Synspunkter på organisering av samarbeid og effektivitet under bobehandlingen Advokat Anne N. Hovde Advokatene Hovde MNA AS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
25. Mai 2011 Lindis Skeide Nyland Kemner/virksomhetsleder
Advertisements

Forventninger og videre arbeid…...
PILOTPROSJEKTET SAFO ØST
Regionsbesøket i Ålesund mai 2010
Bogen og Sponsor Service – eksempler på bruk av registre 26. februar 2003  Sponsor Service tas til skifteretten av selskapets eget styre etter press fra.
Nyheter visma business
Kommunen og samhandling - utfordringer
Erfaringer med revisjon av konkursbo Oddvar Sandnes, PwC
Eierskapskontroll NKRFs kontrollutvalgskonferanse 2009
ØKOKRIM Regionsbesøk Ålesund 2011 førstestatsadvokat Bård Thorsen 26. mai 2011.
- Hovedrolle eller birolle
Fønix Kompetansenett AS
Kommunens helsetjenester i samhandlingens tid.
As DAL PersonalStøtteSystem Business Intelligence Partner AS Infotool Norge AS Hvilken informasjon trenger virksomheten fra personalavdeling •Faste rapporter.
JUS 102 Forelesning 4. mai 2010.
10Velstand og velferd.
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
Erfaringskonferanse om Funksjonsvurdering i Attføringsbedrifter for IA bedrifter Elsa Sæbø, Rådgiver NAV arbeidslivssenter Akershus.
God virksomhetsstyring av universitet og høyskoler Styrearbeid i U&H sektoren sett ”utenfra” Siri Hatlen, styremedlem NTNU 14. november 2007.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Tids tyv i barnehagen En utfordring for styrer
FUNNKe Risikovurdering informasjonssikkerhet Nettverksmøte Tromsø 10. okt Eva Henriksen, Eva Skipenes,
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
RI´s strategiske plan. Appellen fra Sajuki Tanaka Utrydde polio – vårt høyest prioriterte mål. Fremme anerkjennelse for Rotarys innsats og forbedre Rotarys.
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 2
Kreditorforeningen -fordi pengene er dine.
”Gult kort” -bakgrunn, resultater og erfaringer
Lis Byberg Forelesning 14. oktober 2005
Bokoordinatorprosjektet Seminar 3. desember 2010
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
Å forebygge utkastelser fra kommunal bolig -samarbeid på tvers i kommunen Gunhild Ørsland Tobiassen, Kristiansand kommune.
Hva kjennetegner en god byggesaksbehandling?
Utsatte barn: Kommunenes tilrettelegging for samarbeid Funn fra landsomfattende tilsyn i 2008 Regional konferanse i Stavanger 2. desember 2009 Avdelingsdirektør.
ULYKKER OFFSHORE - Praktisk politiarbeid - Påtaleavgjørelser
Kapittel 11 Fra idé til bedrift 19/
Boregnskapet og rammebetingelsene for revisjon i konkursbo
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
John Alfred Sætre Konkursrådet / SKD
Tiltaksgjennomføring ved Modum industri AS Nøkkelprosesser.
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Tiltak for å sikre rettferdig konkurranse Forbundsleder Per Madsen Norges Lastebileier-Forbund Senterkonferansen 2015 søndag 11. januar 2015.
Nettverksmøte som metode Finsås 1.okt Ikke noe nytt.
3/29/2015 Et skolebygg å være stolt av!. 2 Nøkkeltall  etablert 1. januar 2002  eier og drifter alle skolebygningene i Oslo  ca. 1,3 millioner kvm,
Personvern og Informasjonssikkerhet I en stadig mer kompleks hverdag Tor Ottersen.
IHR-Studier Styresak 6. desember 2011 Figurer. Krevende i gjennomføring Effekt Prioritering: Gevinspotensial vs. kompleksitet vedgjennomføring Lav Høy.
Sikrer kommunene barneverntjenestens arbeid med undersøkelser?
Innhold og mulig praktisering til beste for både skolen og ansatte
Arbeidsmiljøet for ansatte
Online butikk for navneskilt og stempler
ØKONOMIDELEN 1P KOMPETANSEMÅL: Gjøre rede for og regne med prisindeks, kroneverdi, reallønn og nominell lønn og beregne inntekt, skatt og avgifter. Vurdere.
©All rights reserved - Metier AS- BETTER PROJECTS Fylkeskommunene som tydelig prosjekteier Hva kjennetegner god prosjekteierstyring? …og hvordan foreslås.
Naturskadeloven – de neste 50 år ! Utredning av ny naturskadelov Seniorrådgiver Tron R. Bøe Statens landbruksforvaltning.
Seminar om fagopplæringsportalen Kristiansand, 27. oktober 2016.
Anne Brit Slettebø Advokat
Erfaringer med revisjon av konkursbo Oddvar Sandnes, PwC
John Alfred Sætre Konkursrådet / SKD
Creative response process
Asker - mulighetenes kommune
Kurs for brukere av KFF-KSS
montessoriforbundet, februar 2018
Kundeforholdet Etablering av oppdrag
Innledning om KFF-KSS.
Antikorrupsjonsprogram i Helse Midt-Norge RHF
Kurs for brukere av KFF-KSS
Utskrift av presentasjonen:

Synspunkter på organisering av samarbeid og effektivitet under bobehandlingen Advokat Anne N. Hovde Advokatene Hovde MNA AS

 Sikre et generaloppgjør for X- antall kreditorer i skyldners aktiva  Sikre at straffbare forhold blir avdekket og innberettet •Bidra til å få stoppet uansvarlig forretningsdrift •Bidra til opprydning i offentlige systemer Målet med all bobehandling

 Oppdragsgiver = Rettens krav og ønske  Høy prioritet  Rask gjennomføring  God kvalitet  Personlig verv  Kostnadseffektiv  Ingen penger –intet salær ?? Oppdragsgivers forventninger

 Oppstartfasen  Snu timeplanen  Sikringsfasen  Samtale skyldner  Bank/ panthaver  Registrering  Praktisk sikring/ beslag Fasene i bobehandlingen

 MÅ vite hva som SKAL gjøre= erfaring  MÅ vite hva som KAN gjøres= kunnskap og erfaring  MÅ vite HVEM som kan bidra= erfaring  MÅ ha TID til å være tilstede/ ha kontroll= kapasitet Krav til bostyrer i oppstarfase

 Bostyrer er den som styrer samarbeidet, initierer det, følger det opp og i innberetning forteller noe om det og til slutt trekker konklusjoner ut av det  Fordrer  Kunnskap og oversikt over samarbeidsinstansene  Kunnskap og oversikt over hva samarbeidsinstansene trenger og kan bidra med  Koordinering – integritet- profesjonalitet ”Samarbeidsfasen”

•Sunnmøre politidistrikt •Kemner/ Arbeidsgiverkontrollen •Skatt Midt-Norge •Banker og finansinstitusjoner •NAV Hvordan fungerer samarbeidet

 Faste bostyrere  Årlige samarbeidsmøter  Rutiner som sikrer tilbakemelding og resultat Synspunkter på hva som kan gjøres bedre/ endres