4. nettverksmøte – de siste brikkene

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
30. juli 2013 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
Advertisements

Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
2005 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av:  Opplegget  Frister  Informasjonskilder.
2005 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder.
Camilla Haugland Seksjon opptak og tilrettelegging
29. juli 2014 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
STUA seminar 11. februar 2016 Marianne Jacobsen Veiledning hos MN-studieinfo.
Internasjonalisering og arbeidslivet – selvutvikling eller karriereutvikling? Kim Orlin Kantardjiev Leder Norsk studentorganisasjon.
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
Mottak av masterstudenter Masteruke IFI STUA-seminar Mari Helén Varøy.
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
Informasjonsmøte november 2016
Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes
Formalinprosjektet ved Biologisk institutt
Plan for økten - Forklare hva det vil si at skolen er med i Dembra
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
Utdanningskomiteen 19. mai
Nettverksledersamling
ELEKTRONIKK, INFORMATIKK OG TEKNOLOGI HØSTEN 2017
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Kvalitetssikring av studieprogram ved Nord universitet
Tidsplan InterAct Vår 2017 Presentasjon av Andreas og Helge.
Velkommen til masteren i spansk, portugisisk og Latin-Amerika-studier!
BTI-handlingsveileder barnehage
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Karin Helle og Gro Beate Vige
VELKOMMEN TIL INFOMØTE OM UTVEKSLING
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Beredskapsarbeid når UiOs kriseberedskap ikke slår inn
Hva fungerer og hva fungerer ikke?
USITs Målbilde og prioriteringer
Oppsummering av spørreundersøkelse:
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
Den matematiske samtalen
Yrkesfaglig fordypning – Hva er det egentlig??
BTI-illustrasjoner Redigerbare.
Fagansvarlig Annette Hessen Bjerke
Møte i nettverk for studiestart Anne Nordheim O'Hare
VELKOMMEN TIL MASTERPROGRAMMET I MUSIKKVITENSKAP
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
Klubbutvikling oppfølging
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Styringsgruppemøte 15. november 2017
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Digitalt læringsmiljø
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
AMS4900.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
EpN – pilot på MN Marte Øvstetun Seksjon for digitale tjenester
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Studieledernettverket 15. februar 2019
Hospitering et avtalt besøk/opphold eller midlertidig arbeidspraksis i annen – fortrinnsvis intern – enhet. hospitering kan være av stor verdi for - å.
Ny IA-avtale - hva innebærer dette for oss?
Egenvurdering i matematikk B – Samarbeid
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Oppfølging STUA seminar i februar
STUA-møte Arbeidspraksis MN
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Tilbud og tjenester til studenter
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Utskrift av presentasjonen:

4. nettverksmøte – de siste brikkene 27.03.2019 Ina Hodnebrug (prosjektleder) Else Marie Lingaas Knut M. Mørken (studiedekan)

NIFUs rapport: Hvordan vurderer arbeidsgiver nyutdannede? Praksis i Norge NIFUs rapport: Hvordan vurderer arbeidsgiver nyutdannede? Varslet stortingsmelding fra statsråd Iselin Nybø: Tettere samarbeid mellom UH-sektoren og arbeidslivet Det vi allerede vet: Meld.St.16 og tilbakemeldinger fra studentene (SB)

Internship vs. arbeidspraksis

Navn på ordning «Internship» «Arbeidspraksis» og «praksis» For å skille mellom praksis på farmasi og den nye ordningen på fakultetet «Arbeidspraksis» og «praksis» Webredaktør (UiO sentralt): Studentene tenker trolig ikke over at praksis i studiene er det samme som praksis på farmasi – dette er en intern, faglig diskusjon Institutt: «internship» signaliserer at ordningen også er for internasjonale studenter og/eller at vi tilbyr praksis i utlandet På nettsider og i tekst: «praksis» passer bedre på nettsidene og fungerer bedre i tekst – f.eks. praksisplass, praksisordning Bruker «praksis» på andre fakulteter, i Meld.St.16 og i rapportene til NIFU

Dette er klart Praksisemnet Arbeidsgiverne Mal for emnebeskrivelse publisert på for- ansatte (norsk og engelsk) Tittel: «Arbeidspraksis» Kort om emnet Hva lærer du? Opptak (inkludert forslag til frister) Undervisning Eksamen Fakultetet har laget ferdig mal til avtaler Avtale mellom institutt og arbeidsgiver Avtale mellom student, arbeidsgiver og institutt Hvordan ligger det an med kontakt med arbeidsgivere?

Veien videre

Dette må gjøres Fakultetet Institutt Nettsider og promotering Emnebeskrivelsene burde publiseres så tidlig som mulig Info til programstudenter i forbindelse med utviklingssemesteret (oppbygging og gjennomføring) Info til eksterne som ønsker å inngå samarbeid Finpusse info på for-ansatte-sidene Evaluering Fått tilgang på nettskjemaene til ISV Lager MN-versjoner (publiseres på for-ansatte) Også fått tilgang til nettskjema for søknadsprosessen Oppfølging av faglige kontaktpersoner på instituttene Er det nødvendig at vi arrangerer infomøte? Praksisemnet Sette frister i forbindelse med opptak (arbeidsgiverne) Funnet emneansvarlig? Planlegge undervisning Lokal tiltak for å informere om ordningen Signere avtaler med arbeidsgiver(e) Else Marie (og eventuelt Ina) kan bistå Kurs med Karrieresenteret Avtale datoer med Gisle Felles eller separate kurs? Lage infobrev til arbeidsgivere Hvilken kompetanse har bachelorstudentene? «Databeregninger – unikt ved UiO»

Takk for oppmerksomheten mn.uio.no