LANSERINGSPLAN - DIGITAL MARKEDSFØRING og PR

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

HVA ER ?.
PowerPoint nr 2 Energi – ting skjer
Hvordan vinne på auksjonene? Ingen fasit, men mange gode triks.
Fotokurs Grunnleggende kurs 1 Av Jan H. Holgersen © 2006
Strategi og behov for nettstedet bibin.no - bibliotekene i Østfold Høsten 2011.
Hvordan ser framtiden ut for de som har investert?
HVA ER ?.
“Tenk over dette...” Klikk med mus eller piltaster for neste bilde...
Hvordan lager du en konto?
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
03/22/13FJORDNORWAY Navn på din destinasjon og Fjord Norge presenterer årets nasjonale Vestlandskampanje Din logo.
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Salgsteknikker & Sosial media
Kundens kundelønnsomhet Espen Ellingsen Espen Ellingsen
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Dyreparken på 300 sekunder.
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Mikrotesting Laura Arlov, Brukskvalitet, Skatteetaten
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
Enkel forklaring av hvordan bygge nettverk i euroSMART!
Pay it forward − delta på StackOverflow Avdelingsmøte Tech, 15. september 2011 Åsmund Eldhuset.
Økt omsetning, økt lønnsomhet og
B for bibliotek Bibliotekledermøtet 26. januar 2012.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
PETS Trøndelag og Nordmøre Best Western Stav Hotell april 2011 HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2280 Smart på web Tips Sosial.
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Hvordan lager du en konto?
Bruk av iPad. Bruk av berøringsskjerm Det anbefales å bruke fingrene eller en digital penn, IKKE bruk skarpe gjenstander da det kan ødelegge skjermen.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
LR-Akademi Grunnlag markedsføringsplan LR-Akademi LRs forretningsmodell.
Tan a = 750 / 1000 a = 36,870 sin a = 0,6 cos a = 0,8.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Vibeke Lund, Kjedeleder Officer AS Gulltasten Quality Hotel Expo Bedriftsmarkedet er et fieldgame.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Donald + NetCom Av Mira. Bakgrunn Barn er stadig yngre når de introduseres for teknologi – viktig med gode vaner Eget blad rettet mot barn i barnehage.
«It’s in the face of a mother / As she takes the force of a blow / And it’s in the hands of the father / As he works his fingers to the bone». This = Love.
Just do it! Om digital oppstart og satsing Tag IT, 19. mars 2015.
Informasjon og Internet Kjetil Otter Olsen Underdirektør IT-Drift, USIT.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Sjekk bibelen. Joh Men da det alt var midt i høytiden, gikk Jesus opp i templet og lærte. Judeerne undret seg og sa: Hvor har han skriftkunnskapen.
Brief liten kampanje ( f.eks. arrangement på Facebook):
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Demensaksjonen 2017 Bøsseaksjonen og innsamling.
Bryr du deg om Sellebakk?
Rekrutteringskampanjen 2015
Roede-kurslederen på Facebook
Gode venner som hjelper andre
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Rekruttere elever til å lage innhold
Digital innsending av pass via nettbank
Utskrift av presentasjonen:

LANSERINGSPLAN - DIGITAL MARKEDSFØRING og PR

sTRATEGi “Build an audience” ”DIY – Do it yourself first” “Get it out there!” “Build an audience” ”DIY – Do it yourself first” (Rework, Jason Fried & David Heinemeier Hansson)

“GET IT OUT THERE!” Kundene må finne oss på Google Vi skal derfor jobbe med: Søkemotoroptimalisering Submitter Pay-Per-Click

HVEM ER VÅR MÅLGRUPPE? “BUILD AN AUDIENCE” Kvinner

HVA ER MÅLGRUPPEN OPPTATT AV? De ELSKER oppmerksomhet og gaver Dette må vi utnytte KONKURRANSER

”DIY – DO IT YOURSELF FIRST” Få kundene interessert, og får dem til å ”Like” og ”Dele”

“BUILD AN AUDIENCE” Lanseringsvideo + Konkurranser = PR Bli kunde nr. 1,100,200,300,400,500,1000! Vinn gave fra dr. Lykke!

1) FÅ TAK I FLEST MULIG E-POSTER 2) SEND UT LANSERINGSMAIL

dr. Lykke Interiør I SOSIALE MEDIA Blogg.no VIKTIGE ”LIK” OG ”DEL” KNAPPER SOM SKAPER PR

SLIK SKAL VI PRIORITERE Søkemotor- optimalisering Utvidelse i Sosiale media Viktige knappefunksjoner Høy Logg inn med Facebook Submitter/ PPC Sosiale media Badger Annonser/ Groupon Deals Lanseringsmail+ Nyhetsmail Konkurranser ”Key Influencers” Rocket Launch + Videolansering #drlykke Verdi for bedriften 800x800 pix bilder Flyers i butikk Lav Gjennomføring Enkelt Komplekst