Valfag og fordjupingsfag Luster ungdomsskule 2019 – 2020
Skuledagen 09.00 -10.00: Første økt – her har me lagt inn 5 minutt med aktivitet 10.00 – 10.05: Friminutt 10.05 – 11.05: Andre økt 11.05 – 11.25: Aktivitetsfriminutt– vel aktivitet for ein periode på ca 6 veker 11.25 – 11.50: Matfriminutt 11.50 – 12.50: 3 økt 12.50 – 13.00: Friminutt 13.00 13.45: 4.økt 13.45 – 13.55: Friminutt 13.55 – 14.55: 5. økt 6 fredagar fri i løpet av året
Fordjupingsfag § 1-8.Opplæring i framandspråk, fordjuping og arbeidslivsfag i grunnskolen Elevane på ungdomstrinnet i grunnskolen skal i tillegg til opplæring i engelsk ha opplæring i eit framandspråk til, fordjuping i engelsk, norsk, samisk, matematikk eller opplæring i arbeidslivsfaget. 2 timar pr veke Rangerar 1 – 3 Skal ha faget i 3 år – kan gjere omval fram til haustferien i 8.klasse Omval etter haustferien kan rektor godkjenne når det ligg særlege grunnar bak
Tysk - nivå 1 Forstå og bli forstått – kommunikasjon Samhandle med og oppleve glede i møte med andre menneske og kulturar Studieførebuande – har moglegheit til andre val dersom ein har tysk på ungdomsskulen Standpunktkarakter i 10.klasse der munnleg og skriftleg kompetanse vert vektlagt likt
Engelsk fordjuping Verktøy for kommunikasjon og samhandling Digitale medier og kommunikasjon Førebu på arbeidsliv som stiller krav til engelskspåkleg digital kompetanse og variert språkleg kommunikasjon Standpunktkarakter i 10.klasse: skriftlege og munnlege tekstar og digitale produkt – kompetanse i å kommunisere engelsk
Norsk fordjuping Utforske språk og tekstar Inspirere til praktisk og kreativ språkbruk i eigne tekstar Standpunktkarakter i 10.klasse: Eleven skal få vist kompetansen sin i kjente og ukjente situasjonar. Munnleg og skriftleg arbeid skal liggje til grunn.
Arbeidslivsfag Løyse arbeidsoppdrag i eit arbeidsfellesskap Kjennskap til yrkesfaglege utdanningsprogram Delta i verdiskaping Standpunktkarakter i 10.klasse: eleven skal vise kompetanse gjennom å planlegge gjennomføre og vurdere praktiske arbeidsoppdrag – samhandle med andre
Fordjuping matematikk Utforske og oppdage matematiske samanhengar i praktisk og kreativt arbeid Bruke teknologi i utforsking og problemløysing Standpunkt i 10.klasse: eleven si forståing og bruk av matematiske omgrep og problemløysingsstrategiar. Kompetanse til å reflektere over og vurdere eigne og andre sine løysingar.
Valfag § 1 – 14: Elevane på ungdomstrinnet i grunnskulen skal ha opplæring i valfag frå 8.trinn. Elevane kan ha same valfag på fleire trinn eller dei kan velje nytt valfag på kvart årstrinn. Standpunkt – kan ha 1 – 3 karakterer – gjennomsnittet tel Ikkje eksamen Fredag 13.00 – 14.55 Aldersblanda Rangere ynskje 1 – 3, startar ikkje opp fag med få deltakarar
Design og redesign Utvikle kreativitet, skaparglede og meistring Håndverk og kulturarv Designprosess – ide til produkt Gjenbruk av materiale Hovudområde: designprosess og produkt
Fysisk aktivitet og helse Fysiske aktivitetar, kosthold og helse Tradisjonell lagidrett, alternative idrettsformer, individuell idretts- og treningsaktivitet og friluftslivaktivitetar Eiga helse – påverknad av fysisk aktivitet, kosthald og helse Lage enkel og ernæringsmessig god mat Personleg planlegging og refleksjon
Innsats for andre Planlegging og praktisk arbeid Frivilleg arbeid Sjå behov for frivilleg arbeid i lokalmiljøet Planlegge – igangsetje – sluttføre SFO – barnehage - bruktbutikken – eldrekafe – Kreftforeninga – Dråpen i havet
Medier og informasjon Erfaring med og innsikt i korleis me aktivt kan ta i bruk informasjonsteknologi i kvardagen Styrke elevane sine formidlingsferdigheiter og gje kunnskap om lovverk kring publisering Planlegge og produsere nettbasert publikasjon Blogg, nettside, magasin mm
Programmering Viktig ferdigheit i dagens samfunn Modellering – korleis løyse eit problem ? Korleis fungerar datamaskinger og program ? Koding - bruke programmeringsspråk Utvikle eigne program
Sal og scene Skape og formidle Fremje toleranse og tillit gjennom skapande samhandling Frå ide til praktisk gjennomføring og formidling Musikal, teater, dans, standup, kabaret, preformance, konsert, sirkus, revy, musikk, film, installasjon
Trafikk Menneske i trafikken – refleksjon over eigne val og risikovurderingar Risiko og sikkerheit - refleksjon over samanhengen mellom krefter , risiko, kroppen si tåleevne og bruk av sikkerheitsutstyr Trafikkalt grunnkurs – ein liten del av valfaget Må interessere deg for trafikk