Diplomat Norge AS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Astrid Øksenvåg Rådgiver EKOR AS
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Labore Fravær -en oversikt over produktet
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
Salg og forsyningskjeder
Nordiske logistikkløsninger
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
BankID i Vital Forsikring ASA
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
SB konsernet: Det naturlige førstevalg i Nord-Norge på buss, gods og miljø.
Det er ikke lenger størrelsen det kommer an på!
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
Medlemsmøte i OOBF Tirsdag 25. februar 2014.
OFFENTLIG BREDBÅND I MIDTRE VESTFOLD ET SAMARBEIDSPROSJEKT Tema: ORGANISERING.
Rettsregler vedrørende Internett og betydningen for informasjonsfriheten Prof. Dag Wiese Schartum, AFIN.
Flåtestyring via PC og internett
Bedre kommunikasjon Line Sagberg
”Vi ønsker å tilby Kunden best mulig service ved våre tjenester”
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
PolymerTrade AS • Litt om PolymerTrade AS • Avfallsbesitterens behov • Innsamlerens behov • Gjenvinnerens behov • Sluttbrukerens behov • Traderens dilemma.
Egiro innbetaling/CREMUL
Resultatpresentasjon pr 4. kvartal 2010
eksempler på HMS-faktorer:
Av Per T. Eikeland Fleksibilitet og handlingsrom – konflikten mellom ytre og indre effektivitet av Per T. Eikeland
Erfaringskonferansen februar 2011, Oslo.
OFU forprosjekt Veien frem Generelle utfordringer Heidi Jacobsen.
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
Norsk Vann – rent vann, vår fremtid Rent vann Gode rammevilkår Kompetanseutvikling/kunnskapsspredning Ikke-kommersiell - Troverdig - Handlekraftig - Samlende.
TQM Center Norway AS 2010 EFD – Grå papir prosess.
E.C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986, og eier helt eller delvis et 50-talls eiendommer i Trondheim sentrum. Selskapet er en langsiktig eiendomsaktør.
”Vann på avveier – En bransjeutfordring” Status for prosjektet Hobøl-konferansen 8.oktober 2008 Adm.direktør Tor Backe - NRL.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Hvorfor velger Smith sjøveien?
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
NTS-KONSERNET Resultatpresentasjon pr 3. kvartal november 2011 kl 0800.
BYGGEVAREINDUSTRIEN ERFARING FRA PILOTBEDRIFT
Marked / vekst Jørn Skjærlund Gjensidige Forsikring
Elektroniske dokumenter for tinglysing i fast eiendom
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
Nettbutikk for proffer gir mer!. MAXBO PROFF har pr. i dag 43 utsalg. Sisteleddsomsetning på 1,6 mrd profesjonelle kunder. Nærhet og tilgjengelighet.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
PURCHASING SERVICE – FI DEPARTMENT 1 "Hvorfor er leveringskontrakter og samarbeidsavtaler med CERN av spesiell interesse?" 5 April 2006.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
ABS-rapportering 2008 for Regionalnett
1 Alarmer til demente personer Pilotprosjekt Nasjonalt program for leverandørutvikling Dialogkonferanse 11 jan 2011 Bergen Spes rådgiver Per Waardal USHT.
Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
FUTURUM DAGENS SITUASJON Nedgang I omsetning med ca.10% Nedgang I markedet med ca. 10% Strategisk valg av kunder Omstrukturering I januar.
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
1 Hvordan få tak i nødvendig dokumentasjon når du trenger den? Mulighetsstudium Fredrik Horjen.
TREFLYT Eller: Nye samarbeidsløsninger for effektiv kommunikasjon og vareflyt i verdikjeder Erlend Ystrøm Haartveit, Norsk institutt for skog og landskap.
Komplett ASA Utfordringer og muligheter - hittil og videre Logistikkforeningen’s årsseminar 2005 Logistikkdirektør Pål Vindegg.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Prosjektpresentasjon for [Virksomhet]
[Firmanavn] Forretningsplan.
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Kartlegging av Tilgjengelighet
[Firmanavn] Forretningsplan.
Digikort Gyldendal Akademisk
Presentasjon av forretningsplan
Databaser: dvs. data lagret i informasjonsteknologi
Presentasjon av forretningsplan
Standardisering av IT-virksomheten
Utskrift av presentasjonen:

Diplomat Norge AS

Visjon og strategi Visjon for Diplomat Strategi Sentral aktør i Norge i utvalgte markedssegment, hvor vi skal være med på å prege utviklingen Design og Sikkerhet skal være bærende elementer for produktsortimentet Strategi Betydelige markedsandeler på utvalgte produkter 100% salg via forhandlernettverket i Norge Langsiktig og troverdig samarbeidspartner Fokusere på enkelhet og tilgjengelighet overfor markedet Være ledende på kvalitet og effektivitet i alle ledd av verdikjeden

Organisasjon per 01.01.2010

Omsetningsutvikling

Bredere totalsortiment – dekke flere behov i markedet Diplomat Norge AS Diplomat Norge AS Bredere totalsortiment – dekke flere behov i markedet Hovedsortimentet fortsetter i oppgradert versjon Vinduer fra Elite Ytterdører fra Snickar Per Innerdører fra Roziere 200 mill. i omsetning 2009 25 ansatte

Produktsortiment

Roziere og SnickarPer

www.diplomat.no - nettsider - veien til en enklere fremtid All informasjon på ett sted Brosjyrer med priser Forhandleroversikt Bildearkiv Infosenteret: Generell teknisk informasjon Monteringsanvisninger FDV-dokumentasjon Diverse skjemaer

www.diplomat.no - nettbutikk - veien til en enklere fremtid Tilgang til varebestilling 365 dager i året! Lagerbeholdning / lagerstatus Ordrestatus / historikk inkl godkjente webordre Priser – ferdig rabatterte Produktinformasjon Pakkesporing – hvor er varene i løypen? Faktura / kreditnota

Salgs- og samarbeidsform – sammen mot felles mål! Ordrerutiner Skriftlige ordrer – fax/nett – effektivt og sikkert for begge parter Løpende registrering – automatisk ordrebekreftelse Om usikker leveringsuke – automatisk ny bekreftelse ved eventuell endring – løpende oppdatering Når varene klare til forsendelse – automatisk leveringsbekreftelse Reklamasjonsbehandling Reklamasjoner – nettsystem – trenger nødvendige opplysninger for raskt å avklare den enkelte sak – grunnlag for produktforbedringer. Reklamasjonene automatisk via faxmakersystem til serviceavd. Ingen papirer forsvinner Taper ikke tid ved at faxer blir liggende i kurver Behandles løpende Målet er å være best – også hva gjelder behandling av reklamasjoner! Bruk nettsidene – www.diplomat.no - nødvendig informasjon og skjemaer tilgjenglig hele døgnet

Diplomat med ny transportstrategi – Diplomat Distribusjon Bygget opp et separat transport-team sammen med våre transportører Målsetting Være best i Norge på distribusjon hva gjelder leveringskvalitet og leveringssikkerhet Forutsetninger Faste sjåfører og biler – ”del av” Diplomat Faste ruter på faste dager Holdningsskapende arbeid – kvalitet i alle handlinger Opplæring i transport av våre varer Dette gir: Optimal kommunikasjon mellom transportører og Diplomat Fokus på våre produkter i hele distribusjonskjeden Minimaliserer mulighetene for transportskader Forutsigbare leveringstidspunkt - Varene leveres på faste dager Resultat: Leveringssikkerhet 2009: 97,5% Leveringskvalitet 2009: 1.2% skader av fraktet tonnasje

Takk for oppmerksomheten!