Jannicke Sundsby Karlengen og Cathinka Astrup Gjersøe

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Arbeid Trygd Bistans Attføring Trygdekontorprogrammet
Advertisements

Kompetanse i lys av samhandlingsreformen
Keyforce SMS Mobile Link
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.
Line Hurup Thomsen, PKO sykepleier Stavanger universitetssykehus
Opplæringstilbud rettet mot pasienter og pårørende Nasjonal kursdatabase.
Lister ergoterapeut Lister brukerutvalg
Christine Bergland divisjonsdirektør e-helse og IT Helsedirektoratet
Den internasjonale sykepleierdagen- NSF Vestfold v/fagdirektør Anita Schumacher Sykehuset i Vestfold HF.
Helse- og omsorgspolitikk •Samhandlingsreformen. Samhandlingsreformen Rett behandling – på rett sted – til rett tid •Bedre samhandling mellom kommuner.
Helsesenteret for papirløse migranter Innlegg konferanse ved daglig leder Celine Blom.
Edmonton Symptom Assessment System (ESAS) Innføring i Helse Sør og Akershus Januar 2005 Nina Aass og Sjur B. Hanssen, Regionalt kompetansesenter for.
19.Mars 2013 Anne Gjengedal Sunde
Elektronisk meldingsutveksling Hvordan sikre drift og organisere meldingsovervåkningen FUNNKe Sandnessjøen Guri Selnes, rådgiver Helse- og Omsorg.
eHelseopplæring i sykepleierutdanningen – et stebarn?
Erfaringskonferansen februar 2011, Oslo.
Markedsarbeid i ungdomsmottaket
Samarbeid mellom Lærings og mestringssentra og Vårres brukerstyrt senter LMS BUP Klinikk St. Olavs hospital  Dagskurs pårørende forskjellige diagnosegrupper.
Skien kommune.
Medieanalyser Helse Midt- Norge Oppsummering
"Det beste med hele itslearning er planleggeren!"
Eksempelet forutsetter at pasient allerede er valgt.
Hvordan bli kvitt utrangert utstyr? MTF Landsmøte, Arena hotell Lillestrøm 6. mai 2013 Trond Dahl Hansen, adm. direktør LFH.
Inspirasjon, nytt, veien videre Olav Thorsen Praksiskoordinator Stavanger Universitetssykehus.
Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen…
Nasjonalt nettverk for læring og mestring innen feltet psykisk helse og rus Sigrid Bøthun, prosjektleder Oslo, 21. september 2011.
Støtte Ved mobilisering.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Aker sykehus: JetRek 101 Bakgrunn
Det digitale nettsamfunnet og helse. Kan vi skape morgendagens helseplan med gårsdagens løsninger?
Bravida IK-Web Internkontrollsystem i praksis – En presentasjon av IK-Web Et nytt forretningsområde i Bravida.
VELKOMMEN Til samarbeidsmøte mellom Kommunene og St. Olavs Hospital, avd. Orkdal sykehus Adm. direktør Nils Kvernmo den 24. mars 2010.
Her vises et eksempel på bruk av LAB utkurv og LAB innkurv. Gir samlet oversikt over planlagte rekvisisjoner (LAB utkurv) og alle svar til en enhet/sengepost.
Virtuell avdeling et nødvendig bindeledd i oppfølging av den utskrevne multisyke eldre pasienten?
Likemannsarbeid er vår viktigste oppgave
Høring om overgang fra egen bolig til sykehjem Hvordan fungerer samhandlingen mellom sykehusene og kommunen vedr. utskrivningsklare pasienter som venter.
Kommunehelsereformen - lokale/regionale utfordringer
- reduserer bedriftens sykefravær!
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
Kvalitetsregister for rusbehandling Amund Aakerholt, prosjektleder Sverre Nesvåg, faglig ansvarlig.
Kompetansebehov i fremtidens spesialisthelsetjeneste RSA, Torbjørg Vanvik Direktør for eierstyring.
SLAGPOLIKLINIKK Christina Lindevik Kristiansand 15. april 2016.
Forsknings- og kreftsykepleier Turid Almvik Kreftsykepleier Janne Sundfær 5.oktober 2015 St. Olavs Hospital Avdeling for blodsykdommer
 Revmatologisk fagfelt ble omorganisert til en felles enhet i Helse Nord -Trøndelag HF fra  Gjennomgående ledelse som primært jobber på Sykehuset.
Utfordringer Interkommunalt samarbeid Samhandlingsreformen.
Utfordringer i Samhandlingsreformen Erfaringer fra prosjektet “Digitale Fosen” Samfunnsdagen august 2011 Hans Donali Tilset - Studio Apertura.
Samfunnsutviklingens konsekvenser for yrkesutøvelsen i helse- og sosialsektoren.
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
Hva er en pasientreise? En pasientreise er transport av pasienter til og fra undersøkelser og behandlinger hos offentlig godkjente behandlere Hovedregelen.
En verden i endring Tentamensoppgaver vår 2017
Velkommen til oss på D3 Versjon 2017
”I pasientens fotspor”
Vedlegg 1 Varekostanalyse
Standardisert pasientforløp Akutt myelogen leukemi (AML) Akutt lymfoblastisk leukemi (ALL) Myelodysplastisk syndrom (MDS) Utarbeidet vinteren 2016.
Salgspresentation.
Likeverdige helsetjenester for eldre
Mandal kommune RS Ajour og diverse.
Vi får Vestfold til å gro
Minstekrav til elektronisk meldingsutveksling
Standardisert pasientforløp Akutt myelogen leukemi (AML) Akutt lymfoblastisk leukemi (ALL) Myelodysplastisk syndrom (MDS) Utarbeidet vinteren 2016.
NSF-FSR lederseminar
Enkel brukerveiledning
Digitalt doktorgradsopptak – august 2018
TELMA Felles telemedisinsk løsning på Agder Avstandsoppfølging av personer med kroniske lidelser KOLS undervisningsdag Delprosjektleder Camilla Gabrielsen,
Medisinsk avstandsoppfølging
Skype for Business i pasientbehandling
Nasjonalt velferdsteknologiprogram
Innovasjonspartnerskap
ATEA.
Dialogmelding lege - lege
Utskrift av presentasjonen:

Jannicke Sundsby Karlengen og Cathinka Astrup Gjersøe

Avstandsoppfølging Er vi klare??

Hva er Exodus? Selvrapporteringsapp utviklet av DiaGraphIt i samarbeid med Martina Hansens Hospital

Du kan på en enkel måte: Kommunisere med helsepersonell ved behov Få påminnelser på når du skal ta din medisin. Bestille time ved behov Få en oversikt over din helsetilstand over tid. Få sms varsling på selvbestemt tidspunkt. Få fornyelse av resept som forordnes av spesialist

Medisinsk avstandsoppfølging Bakgrunn for Exodus Medisinsk avstandsoppfølging Store endringer innen revmatologien siste 10-15 årene Mange oppnår remisjon eller lav sykdomsaktivitet Behovet for senger synkende Gap mellom tilbud og etterspørsel Desentralisert oppfølging av pasienter utenfor sykehus; digitale verktøy tas i bruk

MHH målsetning om å være ledende i utviklingen med desentralisert oppfølging med bruk av moderne digital teknologi. IFU (Industrielle forsknings- og utviklingskontrakt) avtale mellom MHH og DiaGraphIt Testet internt og på pasienter Sikkerhet og GDPR

PASIENT + BEHANDLER DEMO

Brukererfaringer «ENKEL Å BRUKE» «INTUITIV» «HJELP TIL SELVHJELP» «SER FREM TIL VIDERE BRUK AV DENNE TYPEN HJELPEMIDLER.» «KOMMUNIKASJON SOM ER BEVISSTGJØRENDE OG KLARGJØRENDE BÅDE FOR PASIENTEN SELV OG FOR HELSEPERSONELL»

Takk for oppmerksomheten