Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertErica Dressler Endret for 5 år siden
1
Hospitering et avtalt besøk/opphold eller midlertidig arbeidspraksis i annen – fortrinnsvis intern – enhet. hospitering kan være av stor verdi for - å øke kunnskapen og forståelsen for perspektiver og behov på ulike nivåer i organisasjonen - kompetansedeling og læring på tvers - økt mobilitet og karrieremuligheter
2
Ved vurdering av hospitering, bør det tas stilling til:
Formål: hva er formålet og ønsket effekt/utbytte av hospiteringen, og for hvem? Varighet: hvor lenge skal hospiteringen vare (eks 1 dag versus 9 mnd?) Instrumentelle forhold: hvilke fasiliteter (eks kontorplass, utstyr), systemtilganger og andre tekniske forhold må være på plass for at ordningen skal fungere? Oppfølging og rapportering: hvem er intern kontaktperson og hvem har ansvar for oppfølging av hospitanten mens ordningen varer? Rapportering og personaloppfølging avklares med personalansvarlige leder. Kostnadsdekning: hvordan dekkes eventuelle kostnader knyttet til hospiteringen (eks lønn, utstyrskjøp, andre personalkostnader). Evaluering: når og hvordan bør ordningen evalueres, og hvem er ansvarlig for dette? En avtale om hospitering bør inngås skriftlig mellom besøksenhet og enheten der hospitanten er ansatt
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.