En sammenligning av to studier

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Advertisements

Masteroppgave Masteroppgave i helsevitenskap UIS nov 2012
Legemiddelhåndtering ved overføring fra helseforetak til kommuner
Strategisk plan for pasient- og pårørendeopplæring i Helse Nord
Web-publisering som alternativ presentasjonsform i sykepleieutdanningen NVU konferanse 13.Mars 2006 Gjertrud Husøy Høgskolen Stord/Haugesund.
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Presentasjon 14. og 15. mai 2008 May Britt Postholm PLU, NTNU
Delprosjekt i LAU Tverrprofesjonell samarbeidslæring innen helse- og sosialfagutdanningene.
HABILITERINGSLØPET Utskriving Oppfølging Rapporter
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Nett-basert-individuell plan SamPro
Åpne RR sin nettside Presentere RR – alle team – Gruppebasert, mestring livskvalitet Team 5 – Første grp kom til Røros i Tett samarbeid med RSSO.
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Tverrfaglig videreutdanning i eldreomsorg AHS studieåret
Velkommen! Norsk 101 (5-10 trinn).
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Arbeidsgivers losteam Arbeid og psykisk helse
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
no/it/article ece. 1. år er det mest kritiske -? Flest slutter da Mange har problemer med overgangen fra vgs. til høyskole, trenger.
Arenaer for utforskning 2009  Introduksjon og informasjon  basisgruppene etableres to og to diskuterer evt. overordnet tema velger representanter til.
Veiledning av studenter
Pedagogisk utviklingsarbeid Oversikt studiet. Plan - oversikt Uke 10: Prosjekt og prosjektorganisering i yrkessammenheng. Kvalitet i pedagogisk arbeid,
Hva er Fronter.
Systemforvaltning Faglærere: Bjørn Klefstad og Knut Arne Strand
Gå inn på denne internettadressen:
IBE110 Informasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
INF111 Innføring i nformasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Høgskolen i Telemark Bachelorprogrammene ved IØI gir mulighet til å skrive bacheloroppgaver 15 studiepoeng Må kombineres med valgfag Gruppearbeid eller.
Tysktilbudet ved HVO Fra et tradisjonelt grunnfag innen humanoria
Avdeling for sosionomutdanning
Integrering av SSS Kristin Hinna, Høgskolen i Bergen (leder) Morten Lindeland, Høgskolen i Agder Arne Langøen, Høgskolen Stord Haugesund Svend Andreas.
Hvordan redusere ventetiden for time hos fastlegen?
Læring prosjektpraksis Førsteamanuensis Prosjektledelse,
Gjennomføring av prosjektet Unge & Rus ved Skjervøy ungdomsskole
Digital kompetanse - for hvem og hvordan?. Digital kompetanse Nå nytter det ikke lenger å vente på at det skal gå over. PFDK er her og er kommet for å.
Aggression Replacement Training
Legemiddelhåndtering
Studieplanarbeid.
Avdeling for ingeniørutdanning
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
1 Praksis i ingeniørutdanningen, NRT okt 2007 NITOs syn på praksis Bjørn Olsen, fagsjef Pål Espen Bondestad, leder NITO Studentene.
POÉTE Leonardo da Vinci Lifelong Learning program Tanker etter seminar i Frankrike, Norge og Finland Ingvild Espelien og Bente Ryen.
Videreutdanning i prehospitalt arbeid for anestesisykepleiere
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Dokumentasjonsdag Torsdag 17.mars :00 – 15:00 Oppsummering fra gruppearbeid.
Informasjonsmøte for kommende
5.og 6.studieår i ny studieplan
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Praksisundervisning i helsefagutdanningene Aktivitetskrav for praksisplasser Utdanningsseminar
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
Møte i NFE-HS Tor Rynning Torp
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
1 Samhandling rundt den eldre pasienten fra et kommune- perspektiv Tove Røsstad, IIIC, Høst 2012.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
Lenken til Fronter finnes nederst på mf.no. Logg inn med din MF-brukerkonto. Brukernavn og passord genereres etter første gangs semesterregistrering og.
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
Knut Tveit 27. september, 4. oktober og 11. oktober 2010
Bygdøy skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Utskrift av presentasjonen:

En sammenligning av to studier Tittel: ”Blended learning” - case-basert og samlingsbasert. Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund

Gjennomføring: Studenter ved andre studieår 20 studenter (fra Hials og HiMolde), fordelt på 2 grupper, med 10 studenter i hver gruppe jevnt fordelt mht profesjon og høgskole. Bortsett fra første dagen, skjer alt samarbeid og arbeid med oppgaven via Fronter (Forum). Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund

Felles oversiktsforelesning Viser case og videosnutter om kommunikasjon, lover, epilepsi og tverrprofesjonelt samarbeid. Presentasjonsrunde i gruppene Veilederne var tilstede ved deler av gruppearbeidet Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund

Gjennomføring Hver gruppe fikk sitt eget rom for online diskusjon, samskriving og innlevering på Fronter Case (filmsnutt) og videosnutter (power points) om aktuelle tema i forbindelse med oppgaven ble lagt på Fronter. Obligatorisk oppmøte og veiledning online på Forum i Fronter til fastsatt tid. Arbeidskrav (skriftlig oppgave) leveres inn. Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund

Tekstanalyse av online arbeid og caseoppgave Kommunikasjon, Verbal og nonverbal Rettigheter: Pasientrettighetslov Helsepersonellov Tiltak: Kan psykisk utviklingshemmede får ta blodprøver hjemme? Omvisning og en grundig forklaring av prosedyrer på legekontor. Rolleavklaring: Uklare roller og kommunikasjon i tverrprofesjonelt arbeidet, kan føre til uklare ansvarsforhold, uklare mål og profesjonskamp.   Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund

Testgrupper – 75 sykepleierstudenter – 25 bioingeniørstudenter. Samme metode brukes til studenter ved første studieår – Storskala prosjekt Testgrupper – 75 sykepleierstudenter – 25 bioingeniørstudenter. Samme filsnutt/case. Power point som videosnutt på Fronter. Opplæring om bruka av Forum i Fronter, samskrivingsmuligheter osv. Arbeid i 10 tverrprofesjonelle grupper. Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund

Svar fra studenter i studie 2, 1 studieår Hvem er sykepleier og deres jobb? Ved sykehus og kommunehelsetjeneste Hvem er bioingeniør og deres jobb? Bioingeniørs jobb ved laboratoriet Hvem er vernepleier og deres jobb? Arbeider med personer som er psykisk utviklingshemmet Tiltak som bør settes i verk. Likt tiltakene som kom frem i studie 1. Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund

Konklusjon Det kan være interessant å fokusere på når/hvor i studieforløpet det legges til rette for tverrprofesjonell samarbeids- læring Online arbeid var mindre fokusert Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund

Takk for meg Tverrprofesjonell samhandling. Høgskolen i Ålesund