01.01.2005 Vestas nyhetsbrev Gulltaggen 2006 Navn • Arrangement.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
HVA ER ?.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
Servicekonferansen 2008 Test av kommunal service KSI-måling ™ KOMMUNAL SERVICE INDEKS™ Sidsel Brath Informasjons- og servicesjef.
EN GOD START MED HØREAPPARAT
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR,
B IBLIOTEKSKURS 2 INFORMASJONSSØK KILDEKRITIKK. ATEKST Du finner ATEKST i Fronter eller på bibliotekets forside. Kun datamaskiner på skolen har tilgang.
Opprette Gmail-konto Lærer/ledsager 3i Opprette Gmail-konto
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Hvorfor nasjonal vervekamspanje av blodgivere?
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
Sende e-postmelding videre
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Svømmingens Dag Lørdag 8.mai 2010 Svømmingens Dag Aktivitetsdagen for ditt nærområde.
Samtaler i Den hemmelige hagen
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Energiverket 26. September 2012 Erik Torjussen A-larm.
B for bibliotek Bibliotekledermøtet 26. januar 2012.
Skoleeierforum «De beste skolene ligger i Nordland»
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
”Tremånederskontroll” UNN, 27. og 28. sept Viktig problemstilling - slik handlingsplanen ser det Ventetiden er lang ved mange hørselssentraler.
Samarbeidsprosjekt Svømmeaksjonen..  GjensidigeStiftelsen er en uavhengig stiftelse, som har som formål å tildele midler som gagner Trygghet og Helse.
Tekst, bilde og komposisjon
IKEA for de mange mennesker
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
”nye” forskning.no Nina Kristiansen, februar 2008.
Velkommen til Konferanse om verving av blodgivere i Bergen 3. – 4
CLASS FRONTER En begynnerinnføring.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
BPA | Borgerstyrt Personlig Assistanse. » Hvor finner jeg BPA? » Under fanen tjenester ligger BPA.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Valgfag på Kastellet skole
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Informasjon om bestilling av rom til avtalepris hos
Flere barnehagelærere!
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Opp av go´stolen Bakgrunn Folkehelsealliansen
1 Retningslinjer for Aktivt bruke egne websider som den viktigste informasjonskanal Nyheter og informasjon bør publiseres kun en gang.
Krise: fare & mulighet.
Kort om departementets arbeid mot 2015
123 Data - Førstehjelp Krokelvdalen Skole. Hva skal vi lære Slå på/av datamaskinen Hva som må til for å komme på internett Hvilke typer kommunikasjonsformer.
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Februar 2015.
Smarte energiløsninger ved oppussing Lavenergiprogrammet presenterer ulike måter samarbeidspartnere kan benytte seg av materiellet Hvordan selge energitiltak.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Politisk påvirkning.
Sykkelen.no Alt om sykler og utstyr. Misjon “Vi skal hjelpe norske forbrukere å navigere i utstyrsjungelen.”
Roede-kurslederen på Facebook
Roede-kurs på arbeidsplassen
Hva skjer når læringsmålene for del 2 og 3 kommer?
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

01.01.2005 Vestas nyhetsbrev Gulltaggen 2006 Navn • Arrangement

Vestas nyhetsbrev Ansvarlige Fra Vesta: Tor S. Bjoland Terje Bjerkeland Bente Hybertsen Fra TIBE Republic: Borghild Feet Trond Vinnes 10.06.2005 Dit navn • Møde / formål

Hensikt Være en reell trygghetsleverandør 01.01.2005 Hensikt Være en reell trygghetsleverandør TrygVestas visjon er å oppleves som Nordens ledende trygghetsleverandør Lojalitet Bygge lojalitet til merkevaren Vesta Skape trafikk på vesta.no for å markedsføre Vestas nettjenester Redusere sannsynligheten for skader 10.06.2005 Dit navn • Møde / formål Navn • Arrangement

01.01.2005 Virkemidler Hva: Gi så konkrete skadeforebyggende tips og råd som mulig Aktuell og sesongbetont informasjon Hvordan: Interaktivitet Illustrere med animasjoner Muligheter for å teste/prøve ut budskapene Konkurranser Tilby hjelpemidler Sjekklister og diplomer Relevante og gratis bestillingsartikler Kommunikasjonsform Store bilder som dramatiserer budskap Korte tekster som går rett på handling 4–6 utsendelser årlig 10.06.2005 Dit navn • Møde / formål Navn • Arrangement

Målgruppe og markedsføring 01.01.2005 Målgruppe og markedsføring Målgruppe Alle privatkunder og andre privatpersoner Markedsføring Påmeldingsmuligheter på mange av sidene på vesta.no Julekalender (inkl. bannerannonser for denne) Bannerannonse januar/februar på forsiden på vesta.no Reklame og omtale i ulike brev utsendt til kunder Det første nyhetsbrevet Sendt 16. februar til 7491 e-postadresser Abonnentsgrunnlag: Intern kundedatabase over dem som har godtatt å motta e-post fra Vesta Påmeldte via vesta.no Påmeldte via Vestas julekalender i desember 2005 Nye abonnenter i etterkant Over 2500 nye påmeldte i perioden 16.02 – 30.03. 10.06.2005 Dit navn • Møde / formål Navn • Arrangement

Forventet effekt Prosent som åpner e-postmeldingen: 20 % 01.01.2005 Forventet effekt Prosent som åpner e-postmeldingen: 20 % Prosent av disse som klikker på lenker selve e-posten: 50 % Antall leste sider i gjennomsnitt: 4 Bestilling av gratisartikler: 10 % av dem som åpnet brevet 10 000 abonnenter på nyhetsbrev innen utgangen av 2006 10.06.2005 Dit navn • Møde / formål Navn • Arrangement

Resultat 55,5 % åpnet e-postmeldingen 01.01.2005 Resultat 55,5 % åpnet e-postmeldingen Antall unike brukere som har klikket på lenkene i e-posten overstiger antallet på dem som har åpnet nyhetsbrevet* Det tyder på at mange har videresendt nyhetsbrevet til andre Kun 2 % av dem som mottok brevet har meldt seg av Det ble i gjennomsnitt lest 4 artikler/sider på vesta.no Lenken til gratisartiklene ble desidert mest klikket på Det er sendt ut 2600 gratisartikler til 1100 kunder Målet for antall abonnenter er allerede innfridd Per 30. mars har vi over 10 000 abonnenter *4160 av mottakerne åpnet e-posten, 4589 unike brukere har klikket på lenker 10.06.2005 Dit navn • Møde / formål Navn • Arrangement

Hypoteser om hvorfor vi lykkes 01.01.2005 Hypoteser om hvorfor vi lykkes Vi er de eneste i forsikringsmarkedet i Norge med e-nyhetsbrev Vi har et moderat antall utsendelser i året (4 – 6) Budskapet er ikke produktfokusert og er ikke et salgsbudskap Vi tilbyr relevante gratisartikler og hjelpemidler Temaene er aktuelle og sesongbetonte Avgrenset til 3 hovedpoeng Bevisst billedbruk Bildene dramatiserer budskapet, ingen generelle "businessbilder" Forholdsvis store bildeflater God sammenheng mellom bilder og titler Bevisst tekstbearbeiding Lite tekst i e-posten Lenker og artikler går rett på handling Vi mener vi blir oppfattet som relevante Nyhetsbrevet har innfridd det vi har lovet i markedsføringen Et nyhetsbrev som hjelper deg i hverdagen Få gode tips presentert på en enkel, illustrativ og involverende måte – helt gratis på e-post Lær smarte og enkle sikkerhetstiltak Bestill gratis sikkerhetsmateriell 10.06.2005 Dit navn • Møde / formål Navn • Arrangement