Presentasjon av refleksjoner rundt spørsmål fra ungdomskonferansen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Advertisements

LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
-slåss for frihet Lillehammer Judo For Fred.
Verdidokument for Oslos kolonihager
Tillsetningstoffer – en verden ADDITIVE BROWSER. Aims of the project  Why did we choose this project ?  What kind of ideas we had ?  What did we want.
Normer, verdier og holdninger
HVILKE SPØRSMÅL OM TUD ØNSKER VI SVAR PÅ? KRINGLE(R) GÅRDEN OKTOBER 2012.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom Mitt liv, mine valg Lærings- og mestringskurs for mennesker med progressiv muskelsykdom.
Internasjonal Organisasjon for Migrasjon
Presentasjon av.
Velkommen til torsdag!. Aktiv imot passiv Hva er et eksempel på aktiv stemme? The man builds a house. Hva er et eksempel på passiv stemme? A house is.
Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det!?
Jane Sunde, verdi 2 - "at alle som går her har som mål å leve slik at livet ærer Kristus og tjener forsamlingen.” Marit Thingbø, verdi 11 - "å ta et særskilt.
Å lykkes eller være lykkelig?
KRL Av Karina Schjølberg
”Klubbens indre liv og vekst”
Oss & Dem ???.
Temadag Læring i prosjektpraksis Simulering som metode.
Velkommen til dåpskurs!
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Filosofisk visdom i den kommunale hverdag
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Om å ta mennesket på alvor Filosofisk visdom i den medisinske hverdag Henrik Syse, forsker og filosof NORDAF, Gardermoen,
Om Luthersk dåpsteologi og dåpens betydning for trosopplæring
Etikk og moral i lederskap
Essay er en skriftlig sjanger.
FRA IDE TIL VIRKELIGHET.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
Skriverammer FORSLAG TIL SKRIVERAMME ENGLISH AS A WORLD LANGUAGE
VIP Veiledning og Informasjon om Psykisk helse. Målsetting Hovedmål:  Bli bedre rustet til å ta vare på sin egen psykiske helse og bli oppmerksom på.
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
HelART i Ulåsen barnehage
KALLER DU MEG IKKE- FUNKSJONELL? Driftere er også mennesker! (en tordentale på 10 minutter)
Oslo Røde Kors Skal, skal ikke?.
Etikk i arbeidslivet Noen filosofiske morgentanker
Velkommen!. Velkommen! Hvorfor trenger Norge et Faglig råd for PP-tjenesten?
Regelstyring: Noen innledende betraktninger
EU kommisjonenlytter til Sørum Hvorfor?. Hva er Caic? -creative approaches to intercultural competence zGruntvig mobilitetsprosjekt 2008 – 2010 zInstitusjoner.
ORGANISASJON OG PROSESSER Kjetil Hoff Partner Innsikt1 AS.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
CAKE session no. 9 SAFEtalk Vårt nye sikkerhetsverktøy.
«It’s in the face of a mother / As she takes the force of a blow / And it’s in the hands of the father / As he works his fingers to the bone». This = Love.
«Hvorfor gjør vi det?» Refleksjoner om etikken – og grunnmuren
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”. A new National.
Prieur og Identitet Mattias Øhra 2008.
ENGLISH DAY At Manglerud Skole Elion Sadiku.
Om Å være som andre og samtidig være seg selv.
Den moralske atmosfæren i skolesamfunnet Litteratur: Clark Power (1997) Roger Säljö (2001) Av Solveig Roth Høgskolen i Vestfold.
Likeverd som prinsipp, utfordringer og muligheter Pedagogiske konsekvenser for likestillingsarbeid og toleransebygging i barnehager (og ellers) Forelesning.
Små barns vänskap - några utmaningar och dilemman Nationell familjecentralskonferens Svenska Mässan i Göteborg Anne Greve.
Handlingsplan for forebygging av radikalisering og voldelig ekstremisme i Bergen. Hordaland politidistrikt Bergen kommune.
Drømmehjelpa – finnes den? God hjelp i et brukerperspektiv Samfunnsdagen 7. juni Faglige rådgivere Anne B. G. Fjelnseth og Gry Strøm.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
KIRKEASYL Asbjørn Finnbakk Rådgiver diakoni Stavanger bispedømmeråd.
Kan bistand fremme demokrati og menneskerettigheter? Seminar i regi av Høyres utenriksfraksjon Oslo 14. januar 2011 Vidar Helgesen.
Find Fraud B4 it Finds You!
Penny: «Hvorfor fortalte du ikke sannheten
Relevant questions for the Reference Group
CAMPAIGNING From vision to action.
SPØRSMÅL GJENSTÅR: Question remains: G
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Godt grep – presentasjon
Nuray Yildirim Gullestad regional koordinator v/IMDi Vest
Åpen dialog – demokrati og deltakelse i relasjonelle praksiser
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Split-range control
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Split-range control
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon av refleksjoner rundt spørsmål fra ungdomskonferansen

1.Hvordan få innflytelse over egen hverdag? 2.Hva er mobbing, hva kan vi gjøre for å bekjempe den? Hvordan beskytte seg mot den psykiske mobbingen? 3.Hvorfor har vi fordommer i verden? Hva er fordommer? Hvordan kan de bekjempes? 4.Hva gjør den kommersielle hverdagen med oss. Hva kan vi gjøre for å begrense påvirkningen 5.Hva synes dere om vårt samvær på Rådhuset og det faktum at vi ikke er sammen for å diskutere

1.Hvordan få innflytelse over egen hverdag?

Spørgsmål 1 UNGEhar ikke en speciel rettighed når det gælder indflydelse SAMARBEJDE= keyword DIALOG= basis for indflydelse og demokrati HVERDAG= skole, bolig, lokalsamfund, fritid, familie, regler og paragrafer

Spørgsmål 1 fortsetter INDFLYDELSE= PROCESS definere behov forberede handling handling HVOR FÅR JEG INDFLYDELSE Fælles oppgave: skabe fleksibilitet omkring beslutningsprocesser

Spørsmål 1 fortsetter SPØRGSMÅL:hvordan tager man indflydelse istedet for at få indflydelse

2.Hva er mobbing, hva kan vi gjøre for å bekjempe den? Hvordan beskytte seg mot den psykiske mobbingen?

Fråga 2 ALLAS ANSVAR ATTITYDER & VÄRDERINGAR LIVSKUNNSKAP SKALL GJENNOMSYRA ALLT HVAD GÄLLER FOR OSS? HANDLINGSPLAN

3.Hvorfor har vi fordommer i verden? Hva er fordommer? Hvordan kan de bekjempes?

Question 3 What is prejudice? Why do we have prejudice? How can we work to ”stop” prejudice? How would the world be without prejudice?

4.Hva gjør den kommersielle hverdagen med oss. Hva kan vi gjøre for å begrense påvirkningen

Gruppe 4 Hva gjør den kommersielle hverdagen med oss:FrustrationDelaktighetUtanforskapTilfredställelse ”Tyveri”Utvekling

Spørsmål 4 fortsetter: Hva kan vi gjøre for å begrense påvirkningen Hur kan vi samarbeta för att redusera ”köpepress” INDIVID SAMHELLE MARKNAD

5.Hva synes dere om vårt samvær på Rådhuset og det faktum at vi ikke er sammen for å diskutere

Fråga 5 -Förventningar - Behov - Mix / samma hus - Balans – innehåll - Respekt – dialog - Mix - form i Helsingfors - Synkronisering av neste konferens Oppsummert av:Per Christensen, Odense Marie Larsen, Oslo Røde Kors Elvy Persson, Göteborg