Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Norges Birøkterlag tilbyr • ”Min Side” som er et tilbud på internett til alle medlemmer • Du får brukernavn og passord tilsendt sammen med giro for innbetalingen.
Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
Brukerveiledning for gruppeledere
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
VEILEDNING FOR OPPMELDING TIL ORDINÆR EKSAMEN
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
Intranett: Hvordan komme i gang
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Brukerveiledning Basware
Lage e-post med bilde som vedlegg
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •Epost •PPS •Studentweb •Its learning.
Last ned apper fra Google Play (Android) Åpne Internett på din enhet og søk deg inn på siden trykk på Play, som du finner på menylinjen.
BRUKERVEILEDNING - AquaLog 05. MARS Brukerveiledning - AquaLog  Denne presentasjonen skal gi brukeren en innføring i bruken av vedlikeholdsprogrammet.
For å åpne Internett trykker du på i startskjermbildet. Når du klikker i adressefeltet, blir det en blå bakgrunn på den nettadressen som står der, og det.
Online Påmelding via ”Klubben Online” Dette er en påmeldingsløsning som kun kan brukes av administratorer av ”Klubben Online” som skal melde på utøvere.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Unio Min side Oppdatering av e-post og mobil
Innføring i bruk av Dashboard
Hva er Fronter.
Gå inn på denne internettadressen:
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2008 (Klikk for å komme til neste side)
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
Wikipedia Wikipedia er leksikon på Internett. Wikipedia blir utgitt av den ideelle organisasjonen Wikimedia Foundation. Wikipedia har over 18 millioner.
System for administrasjon av aktivitet og kompetanse.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Basware Purchase Management
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Online Påmelding via Dette er en påmeldingsløsning som kan brukes av enkeltpersoner som skal melde seg på renn.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ephorte To metoder for godkjenning: 1.Send til godkjenning til 1 person – enkel godkjenning 2. Send til godkjenning.
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
WEB BOOKING INSTRUKSJONER. OPPRETT EN WEBPROFIL Klikk Logg inn trykk på Bli medlem. Fyll i dine personlige opplysninger og velg fortsett. Har du et Nordic.
Web booking instructions
Opplæring SAP Portalen
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
HVORDAN logge på MY LCI.
Brukermanual Min Idrett
Utskrift av presentasjonen:

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse hos sekretariatet. Du må dernest logge deg inn med brukernavn og passord, slik at du kommer inn på ”Min side”. (Dette får du tilsendt første gang du forsøker å logge deg inn.) Avdelingen din må gi melding inn til sekretariatet om at du skal ha ledertilgang. Det hjelper ikke at du tar kontakt selv. For tidligere brukere som er vant til systemet er innlogging som før.

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter. For uttak av rapporter som kan være nyttige for avdelingene, se lysbilde: Ledere i avdeling som er gitt tilgang til systemet, vil ha en egen link med tilgang til ”medlemsadministrasjon”. For å finne rapporter om avdelingen og avdelingens medlemmer, velger man link: ”Rapporter for avdeling” (Ordlyden er selvbeskrivende.) Kort forklart hvordan du får frem rapportene. Først må du kontrollere at din avdeling står oppført og deretter klikke på rapporten du ønsker å ta ut. Dersom en dialogboks åpnes og du blir spurt om du vil åpne eller lagre dokumentet, trykker du åpne. For registrering og redigering av skyteaktiviteter i avdelingen, se lysbilde: 4. Registrere nye skyteaktiviteter i avdelingen 5. Denne siden viser all skyteaktivitet som er lagt inn i databasen 6. På denne siden legger du inn alle opplysninger om skyteaktiviteten 7. Etterregistrering av aktiviteter. (Legge inn aktiviteter som allerede er gjennomført.) 8. Godkjenning av skyteaktiviteter 9. Oversikt over aktiviteter som venter på godkjenning 10.Evaluering av skyting

For tilgang til rapporter om avdelingen og registrering av aktiviteter klikk på denne Lysbilde 1 Ledere i avdeling som er gitt tilgang til systemet

For å finne rapporter om avdelingen og avdelingens medlemmer Lysbilde 2 For å finne rapporter om avdelingen og avdelingens medlemmer Klikk her for å finne de rapportene DU har tilgang til!

Lysbilde 3 Først må du velge din avdeling og deretter hvilken rapport du ønsker å ta ut. 1. Kontroller at det er din avdeling som står oppført i denne ruta, hvis ikke forsøk å endre. 2. Til slutt klikker du en av disse rapportene, som sier noe om avdelingen din og medlemsmassen i avdelingen. PS! Du har ikke adgang til andre avdelinger og du må ha valgt din egen avdeling fra lista over først!!

Registrere nye skyteaktiviteter i avdelingen. Lysbilde 4 Registrere nye skyteaktiviteter i avdelingen. Klikk her for å legge inn nye skyteaktiviteter, gjerne hele terminlista for 2009!

Denne siden viser all skyteaktivitet som er lagt inn i databasen. Lysbilde 5 Denne siden viser all skyteaktivitet som er lagt inn i databasen. Du kan bla over flere sider for å se hva som ligger inne! Alle ledere som er gitt tilgang, kan legge inn skyteaktiviteter i egen avdeling. Det gjøres ved å klikke her Du kan velge å se alle avdelinger eller plukke ut en spesiell avdeling

Fyll ut disse rubrikkene! Lysbilde 6 På denne siden legger du inn alle opplysninger om skyteaktiviteten. Fyll ut disse rubrikkene! Når du er ferdig med å legge inn opplysninger, klikker du bare på lagre. De resterende åpne rubrikkene, som ikke er markert med pil, kan fylles ut dersom man føler behov for å spesifisere aktiviteten. F.eks om man har begrenset med plasser i aktiviteten. Noen av rubrikkene her har låste verdier som man må velge fra en liste, mens i andre kan man legge inn egen tekst.

Etterregistrering av aktiviteter Lysbilde 7 Etterregistrering av aktiviteter Det er ingen problemer å etterregistrere aktiviteter. Det er mulig å tilbakeføre datoen langt tilbake i tid, dersom man har glemt å legge inn aktiviteten før den er gjennomført. Et scenario er skyttere som har skutt et stevne i DFS eller lignende og som rapporterer inn dette. Da må avdelingen opprette et eget stevne for dette i ettertid.

Godkjenning av skyteaktiviteter Lysbilde 8 Godkjenning av skyteaktiviteter For å godkjenne de skytterne som har meldt seg på skyteaktiviteter – klikk her.

Oversikt over aktiviteter som venter på godkjenning Lysbilde 9 Oversikt over aktiviteter som venter på godkjenning 1.Velg den avdelingen du har tilgang til. (De andre får du uansett ikke tilgang til) 2.Velg periode 3.Klikk deg inn på den aktiviteten du vil godkjenne. Her ser du antallet personer som venter på å bli godkjent for den enkelte øvelse.

Lysbilde 10 Evaluering av skyting. Per Jens Fridtjof Helge Syver Lysbilde 10 Evaluering av skyting. 1. Merk av for hver skytter om skytingen er gjennomført og godkjent, eller om det er grunnlag for å ikke godkjenne påmeldingen til aktiviteten. 2. Ved behov kan man skrive inn noe i merknadsfeltet. Dette er bare synlig for ledere og ikke skytteren. 3. Når alt dette er gjort trykker du ”Lagre”. Da evaluerer du samtlige samtidig. Disse oppdaterte opplysningen går nå til den enkelte skytters ”Mine skyteaktiviteter”. Første trening i avdeling Oslo PS! Du er nå ferdig. Du trenger ikke å gå inn på hver enkelt skytter for å godkjenne skytingene.

Lysbilde 11 (For viderekomne eller nysgjerrige) Det finnes en ekstra vei for å godkjenne/evaluere skyteaktivitetene Når man har frem bildet over skyteaktiviteter, kan man gjøre 2 ting: Man kan gå inn og endre opplysninger om en aktivitet som ligger inne. Klikk på ”ENDRE”, og du kommer tilbake til lysbilde 7/8. 2. Man kan gå inn og se hvilke deltagere som har meldt seg på den enkelte aktivitet. Klikk på ”DELTAGERE”, og du får et nytt bilde opp.

Lysbilde 12 (For viderekomne eller nysgjerrige) Deltagerliste for den enkelte aktivitet. Du får her en oversikt over alle skyttere som har meldt seg på aktiviteten. Sluttevalueringen av den enkelte vil kunne variere alt ut fra om man er godkjent eller ikke, og noen er kanskje ikke evaluert enda. Fra denne siden kan du gå inn og evaluere alle samtidig. Klikk på ”EVALUER ALLE” og du kommer tilbake til lysbilde 10.