Salgsteknikker & Sosial media

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Kurs for kulturvertene
Elever og sosiale medier
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
HVA ER ?.
Effektiv markedsføring i sosiale medier Case: Boken “Effektiv nettskriving” Ove Dalen Skal vise hvordan du kan markedsføre i sosiale medier og advarer:
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Hvordan vinne på auksjonene? Ingen fasit, men mange gode triks.
Music: Nightengale Serenade
Hei! Mange stiller oss spørsmål om hvordan man fyller ut avtalen mellom ny eier, TC og overdragelse fra gammel eier ved salg av plass. Her kommer oppskriften.
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto?
Leir-genial trosopplæring
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
Du har $ 350,- Hva skal du bruke dem på? Dine valg er i dette tilfellet: Bank til 2 % rente Aksjer til 25 % rente Eller på Banners Broker.
Aurlandskonferansen 19. – 20. oktober Framover … saman
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Sommervikar i Blend.
Media håndtering og kommunikasjon
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Velkommen til CarbonPro & Wealth Master
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Larvik bibliotek Foredrag om sosiale medier Kl – Seniornett Larvik Sliperiet: Datakafé Kl – Minikurs: facebook Kl –
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
PRESENTASJONSTEKNIKK. FORBEREDELSER PLANLEGG UT I FRA:
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
Det gode Det rette Det rettferdige
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
En merkevare er det nettverk av assosiasjoner (sympatier og antipatier) som oppstår når kunden blir eksponert for et varemerke.
Surfing sosiale medier - kjendiser Om du lurer på om sosiale medier er noe for deg kan du titte på en del av inneholdet før du bestemmer deg. Vi skal se.
Blogg, Wiki, RSS  Hva er det?  Hvordan ta det i bruk?
Taushetsplikt for frivillige
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Mobiltelefon er kult Sjekk nå!
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Hvordan lager du en konto?
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
Lag din egen blogg - en enkel oppskrift. Gå på blogger.comblogger.com Klikk på pila og følg anvisningene.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
VI INVITERER deg/ditt firma til Søve som UTSTILLER PÅ MINIDYRSKU’N Sted: SØVE VIDEREGÅENDE SKOLE ULEFOSS Lørdag 1. juni 2013 Søve kan feire 120 år som.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Effektiv nettskriving Slik blir du forstått på nettet.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Øving 1 - Forretningsideen
Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?
KOMMUNIKASJON MED SPILLERE OG MEDIA. PÅ BANEN…OG UTENFOR BANEN AKTØRER Spillere, lagledelse, publikum, media DOMMEREN Ærlig, blid, tydelig, seg selv,
Øving 2 – Markedsplanen I
MARKEDSANALYSE Målsetninger Segmentering av kunder Konkurrentanalyse
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Digitale medium. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengeleg gjennom datateknologi Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Markedsføring.
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Digitale medium.
Roede-kurslederen på Facebook
«Den gode timen på Saltvern»
Utskrift av presentasjonen:

Salgsteknikker & Sosial media 1 juni 2011 Velkommen Salgsteknikker & Sosial media www.webtv.as

Vær ÆRLIG Det finnes ikke noe fasit på salg, vær deg selv og vær ærlig og finn din egen stil

Presentasjon Lag en enkel kort presentasjon (PDF) Vis den til kollegaer, familie eller venner for ærlige tilbakemeldinger Oppdater den regelmessig Ha den tilgjengelig ved besøk og telefonkontakt

Punsjline / Slagord Sannsynligvis den eneste brusen som ikke hjelper på annet enn tørsten - Et godt slagord bør ha en dobbeltbetydning, må være kort og presis, og skal gjerne være tilsatt litt humor og et ordspill

Speil kunden Møt din kunde som han møter deg! Hvordan skal du få en kunde til å like deg?

80 - 20 regelen Hvem sin tid bruker du? Hvem skal du selge til? Hvem bør snakke lengst?

20 sekunder Klare du å presentere deg på 20 sekunder? Forklaringer til kunden, kan være lenger...

Relasjonsbygging Gode relasjoner bygger på tillitt og bygges over tid Skap et relasjonskart og en relasjonsplan Skape ”prosess” som resulterer i effektive relasjoner Spørsmål er mest effektive i relasjonsbygging, og hvordan stiller vi dem for å få gode svar? Sikrer vi oss at våre relasjoner er sterkere enn konkurrentenes. Sikre at kunden og ressurspersoner ringer oss og ikke andre.

Finn kunden

Oppsummer Still godt forbredt og til rett tid (+- 5min) Skap trygghet Smil Fast håndtrykk Øye kontakt Du er ikke viktig. Kunden er viktig! Vis at du er interessert. Lytt mer enn du prater. Ta det kunden sier seriøst. De første sekunden av samtalen/møtet er ofte avgjørende for om du selger ikke. Kunden kjøper ofte deg før produktet/tjenesten OG fokuser på positive ting. Skryt av kunden, men ikke overdriv Snakk ikke negativt om konkurrenten dine Ville du kjøpt av en du ikke liker?

Wikipedia Wikipedia er både et leksikon og et online- samfunn. Her bør du oppdatere informasjon om deres butikk / firma. Informasjon herfra kommer langt opp på google.

Youtube Er nettsted der du som bruker kan laste opp og vise / dele dine videoklipp. OBS: når du laster opp dine videoklipp, er det YouTube som eier dine videoene! http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo

Twitter Er nesten som facebook men du trenger ikke å være venn får å se hva andre skriver. Twitter er gratis og registere seg på.

Blogg.no Tusenvis av mennesker blogger hver eneste dag. Et nytt og spennende media som gir rask og gode resultater. F.eks. Blogg samler inn 250, 500 eller 1000 pers. som blogger om ditt produkt.

facebook Har over 1,2 millioner besøkende daglig. Lag din egen facebook side og publisher dine budskaper. Mulighet for å kjøre målrettet kampanje, etter kjønn, alder, postadresse osv…