangement, fotballskole, FFO, kafe`drift, salg av supporter utstyr etc etc). • Må utvikles til ikke kun å være en arena for kamp. Møteplass. • Samarbeidspartnere får ett treffsted. Bruk av møterom, konferanser, presentasjoner, frokostmøter mellom spillere og samarbeidspartnere og andre rundt laget. Skaper identitet = substans = tilhørighet = oppbakking.

Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008

Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Profilering: Virkemidler: • Stadion, supporter effekter, sms tjenester, web sider, plakater i nærmiljøet, flagging, bannere etc. • Samarbeidspartnere, sponsorer, kampannonser, sponsorannonser, programmer, kalender etc • Media; aktiv bearbeiding av aviser, TV etc. • Supporter utstyr, profilering, liv og røre, åpent hus. Konsekvenser: • spenstig klubb, flere ønsker å være med, bedre økonomi. • utvikler klubben, lagene og nærmiljøet. • gir økt verdiskapning. Positivitet = økt engasjement på alle nivå.

Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Konklusjon: Gjennom stadionkravet, rett organisering og profilering oppnår vi: Levende engasjement. Fornøyde spiller. Positive samarbeidspartnere/sponsorer. Positive aviser, tv, radio. Blir tatt på alvor. SNØBALLEN RULLER RETT VEI…………OG VI STYRER SELV.