Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Val av språk Spansk Tysk Engelsk fordypning Arbeidslivsfag

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Val av språk Spansk Tysk Engelsk fordypning Arbeidslivsfag"— Utskrift av presentasjonen:

1 Val av språk Spansk Tysk Engelsk fordypning Arbeidslivsfag
UNGDOMSSKULEN ORSTAD Val av språk Spansk Tysk Engelsk fordypning Arbeidslivsfag

2 ARBEIDSLIVSFAG PÅ SKULEN
8. – 10. TRINN 8. TRINN ARBEIDSLIVSFAG PÅ SKULEN VERKSTAD ARBEID 9. trinn VERKSTAD

3 ARBEIDSLIVSFAG Arbeidslivsfag er nytt ved Orstad skule frå hausten Dagens arbeidsliv har eit stort behov for faglært arbeidskraft innanfor ulike bransjar og sektorar. Endringar i jobbinnhald og moglegheiter for yrkesval skjer i raskt tempo. Dette krev høg kompetanse og gode grunnleggjande ferdigheiter av den enkelte arbeidstakar. Arbeidslivsfaget skal bidra til at elevar på ungdomstrinnet får kjennskap til fag- og yrkesopplæring gjennom erfaring med arbeidsoppgåver henta frå diverse yrke som produserer tenester og produkt. Eleven skal erfara kva krav som stillest til utøving av yrke. Opplæringa skal leggja grunnlag for gode arbeidsvanar og fremma evne til samarbeid. Eleven skal gjennomføra arbeidsoppdrag frå planlegging til ferdig produkt. Arbeidslivsfag skal stimulera elevane si interesse og gje motivasjon, arbeidsglede og meistring. Opplæringa skal tilby praktisk arbeid med oppgåver frå yrkesfagleg utdanningsprogram tilpassa ungdomstrinnet. Det skal leggast vekt på bruk av varierte arbeidsformer tilpassa ungdomstrinnet

4 LÆREPLAN - HOVUDOMRÅDER
TENESTE OG PRODUKTER Hovudområdet omfattar gjennomføring av praktiske arbeidsoppdrag. Planlegging og vurdering av arbeidsoppdraga er viktige element i læringa. Her inngår berekning av kostnadar, bruk av teknikkar, faguttrykk, metodar, materialar, verktøy og utstyr. Vidare inngår dokumentasjon og presentasjon av eige arbeid. Mål for opplæring er at eleven skal kunna: planleggja, gjennomføra og vurdera arbeidsoppdrag etter kvalitetskrav berekna kostnader og forklara økonomiske forhold begrunna val av og utnytta materiell, ressursar og råvarar bruka arbeidsteknikk, metodar, verktøy og utstyr tilpassa oppdraget ta vare på og vedlikehalda verktøy og utstyr bruka relevante faguttrykk knytta til fagområdet forklara betydninga av kreativitet i aktuelle arbeidsoppdrag dokumentera og presentera eige arbeid ved hjelp av digitale verktøy

5 LÆREPLAN - HOVUDOMRÅDER
YRKESETIKK OG ARBEIDSLIV Hovudområdet omfattar læring om etikk, kommunikasjon og samarbeid i arbeidslivet. Vidare inngår det å halda orden, yta service og følgja vedtak for helse, miljø og tryggleik på arbeidsplassen. Mål for opplæring er at eleven skal kunna: definera og følgja etiske retningslinjer knytta til arbeidsoppdraget følgja gjeldande vedtak for helse, miljø og tryggleik halda orden på arbeidsplassen kommunisera og samarbeida med andre i ein arbeidssituasjon yta service overfor kundar og brukarar

6 Utdanningsprogram I samarbeid med elevene har vi for skoleåret valgt ut følgende utdanningsprogram: Design og håndverk Helse og oppvekst Restaurant og matfag Bygg og anlegg Naturbruk I samarbeid med elevene har vi for skoleåret valgt ut følgende utdanningsprogram: Design og håndverk Helse og oppvekst Restaurant og matfag Bygg og anlegg Naturbruk

7 Utdanningsprogram: Design og håndverk
Yrke Læringsmål Oppgave Oppstartsoppgave Design og håndverk Lære om ulike yrker som finnes med basis i design og håndverk. Kjenne til hvor vi finner aktuelle arbeidsplasser, arbeidsoppgaver og hva som kreves av personlige egenskaper. Se sammenheng mellom valg av dekor og det boksen skal representere. Gjør seg erfaringer med fargekombinasjoner og bruk av bilder, rammer og annen «pynt». Finne informasjon og bilder om flere yrker innen utdanningsprogrammet – lage oversiktlig presentasjon av utdanningsprogrammet og henge opp i klasserommet. Dekorere en utstyrsboks som representerer arbeislivsfaget. Øve på sammenhengen mellom planlegging, produksjon og dokumentasjon. Lage skisser av hvordan boksen skal se ut. Ta bilder av prosess og ferdig produkt. Avslutt med kort logg. Frisør Kjenne til de viktigste arbeidsoppgavene til en frisør. Bedriftsbesøk – Kverneland frisør. Forberede og dokumentere et bedriftsbesøk Lære enkle teknikker for fletting og oppsetting av hår. Praktisk utprøving på hverandre. Dokumentere prosessene.

8 Design og håndverk - fortsetter
Yrke Læringsmål Oppgave Blomsterdekoratør Kjenne til de viktigste arbeidsoppgavene til en blomsterdekoratør. Lære enkle teknikker og kjenne til det viktigste basisutstyret. Bedriftsbesøk - blomsterkvasten Gjøre forberedelser til bedriftsbesøk. Lære å bruke ulike materialer og teknikker. Bruke tips fra blomsterdekoratør ang. materialvalg, fargesammensetning og oppbygning. Lage en borddekorasjoner til et bestemt emne – fest, høst, konfirmasjon, jul el Lage en hjertekrans av naturmaterialer til jul. Dokumentere med bilder og tekst både prosess og ferdig produkt. Vurdering: Utstyrsboks samt blomsteroppsats.

9 VEKSTAD ARBEIDSUTPLASSERING
Bygg og anlegg malar, murar, tømrar, røyrleggjar, stillas, taktekkjar, blikk, trevare, banemontør, maskinførar Teknikk og industriell produksjon: sveisar, platearbeidar, låsesmed, bilmekanikar, anleggsmaskin, grafisk designar Elekrofag elektrikar, automatikar, dataelektrikar Helse og oppvekst: helsearbeidar, ambulanse, portør, barne og ungdom, skule, barnehage, apotek, helsesekretær, tannlegesekretær, hudpleier, Design og handverk: aktivitør, blomster, urmakar, keramikar, møbelsnekker, skomakar, fotograf, frisør Naturbruk: gartnar, agronom, anlegg, bonde, skog Restaurant og matfag: kokk, servitør, baker, konditor, slakter service og samferdsel: IKT service, kontor, vekter, reiseliv, resepsjon, salg

10 ØKSNEVAD NÆRINGSPARK

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 VALFAG DESIGN OG REDESIGN IDRETT PRODUKSJON FOR SAL OG SCENE
NATUR OG FRILUFTSLIV


Laste ned ppt "Val av språk Spansk Tysk Engelsk fordypning Arbeidslivsfag"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google