Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Feil budskap og feil form? Erfaringer knyttet til formidling av personlig økonomi i skolen.
Advertisements

Om et øyeblikk kommer du inn i en magisk verden...
Om et øyeblikk kommer Du inn i en magisk verden!
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne
Music: Nightengale Serenade
Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Fra ord til liv August 2012.
Verdens 7 underverk.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Du har $ 350,- Hva skal du bruke dem på? Dine valg er i dette tilfellet: Bank til 2 % rente Aksjer til 25 % rente Eller på Banners Broker.
Fra Ord til liv November 2009 “Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike” (Mt 19,24).
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
Skifteplan mobil en ny brikke i det teknologiske landbruket
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Handel, priser og forbrukerrettigheter
Steffen Myklebust Velkommen til en presentasjon av «my good friends»
Salgsteknikker & Sosial media
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
Professional quality since 1903 Tåler regn 1 time etter påføring - Ikon Fjorårets fuktig vær krever at vi fokuserer på hvordan det er å male i forhold.
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
Resultater 2012.
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
De gjemte og glemte barna Hvorfor denne tittelen?.
Ved Jan og Synne Platander Elverum 29/10
Godt verktøy er halve jobben
Konsept: Pierre Robert ØKO
”Det koster å være kul!” ”Knapphetens tyrrani!
44 Hector om skikk og bruk I Norge
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
REKLAME.
Skattejakt-samling på torsdag
Oss & Dem ???.
Kultur: Koder i bakhodet og et dynamisk felt
Introduksjonssenteret
Helsesøster som samfunnsaktør
- Verdsettende ledelse
Priviligerte mennesker, lever livet uten grenser, graver og pumper opp
3 Jeg og mitt.
Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007.
Rett og galt Kapittel 8 – Horisonter 8.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Virkelighetskontrakt - når en tekst hevder å beskrive den virkelighet som er felles for forfatter og leser.
HVEM ER GUD, EGENTLIG? Salem
12 Reflekterende lesing.
Rotarys livskraftige framtid Distrikt 2300,
Hva er etisk ansvarlig turisme? Er etisk ansvarlig turisme salgbar?
Smittende Tro Del Vær deg selv.. Pausebilde.
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
Sundvolden – ”Hvordan gjør vi det – kommunikasjon på tvers av kulturer” - Utenlandske innsatte – ”utenlandske” - Hva er kommunikasjon? - Hvordan.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
CAKE session no. 9 SAFEtalk Vårt nye sikkerhetsverktøy.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
“Disippel-høring”.
Fest og følelser Om seksualitet.
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Misjonstime Velkommen til dd.mm åååå
Om et øyeblikk kommer du inn i en magisk verden...
1 POSISJONERING Trond M. Backer Kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen
Markedsføring.
Lær mer – vis din støtte til alle som er berørt av demens
Om Verdensdagen for psykisk helse
Utskrift av presentasjonen:

Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også der. MEN, vi må bli sterkere. Vi må kommunisere/visualisere vår forpliktelse til ØKO/A&A •En vellykket kampanje vil hjelpe våre forhandlere med å selge opp til premiumprodukter (ECO) enkelt og bygge våre merker som det ledende ØKO-valget for maling. Å knytte ØKO til noe som kan knyttes bare til oss, for IKKE å bygge salg for konkurrentene. •I 2012 bør ECO-kommunikasjonen bidra til å knytte våre merker til de tre øverste forbrukerbehodene; premium- kvalitet, valuta for pengene og ØKO

De ulike nivåene MegMin familieMin verden Øko betyr ulike ting på ulike nivåer. Vår oppgave: å slå sammen disse eller å få dem inn i ett konsept.

Betydningen for ulike nivåer MegMin familieMin verden Sikkerhet (ikke-giftig) Kvalitet (like effektiv, valuta for pengene?) Ansvar Arv/neste generasjon Samvittighet Samfunn (image)

Betydningen for ulike nivåer På ”Meg”-nivå handler det om å betale, men å få det samme. På ”Min familie”- og ”Min verden”-nivå handler det om ikke å ta … Sikkerhet (ikke-giftig) Kvalitet (like effektiv, valuta for pengene?) Ansvar Arv/neste generasjon Samvittighet Samfunn (image) Hvordan påvirker valget barna mine? Hva får jeg igjen for det? Og deres barn?

Hva ønsker vi å fortelle •Vi ønsker å fortelle at den ekstra premien som betales, vil komme tilbake til folket – men til folket som en helhet. •Vi ønsker altså å fortelle folk at de kan beskytte vinduene sine – og verden samtidig. •Vi ønsker å fortelle en historie om hvordan våre valg i dag påvirker fremtiden – og de fremtidige generasjonene.

MAL FOR MORGENDAGEN

MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male

MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male Dualistisk – tidløs og oppfordrende samtidig

MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male Dualistisk – tidløs og oppfordrende samtidig Det kan også være en liten påminnelse

MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male Dualistisk – tidløs og oppfordrende samtidig Det kan også være en liten påminnelse Innovativ

MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male Dualistisk – tidløs og oppfordrende samtidig Innovative

Pakke  Mal for morgendagen er vår nye måte å kommunisere til forbrukerne at vi kan lage maling for fremtiden  Vi vil introdusere Mal for morgendagen som en ”pakke”  Alle produkter med Svanen, EU-blomsten, A&A og FSC vil bli inkludert i pakken Mal for morgendagen

Hvordan visualiserer vi dette?

Budskap på utsalgssted  Vi vet hva vi snakker om  Du bør lære deg det også  Tenk kvalitet  Tenk på den neste generasjonen  Kjøp maling for morgendagen

Hvordan visualiserer vi budskapet?

Kjenner du det, Mina? Jo mer malingen lukter, desto bedre er den! Jeg er så skuffet over deg, bestefar. Hva med meg?

Budskap  Vi har utformet denne visualiseringen av budskapet  For å kommunisere vår forpliktelse til ØKO/A&A  for fremtiden og den fremtidige generasjonen  Vi vil ha sterke profiler som vil drive hele Øko-kampanjen  For både Nordsjö og Sadolin

Noah

Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Dørmerke 84 x 60 (tilsv. A2) Til å feste på dør eller vindu

Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Plakat 50 x 70 Maling for morgendagen er vårt løfte for å gi deg den siste utviklingen innen maling, som gir både kvalitet, bærekraft og et godt miljø. Så se etter øko-skiltene, og du vil få maling for fremtiden!

Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Ellipse/stativ 490 x 1540 Et hull for plassering av et øko-produkt 2,5 l Tomt spann, for å kunne fjerne og erstatte med kampanjeprodukter Avtakbare Øko-skilt

Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Produktplakat 50 x 70 og Palleomslag halv: 800 x 400 og hel: 1200 x 400

Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Wobblere 15 x 10

Nordsjö i butikken

Innsalgsmateriell

SAP-numre Nordsjö NO SP ECO SV ST NO SP ECO NORGE ST NO SP ECO DK ST