Sett inn riktig form av adjektivene, med eller uten artikkel

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Advertisements

System for kompetansekrav NRHS – møte
Gratis webinar med emili nova montana kirkegaard
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Kapittel 14 På tur i skogen
Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Elevundersøkelsen 2008 Resultater Sauda Vidaregåande skule.
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
c. Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 1 oppgave b Sett inn adjektivene i riktig form
Sett inn riktig form av adjektivene og substantivene, med artikkel hvis nødvendig Kapittel 8 oppgave c.
Si adjektivene og substantivene i bestemt form. 
Sett inn nok på riktig plass.
Kapittel 6 c Sett inn substantivene og adjektivene i riktig form
Kapittel 5 oppgave b Sett inn riktig form av substantivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 9: Utdanning i Norge Alle har rett til gratis utdanning i Norge. Bilde: wikimedia.org.
DEL 2: Praktisk treningsøkt - 2 timer
Kapittel 6 oppgave k Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Nye kvalitetsindikatorer i produksjonsindeksen Fagseminar TBU S E N T E R F O R Ø K O N O M I S K F O R S K N I N G A S.
En politikk for Kunnskaps-Norge Statssekretær Åge R. Rosnes LOs utdanningskonferanse 2. november 2005 Sørmarka.
An-Magritt Hauge (2007): Den felleskulturelle skolen
Lørdag 6. desember :00 – 11:45Forelesning (i) 11:45 – 12:00Evaluering 12:00 – 12:30pause 12:30 – 13:30Forelesning (ii) 13:30 – 14:00Bråk og uro.
Kapittel 13 I begravelse.
Læring og vurdering. Problemstilling ● Hva sier kunnskapsløftet om vurdering? ● Hvordan praktiseres vurdering I matematikk ved 5blå på Charlottenlund.
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Veien til Norge Kan være veldig lang. Mål med introprogram Lovens formål: Å styrke nyankomne innvandreres mulighet for deltagelse i yrkes- og samfunnslivet,
Argumenterende tekster
Livsmot og livsmestring -Kunnskap om sunnhet som grunnlag – Martha Bjelland Bø – Sagavoll folkehøgskole.
Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Fylkesseksjonskonferanse i Oslo 13.februar 2009 Seksjon helse og sosial v/Signe Hananger, avd leder.
Rektors rolle i Den kulturelle skolesekken Mosjøen 4. juni 2008.
K APITTEL 9: U TDANNING I N ORGE Hovedpunkter. ”D EN GODE SKOLE ” – HVA ER DET ? Hva er ”den gode skole”? Hvilket innhold er det viktigst at barna lærer.
Jan Anker-Goli  AUTORISERTE TRAFIKKSKOLERS LANDSFORBUND.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Vi vet godt hva som virker, og ikke virker…
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Kapittel 5 oppgave c. Sett inn riktig form av adjektivene, med
Kapittel 2- Juridisk metode
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Mimmi Kvisvik Frokostmøte
MARKOM2020 Høgskolen Stord Haugesund – NTNU Ålesund – Arktisk Universitet UiT- Høgskolen i Sør-øst Norge.
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Ting som kan bo i deg: Drømmer Talenter Lengsler Såre punkter Følelser
Fra kunnskap til handling
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Kapittel 4 oppgave b Sett inn riktig form av substantivene og
Kapittel 7 oppgave b b. Sett inn riktig form av substantivene og adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Oppgave 14 Side 123 i arbeidsboken.
Fokus på matematikk Skien kommune hadde i årene frem til 2013 svake resultater i matematikk Kommunene satte derfor i gang en felles satsing for å løfte.
Kapittel 6 oppgave b Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Emilios jobb som assistent
Kapittel 5 oppgave d Sett inn riktig ord i riktig form:
Kapittel 4 oppgave e. Sett inn riktig form av adjektivene.
Kapittel 2 oppgave b Sett inn adjektivene i riktg form
Kapittel 6 oppgave a Sett inn riktig form av substantivene og adjektivene med artikkel.
Kapittel 5 oppgave d Sett inn riktig ord i riktig form:
Sett inn substantivene og adjektivene i riktig form
Fysisk og psykisk helse
Utskrift av presentasjonen:

Sett inn riktig form av adjektivene, med eller uten artikkel Kapittel 9 oppgave b

Sett inn riktig form av adjektivene, med eller uten artikkel De (mange) __ har meninger om hva (god) __ skole er. Det er (typisk) __ norsk å være (god) __, sa Gro Harlem Brundtland under (olympisk) __ lekene i 1994. Janteloven sier: ”Du skal ikke tro du er (bra) __ enn (annen) __.” Skal man prioritere (sterk) __ eleven eller (svak) __ eleven? Norge er et av verdens (rik) __ land. fleste – en god / den gode typisk – god – de olympiske bedre – andre den sterke – den svake rikeste

Sett inn riktig form av adjektivene, med eller uten artikkel Verdier som trygghet og solidaritet har vært (sentral) __ verdier i (norsk) __ skolen. Trenger man kanskje (annen) __ typer prøver med (annen) __ målsetting for å måle om skolen er (god) __ eller ei? Skolestart kan utsettes hvis barnet ikke er (skolemoden) __. Noen mener at (rotfestet) __ troen på at alt skal være (lik) __ for alle, bør undersøkes nærmere. Når skolen mangler vikarer, får elevene noen ganger (få) __ timer enn de har krav på. sentrale – den norske Andre – en annen målsetting – god skolemodent den rotfestede/rot- festete – likt færre

Sett inn riktig form av adjektivene, med eller uten artikkel Noen elever stiller (kritisk) __ spørsmål til lærerne. (individuell) __ tankegangen og (kritisk) __ mennesket blir ofte satt opp som (sunn) __ og (god) __ ideal for samfunnet. (faglig) __ nivået i (norsk) __ skole er på langt nær (tilfredsstillende) __. (nasjonal) __ prøvene viste at Norge stod ovenfor (faglig) __ utfordring. Noen tror at situasjonen på skolene i Norge ikke egentlig er så (dyster) __. kritiske Det individuelle – kritiske – et sunt – godt Det faglige – norsk – tilfreds- stillende de nasjonale – en faglig dyster

Sett inn riktig form av adjektivene, med eller uten artikkel Russen har (egen) __ russeavis, (egen) __ russekort, (egen) __ klær og (egen) __ utstyr. I forbindelse med russens feiring har samfunnet vært vitne til episoder som har vært både (farlig) __, (tragisk) __ og (kriminell) __. Noen mener at russetiden er til hinder for (seriøs) __ studier mot slutten av (lang) __ skoleløp. (høy) __ utdanning omfatter universitets- og høyskoleutdanning. (gammel) __ cand.mag.-graden ble avløst av (ny) __ bachelorgraden. egen – egne – egne – eget farlige, tragiske – kriminelle seriøse – et langt Høyere Den gamle – den nye