Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Bedre kommunikasjon Line Sagberg

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Bedre kommunikasjon Line Sagberg"— Utskrift av presentasjonen:

1 Bedre kommunikasjon Line Sagberg

2 Innspill mottatt før møtet:
Hvorfor så krass og negativ tone i brevene som sendes ut fra kommunen? Nøytralt Formelt Tydelig God tilbakemelding til oss Vi kan absolutt bli flinkere til å gi ros og anerkjennelse for gode søknader og prosesser Se til Oslo hvor de har et prosjekt som heter ”Bedre byggesaksbehandling” Ønsker ingen mur mellom oss.

3 Saksbehandler bør ikke møte alle med piggene ute.
Dette tar vi til oss. Jevnlig fokus på hvordan vi møter dere. Vi har behov for ro for å få behandlet saker. Det enkleste er å få tak i oss på mail. Avtale telefonmøte pr mail? Vanskelig å få tak i sakbehandler.

4 Konkrete tilbakemeldinger
Saksbehandler kan ikke fraskrive seg plikten til å gi løsningsforslag og tips om hva og hvordan og hvorfor. Å finne løsninger er ansvarlig prosjekterende sitt ansvar. Vi kan komme med ideer og peke på problemområder. Men vi kan ikke tegne løsningen og så godkjenne våre egne tegninger. Noen ganger er kanskje forslaget så langt unna realiserbart at vi ikke har noen forslag til løsning. Vi jobber stadig med å gi konkrete tilbakemeldinger tidlig, men dette er vanskelig siden vi ikke har tid og kapasitet til å kvalitetssikre våre egne forslag til løsninger. Konkrete tilbakemeldinger

5 Men vi kan alltid bli bedre!
Gi oss all bakgrunn, dokumentasjon og informasjon med en gang. Spesielt viktig FØR for eksempel forhåndskonferansen. Dette gir oss mulighet til å avklare internt og med andre avdelinger. Enhetlig behandling jobbes det med kontinuerlig gjennom fagmøter, teammøter og geografiske team med jevnlige teamledermøter. Men vi kan alltid bli bedre! Forutsigbarhet Enhetlig behandling av saker på tvers av saksbehandlere og geografiske team. Vi kan bare svare på det vi blir spurt om. Dette gjelder både saksbehandler og servicetorget.

6 Dette kurset er et tiltak som forhåpentligvis vil føre til smidigere saksbehandling for alle parter slik at vi får kapasitet til å behandle søknader raskere. Respekt for frister Hvorfor kan ikke kommunen godkjenne tiltaket når alle naboer er overbegeistret? Vi forvalter lover og forskrifter, samt diverse planer. Krav må være oppfylt. Byutvikling med kvalitet.

7 Hva søker du om? Visjoner Følgebrev Skisser
Dokumenter der dere ser at det kan være tvil om prosjektet er i henhold til gjeldende lovverk og planer. Selg prosjektet ditt, både til oppdragsgiver og til kommunen. Vi må skjønne hva dere søker om, og dere må klare å overbevise oss om at det vi har fått inn er et godt prosjekt. Når vi får inn en søknad så ser vi etter kvalitetene i det vi får inn. Vi forholder oss til lover og forskrifter, men også til visjonen om å drive byutvikling med kvalitet. Hvilke kvaliteter tilfører prosjektet byen, bydelen, nærområdet og nabolaget. Bakgrunn for valg som er gjort.

8 Selg meg prosjektet ditt!
Selg prosjektet ditt, både til oppdragsgiver og til kommunen. Vi må skjønne hva dere søker om, og dere må klare å overbevise oss om at det vi har fått inn er et godt prosjekt. Når vi får inn en søknad så ser vi etter kvalitetene i det vi får inn. Vi forholder oss til lover og forskrifter, men også til visjonen om å drive byutvikling med kvalitet. Hvilke kvaliteter tilfører prosjektet byen, bydelen, nærområdet og nabolaget. Takk for meg!


Laste ned ppt "Bedre kommunikasjon Line Sagberg"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google