Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barnas Stasjon – et nettverkstiltak
Advertisements

Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Inkluderingsarbeid i idrettslaget. INKLUDERINGSKONFERANSE januar – 2011 Svein Femtehjell.
Hva er migrasjon og hva gjør Røde Kors Ungdom?
SeilSport - i vinden Nyhetsbrev 2 fra Norges Seilforbund desember 08 2 manns jolle prosjektet Norges Seilforbund, i samarbeid med Havfonn, RS Racing, og.
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
ASKER SKIKLUBB VOLLEYBALL Treningsavgift/dugnad våren 2014
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
Forslag til tre forbedringstiltak for
Salg av toalettpapir og tørkeruller
Husk Statoilkoppen med 2011-lokk
Røde Kors Ungdom Tekst osv.
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Norsk idrett – et speilbilde av samfunnet
Slipp oss til - ungdom inn i landbruket - Presentasjon for (din kommune/temamøte)
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Kompensasjonsordning for merverdiavgift Fallskjermseksjonens ledermøte 13. Februar 2010 Arne Mathisen.
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Aktivitetsdagen for ditt nærområde
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Salgsteknikker & Sosial media
Go`Supervisor 2010.
SMS * MLM * FORRETNING SMSKLUBBEN Viktig før vi går i gang med presentasjonen. Bruk kun denne koden når du skal melde deg inn Skriv mld mxm send.
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
HEDMARKSIDRETTENS KOMPETANSEFOND Bakgrunn.  Hedmark Idrettskrets solgte i 2010 Idrettens Hus i Ajerhagan.  Styret ønsker å tilbakeføre rentemidler av.
Hurra for deg som fyller ditt år...
American Express – Ny medlemsfordel i YS
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Svømmingens Dag Lørdag 8.mai 2010 Svømmingens Dag Aktivitetsdagen for ditt nærområde.
Velkommen til ledersamling i Akershus Røde Kors 23. september 2009
Løper og trener utviklingsplan for Agder og Rogaland Skikrets Alpin komiteen 2009/2010.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
REKRUTTERING AV NY MEDARBEIDERE I FYLKESKOMMUNEN
HELSEOPPLYSNING Påvirke holdninger og atferd Fremme god helse
Rotary Distriktssamling Langesund 29.mars 2008 Niels Jørgen Andersen.
Kom, bli med på en annerledes dugnad!. Skedsmo Fotball er med på Norges raskeste idrettsdugnad! Bli med du også – be om et uforpliktende forsikringstilbud.
Kompensasjonsordninger for merverdiavgift Seilflyseksjonens ledermøte 10. april 2010 Arne Mathisen.
Nettverkssamling om barnefattigdom
Las Hormiguitas Et senter for barnearbeidere i Matagalpa, Nicaragua.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Bestefar blir 87 år 1. juni 2008!!!! Du vil gi han en gave og bestemmer deg for å gi han 1 kr pr år, 20 kr pr tiår og 10 kr per skuddår som han har.
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
Strategiplan
Er funkiser en glemt gruppe i volleyballen? Eller kan vi være en ressurs? Oslo Vigdis Mørdre Fagkonsulent NIF.
Flest mulig, lengst mulig best mulig!
Økonomi og pengestrømmer i idretten
Mulighet for Sponsorer -Klubben med Miljø- Reistad IL trenger inntekter for å ha et best mulig tilbud til dine barn. Hallreklame reduserer behovet for.
Sentral støtte = lokal frivillighet? Stimulerer eller fortrenger statsstøtten den lokale frivilligheten? Eller betyr ikke idrettspolitikken så mye? Ståle.
Svensker i Norge - Kampanje.
Kampanje tilbehør juni/juli Sommeren er vår viktigste tid for tilbehørsalg. Vi ligger litt bak budsjett, men det endrer seg nå Det er laget 3 bundler.
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
NJFF HORDALAND: PÅ SKOLEN Sporløs ferdsel Fiskestanga. Fot – cm Snella Rigging av stang/ snelle Fastsitting Bremsefunksjon Backlash Slukknute Sikkerhet.
1 SKAL DU HJELPE KFUK-KFUM NÅR VI SLUTTER?. 2 VI FIKK SÅ MYE GLEDE I KFUK-KFUM I Y’S MEN FORTSATTE DET.
Medlemsnett enklere og smartere hverdag for lag og foreninger
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
JUBILEUMSTUR til ORKNØYENE 2. – 9. juli Agenda Reiseledere Reiseruten Turens pris Foreldre/søsken Påmeldingsfrist Viktig å huske på før avreise.
Lokale Aktivitetsmidler Sak til årsmøte i Sola Idrettsråd 17.februar 2011 Revidert etter vedtak i årsmøte SOLA IDRETTSRÅD
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Stjørdal Næringsforum Finansiering av næringsforeninger Dina Elverum Aune.
1 Skilt på utebanen i Bratsberg – fin plass for profilering.
Merverdiavgift. Hva er merverdiavgift? Merverdiavgift er en avgift (penger) man betaler til staten ved salg av varer og tjenester Beregnes som % av salgspris.
Driftsbudsjett og regnskap
Økonomi og pengestrømmer i idretten
Sarpsborg Øst Frivilligsentral Et kreativt møtested i nærmiljøet – Felles innsats – Felles glede – Godt miljø Du.
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder

Konsept: ” Gi Idrettslag og klubber i Norge en unik mulighet til å hente inn midler gjennom en nasjonal dugnadskampanje. Deler av inntektene vil gå direkte til laget som deltar i kampanjen og til Røde Kors aktivitet Ferie for alle.” •Samarbeid med lokale idrettsklubber over hele landet om salg av et populært produkt. •Gi lokale klubber/ lag/ foreninger en unik mulighet til å tjene penger. •Deler av inntektene vil gå direkte til laget som deltar i kampanjen og til Røde Kors aktivitet Ferie for alle. •Ferie for alle er en aktivitet som gir barn og barnefamilier i sårbare livssituasjoner et økt og gratis ferie- og aktivitetstilbud.

Hvorfor skal laget delta: •En unik mulighet for laget til å hente inn ekstra midler på en enkel måte. Sammenlignet med andre dugnadsjobber er dette en jobb hvor dere selv legger opp til arbeidsmengde og tidsbruk. •Populært produkt som er enkelt å selge. •Deler av inntekten går Røde Kors aktivitet Ferie for alle. o Røde Kors er verdens største frivillige humanitære organisasjon med over 100 millioner medlemmer og frivillige over hele verden. o Ferie for alle er et ferietilbud for barn og barnefamilier som befinner seg i sårbare livssituasjoner o Ditt lag kan være med å bidra til at flere barn får dra på ferie •Tips: Selg til deres lokale sponsorer. Klubben/ laget kan for eksempel lage en bedriftspakke med 20 veskeholdere som sponsoren kan kjøpe som gave til ansatte og kunder. Les mer om samarbeidet med Røde Kors her: veskeholder-som-gleder/ veskeholder-som-gleder/

Ferie for alle: ”Et ferietilbud for barn og barnefamilier som befinner seg i sårbare livssituasjoner.” •Ferie for alle er et tilbud fra Røde Kors. •Ferie for alle retter seg mot familier som har så begrenset økonomi at de ikke kan finansiere ferie- og fritidsopplevelser på egen hånd. •De fleste turene retter seg mot familier som har minst ett barn i alderen år. •Alle opphold arrangeres og ledes av frivillige i Røde Kors. •Alle ferieoppholdene arrangeres i skolens ferier. •Alle ferieoppholdene legger vekt på aktive dager fylt med gode opplevelser, tilpasset de ulike årstidene. ”Ditt lag kan bidra til at flere barn får mulighet til å dra på ferie.”

Produkt: •Produktet er en veskeholder. •Veskeholderen festes på bordkanten og bidrar til at vesken til enhver tid skal være LETT tigjengelig. •Reduserer faren for tyveri. •Svært populært blant damer i alle aldre. •Veskeholderen tåler en vekt opp til 20 kg. •Gjennomsnittlig pris i butikk er 120Kr. •Veskeholderne kommer i en egen eske, der ligger det også en flyer med info om kampanjen.

Betingelser: •Hvert lag kan tjene ca Kr på å delta. •Hvert lag får utlevert 800 veskeholdere (ca 20 per person). •Veskeholderne skal selges for 80 Kr eks mva. Det vil si at hver veskeholders selges for 100 Kr. •Laget beholder selv 20 Kr per solgte enhet. •Kampanjeperiode på 3 måneder med salgsstart August •Veskeholdere som ikke er solgt etter endt kampanjeperiode kan sendes tilbake. NB! Kun plass til 20 lag per fylke.