Visuell kommunikasjon Budskap gjennom bilder

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Advertisements

Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Medier og informasjonskunnskap
Layout - utforming - design i
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
- Måten en maskin/ et program formidler et budskap til leseren Brukergrensesnitt.
1. Om postere Når vi her snakker om Postere mener vi vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker.
1.Om postere Postere er vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker altså ikke om plakater som.
Dette er en vitenskapelig plansje i størrelse A1 (594mm x 841mm) laget ved hjelp av PowerPoint. Skriften her er Arial 48pt og fargen er lik streken.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Arbeidskrav 3 selvvalgt tema - arkitektur. Oppstart i arbeid med ideer Første ideer – plakat til den norske opera, hvordan Få barna inn i operaen kampanje.
KJØNNSROLLER Hva er det?.
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Dokumentasjon av en prosess
REKLAME.
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
1. Om postere Postere er vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker altså ikke om plakater som.
Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler
Læreplanen sier at eleven skal kunne
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Jarl Formo: IKT i førskolealder UiA IKT I FØRSKOLEALDER: Fokus på barn med spesielle behov OVERSIKT  Hvilke barn snakker vi om?  Behov for.
Bilder og bildespråk 123norsk.com.
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.
Noen tips om PowerPoint
1. Om postere Når vi her snakker om Postere mener vi vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Slik lager du sjablonger med Gimp!
Sammensatte tekster.
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Reklameanalyse av Baneservice
Reklameanalyse av Baneservice
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
Førskrivingsfasen – enkelt refleksjonsnotat Arbeid først alene: Hva leser du ut av bildet? Se på skrifttype, grafikk, språk, ordenes betydning og fargebruk.
Massemedier. Hva er et massemedium? Teknisk hjelpemiddel eller kontaktledd som gjør det mulig å kommunisere med et stort antall mennesker som ikke befinner.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
Sammensatte tekster. Mål: gjenkjenne, beskrive og analysere elementer fra egenlaget sammensatt tekst. Faguttrykk: Format Blikkfang Bildeutsnitt Leseretning.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
Kapittel 4 Skriv! Skjønnlitterær skriving Photodisc/Rayman/Getty Images.
1 EiT 2006/2007 Halvdagsseminar VISUELL KOMMUNIKASJON ditt landsbytema på webben.
Retorikk. Retorikk – læren om talekunsten Utviklet seg fra Hellas ca 400 år før Kristus Ord får konsekvenser Taler kan føre til krig og fred. Bush- Stoltenberg.
Bilde inn Kommunikasjonsstrategier. Kommunikasjon Overføring av en meddelelse fra en sender gjennom en kanal til en mottaker. Kommunikasjonen kan skje.
Sammensatte tekster S.S. EUS 2017.
Retorikk og muntlig kommunikasjon

Retorikk og muntlig kommunikasjon
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
INFORMASJONS- ARBEID FOR
Enkel innføring i reklame
Hvordan blir dere påvirket av reklame?
Estetiske virkemidler
Kommunikasjon.
Kommunikasjonsformer
Europeisk mobilitetsuke 2015
T Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
V Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven, og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
G Tilpass dette banneret med din egen melding. Klikk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Kommunikasjon og språkfunksjoner
G Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
B Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Kristiania rotaractklubb
Utskrift av presentasjonen:

Visuell kommunikasjon Budskap gjennom bilder Reklameplakat

Hva vil reklamebilder si? Reklamebilder vil tiltale oss selge oss noe overbevise oss om noe

Er reklamebilder ekte? Påvirker de virkeligheten? https://youtu.be/-_I17cK1ltY https://youtu.be/17j5QzF3kqE

Hvordan lykkes reklamen? Bilderetorikk Sender melding mottaker Enveiskommunikasjon Tegn & symboler: Faste symboler og tegn for noen hendelser

Virkemidler Hva påvirker og hvordan? Komposisjon/layout: Hvor plasserer du tekst og bilde på plakaten? Font – hvilken type tekst passer målgruppen og dit bilde? Seriff – Sans Seriff symmetri - AsYMmetRi

Virkemidler Hva påvirker og hvordan? Formkontrast Størrelseskontrast Lys/mørk kontrast Lesbarhet Balanse

Og hvordan var det før? Bilder i dag – overflod: Medier, Internet, sosiale medier, litteratur, reklame, og enda mer… Reklame øket fra midten av 1800-talet (fotografiet 1830- tal=re-produsering av bilder, film, aviser). Masseproduksjon (industrielle revolusjonen), trang av å selge for å tjene mer Nye tider – utvikling i samfunnet; bilder gjennom medier er med å sprer nye budskap og behov

20-tal Fargekontrast Asymmetri Ledende linjer Sterke farger Positive farger 1893. Paris, Henri Toulouse-Lautrec - Fargekontraster - Ledende linjer - Asymmetri - Eksotiske motiv («Le Divan Japonais»