PDSA-sirkel/småskalatest

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan betrakter Vroom & Yetton lederstilten?
Advertisements

Tallinja Audun Merete Veronika. En kort beskrivelse; Målet er å få en større forståelse for tall og tallinja, å kunne plassere hele tal, negative og positive,
Eksempelet er inspirert av: sykehjem-i-oslo-spiser-lite
BRUKERUNDERSØKELSE I SKOLEN INFORMASJON TIL SKOLENE DATAINNSAMLING I dette dokumentet følger viktig informasjon om hvordan dere som skole kan bidra til.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
Målinger. Hva kan vi gjøre annerledes? Veiledersamling, april 2014.
Statusrapport Læringsnettverk for ledelse av pasientsikkerhet [Navnet på ditt forbedringsprosjekt] [forbedringsagent navn/e-post/tel.nr] [tittel på din.
Kompendium for læringsnettverk
Læring etter øvelser Hva gjøres nasjonalt for å bidra til endring av atferd og implementering av læring etter evaluering? Elisabeth Næss og Guro Hjortland.
Det kommunale og fylkeskommunale risikobildet
Introduksjon til småskalatesting og målinger
Kompendium for læringsnettverk
Benchmarking som kilde til forbedring
ROS-analyse.
Kvantitativ metode med vekt på survey – del
Kompendium for læringsnettverk
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
Sintef Teknologiledelse
Prosjekttittel Ditt navn | Lærerens navn | Skolen din
Sykepleierens dokumentasjon av helsehjelp
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
PDSA-sirkel/småskalatest
Hypotese og teori.
Kartlegging av arbeidsoppgaver og kompetanse
Prosjektmodellen Planleggingsfasen Gjennomføringsfasen Kontroll
Sak 8: Status fra etableringsprogrammet
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Jomfrusjekk.
PDSA-sirkel/småskalatest
Forskningsrådets retningslinjer for datahåndtering
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Forbedringsarbeid i praksis
Forskningsopplegg og metodekombinasjon Tommy Tranvik, AFIN
Fra idé til publikasjon
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Prinsipper for ambisiøs matematikkundervisning B – Samarbeid
Matematikk på ungdomstrinnet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Arbeidsmetodikk Navn Dato.
Utlånssystem for datautstyr
Misoppfatninger knyttet til tallregning B – Samarbeid
Definisjonsoppgave Definer begrepet TEORI
Velkommen til dugnad i kommunen
Kompendium for læringsnettverk
God repetisjon og øving B – Samarbeid
Klubbutvikling oppfølging
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
GDPR Lars Erling Aarland Datatilsynet.
Modul 4 – Representasjoner
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
03 Introduksjon til ROS-analyse 08 PowerPoint-mal for ROS-analyse
Oppfølging av Høstrapporten
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
Å utvikle matematiske begrep B – Samarbeid
NVP – Avstandsoppfølging på Agder Prosjektperiode: 2018 – okt 2021
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Sensorveiledninger – anbefalinger og eksempler
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Utredningsgruppe samferdsel
Modul 3 – La deg inspirere til å inkludere
Modul 3 – Intensiv opplæring
Strategisk kompetansestyring i kommunene
Modul 2 – Observere elevenes strategier
Utskrift av presentasjonen:

PDSA-sirkel/småskalatest Enhet/Dato: Tiltak/handling Hvilket tiltak og konkrete handling er de vi tester? (spørsmål nr 3 i forbedringsmodellen, tilsvarer primær og/eller sekundærdriver i driverdiagram) Test nummer (Hvilket nummer i rekken av tester innenfor en syklus er dette) Arbeidshypotese (Ideen til hvordan) Hvilket resultat forventer vi ? (Hvis A gjøres, så vil B inntreffe) Neste skritt besluttes Testen er vellykket: Test hypotesen på flere og/eller under andre omstendigheter eller betingelser. Testen er delvis vellykket : Endre eller juster hypotesen. Testen er ikke vellykket: Forkast hypotesen og utarbeid en ny hypotese. Planlegg både testen og innsamling av informasjon Hva? Hvem? Hvor ? Når? Hvordan? A P S D Analyser og lær Sammenlign resultatet av testen med arbeidshypotesen Gikk det som forventet? Hva gikk ikke som forventet? Hvorfor? Hva lærte du? Utfør testen Kan det planlagte gjennomføres? Beskriv hva som faktisk skjedde under testen, og eventuelle uforutsette problemer og hendelser Noter eventuelle resultater eller data som er samlet inn i forbindelse med testen Brukes til å planlegge og gjennomføre tester av ideer til hvordan tiltakene kan gjennomføres i praksis. Skjemaene bør markeres med hvilken test i rekken av tester dette er, og hvilken endring det er som testes. Erfaring gjort underveis bør lagres slik at man får oversikt over læring underveis. Skjemaet kan brukes i forbindelse med veiledning.