#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Advertisements

Velkommen til Ungdomstinget i Oslo Bispedømme
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Rammelån.
Daglig leder program Samling 2, sept. Hensikt.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske skadeforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Skadeforsikring.
11 Om Norsk Finansbarometeret 2011 • Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens.
Hvor viktig er det for deg at et selskap innen bank og forsikring tar samfunnsansvar? 1 Total base: 2013 n=3153; 2012 n=3033.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Velkommen til Erfaringsseminar november Gabelshus, Oslo
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Seminarprogram Kl Velkommen ved styreleder Åge Solem i Autobransjens Leverandørforening Kl Innledning ved John Fiskvik. Internasjonale.
Velkommen til WorkShop Trio Statistikk
Å forholde seg til lokale media Å jobbe med rolleforståelse og offentlighetsbehov.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Grunnkurs gesisPLAN - Del 8
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Resultater Kundesenter
Fagdag for arkivtjenesten ved UiO Torsdag 19. juni 2014 kl – «Offentlighet og innsyn» - hvor står UiO? Gjennomgang av praksis og ansvarsfordeling.
Presentasjon Hovedprosjekt nr 43
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Alle n 2012=1003; 2011=1004 Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med.
©TNS Norsk Finansbarometer 2014 Norsk Finansbarometer 2014 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Mars 2014 BOLIGLÅNSKUNDENE OG UTNYTTELSE AV KONKURRANSEN.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
1 Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
Tormod Knutsen Avdelingsleder på Byggesaksavdelingen siden
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Klimaseminar ved Dahlske videregående skole tirsdag 4
Velkommen! Olweusgruppens instruktøropplæring Samling 2 5 – 7 september 2012.
1 Interkodex forhandler MARS Del 1 Nyheter, praktiskinfo, trender.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
VELKOMMEN TIL ROGNAN BARNEHAGE StorsiaSmåsia.  Blå:  Rød:  Gul:  Grønn:  Felles PERSONALET Gretha Lise Lisbeth Brit Oddrun Kristine Hilde Nina Si.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Velkommen til samling for Kompetansemegling! Tirsdag 7. desember 2004 i Forskningsrådet.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Fagdag psykisk helsetjeneste, 12.mai 2009 Tina Skarheim, Velkommen Bakgrunn Litt om KS Dagen i dag.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Dedikert support-tjeneste Telefon, e-post, web og fjernoppkobling Erfaringsdatabase tilgjengelig 24-7 Kundeforum med produktoppdateringer 91,3% ambassadørkunder.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Award-konsept.
Utskrift av presentasjonen:

#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name 2004-02-04 1 ©TNS 2014 1

Program Header: Relation Internal/Identier/File name 13:00 Velkommen og introduksjon - Bakgrunn og gjennomføring av undersøkelsen - Hvilke endringer har skjedd fra 2012 til 2013, bruker folk nye kanaler? - Finn Olav Sveinall, TNS Gallup 13:30 Kåring av Årets Kundeservice 2013 - Presentasjon av vinnere innenfor de ulike kategoriene, og kåring av Årets Kundeservice 2013 14:00 Pause og bildetaking 14.15 Innlegg ved årets vinner 14:45 Innlegg ved Maurice Van Der Hejden - The Scandic case 15.15 Oppsummering og avslutning 2004-02-04 2 ©TNS 2014 2

KS Indeks 2013 Header: Relation 3 Internal/Identier/File name 2004-02-04 3 ©TNS 2014 3

Om undersøkelsen TNS-Gallup har siden 2011 intervjuet 126 458 mennesker via denne målingen. Disse fikk spørsmål om de har vært i kontakt med et kundesenter i løpet av de siste 14 dagene. Dette gir oss en stor base med god oversikt over hvor fornøyde kundene er med kundeservice Alle bedrifter er med, men det er satt et minstemål i forhold til antall respondenter for å kunne delta i kåringen. 4

[Headline] l l l l l ©TNS 2014 5

Hvordan henvender vi oss? Hvordan kontaktet du kundesenteret forrige gang? (2013) 6

Hva brukte du forrige gang? Hvordan kontaktet du kundesenteret forrige gang? Telefonandelen går kraftig ned. Kundene ønsker å bruke epost selv om dere vil eller ikke! Epost er en viktig differensiator. 7

Hvor fornøyde er kundene? Hvordan kontaktet du kundesenteret forrige gang? 8

Hvilke kanaler til hvilke henvendelser? 75% av alle henvendelser innenfor b2b går via telefon. Endring av eksisterende abo/tjeneste og Feil/support foregår i stor grad på telefon og ikke andre kanaler God tilfredshet for alle henvendelsestyper. Hvordan kan man bruke mobil data/linker som en hjelp på telefonen. Klage eller reklamere på en tjeneste eller et produkt. Ved oppsigelse av en tjeneste. Ved bestilling av produkt/tjeneste. Epost skaper mange gjentatte henvendelser. Det skyldes: Konsulentene svarer ikke på alle spørsmål. Kundene legger ikke inn all info. Informasjon og veiledning Fakturaspørsmål Høyeste tilfredshet i undersøkelsen finner vi hos respondenter som søker informasjon via chat. Største fordel med chat er at det skaper mye mindre gjentatte anrop enn de andre kanalene.

Hvorfor bruker man ikke sosiale medier? Nordmenn er i gjennomsnitt med i 2,1 Nettsamfunn

Kvalitetsområder

Samtalen steg for steg. Tv-distribusjon. Total tilfredshet: Rød Bedrift: 62 Blå Bedrift: 72

Hva er viktig for kundene? Rekkefølgen er nesten lik for alle kanaler. Informasjon og veiledning er viktigere på chat enn på telefon og epost. 13

Hva er viktig for kundene? 14

Hvordan kan man bli best på epost? Tanker for neste år: Hvordan kan man bli best på epost? Hvordan skal man bruke sosiale medier? Hvilke områder er det viktigst å fokusere på? Hvordan skal man være sikker på at saken er løst?

Takk for meg. Header: Relation 16 Internal/Identier/File name 2004-02-04 16 ©TNS 2014 16

Program Header: Relation Internal/Identier/File name 13:00 Velkommen og introduksjon - Bakgrunn og gjennomføring av undersøkelsen - Hvilke endringer har skjedd fra 2012 til 2013, bruker folk nye kanaler? - Finn Olav Sveinall, TNS Gallup 13:30 Kåring av Årets Kundeservice 2013 - Presentasjon av vinnere innenfor de ulike kategoriene, og kåring av Årets Kundeservice 2013 14:00 Pause og bildetaking 14.15 Innlegg ved årets vinner 14:45 Innlegg ved Maurice Van Der Hejden - The Scandic case 15.15 Oppsummering og avslutning 2004-02-04 17 ©TNS 2014 17