• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon
Å være digital i fremmedspråk. Innledning: Fremmedspråk på internett øker. Fremmedspråk kan læres på internett. LK06 (Grunnleggende ferdigheter). LK06 (Kompetansemål i læreplan for fremmedspråk) Internett: konstant tilgang til autentisk språk og kommunikasjon.
Å være digital i fremmedspråk. Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk Fremmedspråk har historisk vært viktig. Statusen har endret seg. Kan digitale verktøy bedre motivasjonen? Det trengs pådrivere, lærere med kompetanse og kursing.
Å være digital i fremmedspråk. Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk Forskning og kompetanseheving. Faglige pådrivere. Kursing av lærere.
Å være digital i fremmedspråk. Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis Vurdering for læring. Blogg – et multifunksjonelt verktøy. Et tema – ulike digitale løsninger.
Å være digital i fremmedspråk. Konklusjon: Fremmedspråkene er positive til nytenkning. Planlegg det faglige arbeidet slik at digitale fremmer læring. Manglende internettbruk på eksamen senker motivasjonen for å ta i bruk IKT. Utfordringen er å gjøre elevene til habile internettbrukere.