Copyright - 20031 Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy Varighet:Etter behov Oppstart: Tid: Målgruppe: Selgere Antall.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny lov om voksenopplæring med forskrift
Advertisements

Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Keyforce SMS Mobile Link
DiSC fra Inscape Publishing Inc.
Fra introduksjonsbedrift til språkpraksis
ROM-prosjektet: Erfaringer og resultater fra et samarbeid mellom UiS og kommuner i Nord-Rogaland Øystein Lund Johannessen og Dag Husebø.
Sommervikar i Blend.
BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no.
Kvalitetsarbeid i studieforbundene •Lunsjseminar i Vofo •Sonja Jacobsen •Bygdefolkets studieforbund.
Praktisk Ledelse Kompetanseprosjektet Et samarbeidsprogram mellom Kompetanseprosjektet og Mercuri International for utvikling av ledere. Hvorfor lederutvikling.
Biblioteket som læringsarena i et eBorgersamfunn
Fagarbeider i bibliotek
PUS-forum Trondheim, 30. november 2010
Instruktørkurs for kommuner Gjennomføring av lokale kurs (30 min)
Oppsummering Kvalitetsutviklingsplan
Samtlige kursdeler består av en teoretisk og
Johannes Skaar, Innovasjon Norge
Del 1: Selvinnsikt.
Individuelt arbeid før neste kurs. •Det er nær sammenheng mellom dette kurset og det neste – VOKS: videre opplæring i kommunikasjon og samhandling •Det.
Servicerådet i Fredrikstad kommune
VI ER I OMSTILLING – HVA NÅ?
Didaktisk relasjonstenkning
Tilbud og tjenester fra Innovasjon Norge
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Målsetting Gjennomføre et handlingsrettet program for å styrke konkurransekraften til handels- og servicenæringen i kommunane Askvoll og Hyllestad.
Veiledet lesing Mørkved skole
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Bjørn Erik Sørli og Tore Tanem Talegjenkjenning Radiologi Gjøvik Fredag 3. desember 2010.
System for faglig ajourføring av fysioterapeuter Representantskapsmøtet 2006.
FORELDREMØTE I KORSVOLLTOPPEN BARNEHAGE 24 SEPTEMBER 2008
FORELDREMØTE I KORSVOLLTOPPEN BARNEHAGE 21 OKTOBER 2008
” Når jeg hører vidregående skole, tneker jeg på at jeg gleder meg SYNSYKT til å holde på med noe som intriserer meg, å være sammen med folk som også liker.
Praktisk forbedringsarbeid ved Ringerike Sykehus HF
Malverk intern produktopplæring
Læringsdagene 2014 Rammeprogram.
Opplæring; Lov om kommunale helse – og omsorgstjenester kapittel 9:
Rettigheter og plikter i forbindelse med kompetanseutvikling kunnskap gir vekst
Organisering og arbeidet i kommunene
FORDI MENNESKET LÆRER Fylkeskommunens rolle i ny lov om voksenopplæring Fredrikstad 21. januar 2010.
Kantinen - Torsdag 03. Mai 2007 ”Introdusere” Blend til studentene.
Brukerundersøkelsen Om brukerne spm. 1,2,3,6,7 Om bruk av dbh spm. 4,5,12,11 Om datakvalitet spm. 8,9 Om brukertilfreds. spm. 13 Forslag og kommentar spm.
Mal – ambisjoner.
PBL - PROSJEKT.
Individuelt arbeid før neste kurs. Det vil alltid være saker for de tillitsvalgte som ligger i en gråsone mellom juss og andre typer vurderinger Hva styrer.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
DEL 2: Praktisk treningsøkt - 2 timer
vil deltagerne lære blant annet:
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Prosjekt 20E – Våren 2002 ved HiST Geir R. Limås, søndag, 29. mars 2015 Implementering av ny elevdatabase i MS Access 2000 / Implementation of a new MS.
Presentasjon av Valgrutiner. Kommunal- og regionaldepartementet Innhold Hva er Valgrutiner? Bakgrunn og hensikt Verktøy og standarder Oppbygging og innhold.
Teaser Rådgivning og kvalitetssikring Kompetansetiltak ledere Finn veien e-læring Finn veien e-læring Faglige nettverk Modenhets- undersøkelse Kurs og.
Utviklet av pedagoger i
Kurs høsten 2015 Praktiske opplysninger om kurset: Kurset blir ledet av godkjente kursledere. Kurset går over ganger og varer i 2 ½ time. Det er.
Nye studiemodeller på Drift av datasystemer, Informasjonsbehandling og IT-støttet bedriftsutvikling Geir Ove Rosvold Svend Andreas Horgen Greta Hjertø.
Kapittel 7: Salg Læreplanmål: – Gjennomføre en salgssamtale for et produkt Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Prosjekt ”Pårørende en ressurs”
Tema: Coaching – ”Fra sjef til leder” Modul
Markedsføring.
Rekrutteringsdommerkurs Bli fotballdommer i Rogaland Fotballkrets!
Salg 2 for elektrikere - et forslag
Vi er i omstilling – hva nå?
Salgsamtalen Innesalg.
Varighet: Etter behov Oppstart: Tid: Målgruppe: Selgere
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Ta utgangspunkt i elevenes interesser og erfaringer B – Samarbeid
Osloskolen Oslo VO Rosenhof Kurs 2
Utskrift av presentasjonen:

Copyright Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy Varighet:Etter behov Oppstart: Tid: Målgruppe: Selgere Antall studenter: Kurssted:ISIS – Bygget. Dokumentasjon:Hefter for hver modul. Kursbevis for hver modul.

Copyright Bakgrunn Salg og service er blitt og blir viktigere for alle yrkesgrupper. Arbeidsgivere vet at riktig personell med kunnskap om salg og service er en kritisk suksessfaktor. Data benyttes mer og mer i arbeidet med å systematisere og målrette all service- og salgsarbeid. Mål Deltakerne skal få kunnskap om hva salg og service er. Deltakerne skal lære mer om seg selv som selger og serviceperson. Deltakere skal kunne beherske bruk av data i salg og servicearbeid. Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy

Copyright Forkunnskaper Det trenges primært ingen spesielle forkunnskaper Innhold MODULINNHOLDTIMER Nr. 1 Salg og motivasjon. Salgets fire faser. Salg i mange former.  Hvor salg og kundepleie er viktig  Salgresultat og motivasjon – sammenheng ?  Salg og salgsforberedelser  Salg og gjennomføring  Salg og avslutting  Salg og oppfølging  Reklamasjon Nr. 2 De fire mennesketyper – atferdspsykologi og Førsteinntrykket. Personlighetstest.  Melankolikeren • Flegmatikeren • Stemningsmennesket • Hersketypen • DISC Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy

Copyright MODULINNHOLDTIMER Nr. 3 Salgssamtalen.  Behovsamtalen  Kommunikasjon  Salgssamtalen  Avslutningsfasen Nr. 4 Dataverktøy og systematisk salgsarbeid.  Access  Excel  Word  Andre salgsverktøy Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy