Copyright Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy Varighet:Etter behov Oppstart: Tid: Målgruppe: Selgere Antall studenter: Kurssted:ISIS – Bygget. Dokumentasjon:Hefter for hver modul. Kursbevis for hver modul.
Copyright Bakgrunn Salg og service er blitt og blir viktigere for alle yrkesgrupper. Arbeidsgivere vet at riktig personell med kunnskap om salg og service er en kritisk suksessfaktor. Data benyttes mer og mer i arbeidet med å systematisere og målrette all service- og salgsarbeid. Mål Deltakerne skal få kunnskap om hva salg og service er. Deltakerne skal lære mer om seg selv som selger og serviceperson. Deltakere skal kunne beherske bruk av data i salg og servicearbeid. Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy
Copyright Forkunnskaper Det trenges primært ingen spesielle forkunnskaper Innhold MODULINNHOLDTIMER Nr. 1 Salg og motivasjon. Salgets fire faser. Salg i mange former. Hvor salg og kundepleie er viktig Salgresultat og motivasjon – sammenheng ? Salg og salgsforberedelser Salg og gjennomføring Salg og avslutting Salg og oppfølging Reklamasjon Nr. 2 De fire mennesketyper – atferdspsykologi og Førsteinntrykket. Personlighetstest. Melankolikeren • Flegmatikeren • Stemningsmennesket • Hersketypen • DISC Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy
Copyright MODULINNHOLDTIMER Nr. 3 Salgssamtalen. Behovsamtalen Kommunikasjon Salgssamtalen Avslutningsfasen Nr. 4 Dataverktøy og systematisk salgsarbeid. Access Excel Word Andre salgsverktøy Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy