Gode venner som hjelper andre

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
HVA ER ?.
HVA ER ?.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Splashforside. Opprett ny kategori med slug: small_alternate.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Larvik bibliotek Foredrag om sosiale medier Kl – Seniornett Larvik Sliperiet: Datakafé Kl – Minikurs: facebook Kl –
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
En merkevare er det nettverk av assosiasjoner (sympatier og antipatier) som oppstår når kunden blir eksponert for et varemerke.
Surfing sosiale medier - kjendiser Om du lurer på om sosiale medier er noe for deg kan du titte på en del av inneholdet før du bestemmer deg. Vi skal se.
1. ny feltrapport funn dokumentasjon metode tolkning 2. felles feltdiskusjoner Last opp og se på bilder/kommentarer på Åpen arkeologi gruppen.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
Frivilligsentralene sentraler totalt
Definere og velge hovedmål og delmål
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Valgfag på Kastellet skole
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Trådløs kulturby Andy Pham Damir Nedic Amund Letrud Ruben Vijayaroopan Sivarajah Espen Olsen.
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
Reklame vs innholdsmarkedsføring Monolog eller dialog? #someoslo.
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
Presentasjon Fra Finnmark – bor i Bærum 50 år gammel Gift, en datter og en hund Utdannet journalist og masterutdannelse innen kommunikasjon og ledelse.
Nyhetskrigen. Uke 46 2, Vinne dagens store sak Nyheter Sport Kultur Underholdning.
Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.
BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Sosiale medier Mona Stokke, pedagogisk leder SeLL.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Sosiale medier Film: Social media revolution 2011Film.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
Nye former for deltakelse Fortsatt bruker rundt tre av fire velgere stemmeretten ved stortingsvalg, men valgdeltakelsen er på et lavt nivå sammenliknet.
Markedsføring og video Sosiale medier og bruken av disse er viktige – i noen tilfeller alene men også i kombinasjon med tradisjonell markedsføring.
@ Foto: Ernst Furuhatt Hvorfor bruke video? Susanne Forsland 5. November 2015.
Digitale medium. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengeleg gjennom datateknologi Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Navn: Skøelv IGL - klubbutviklingsarbeid Dato:
Valgkamp på sosiale medier
Markedsføring.
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Sosiale medier – Hva nå, rådmann?
Hvilke plattformer bruker dere?
Plan for Sosiale medier
Digital startpakke kurs 3
Rekrutteringskampanjen 2015
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Roede-kurslederen på Facebook
Tips for bruk av sosiale medier
Brukerundersøkelse, vår 2017
Bakgrunn og hensikt med arbeidsgruppen
Verdier og visjon i nye Stavanger
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Gode venner som hjelper andre

Hva er sosiale medier? – En kort innføring – Hva er sosiale medier? /ES

Sosiale medier er mediekanaler og plattformer som ved hjelp av internett åpner for interaksjon mellom to eller flere mennesker. Det vil si at brukerne utveksler informasjon, meninger, erfaringer, kunnskap og media. Blant de største og mest kjente sosiale mediene i dag finner vi Facebook, Twitter og YouTube. Blogger regnes også som en del av de sosiale mediene. – Hva er sosiale medier? /ES

Sosiale medier kalles ofte brukerstyrte medier, fordi det er brukerne selv som genererer innholdet. Sosiale medier kan ta flere ulike former som tekst, bilder, lyd og video. De viktigste fordelene med sosiale medier framfor tradisjo- nelle medier er muligheten for interaksjon og umiddelbarhet. – Hva er sosiale medier? /ES

Hvem bruker sosiale medier? /ES

Den raskest voksende gruppen som bruker sosiale medier er aldersgruppen 50 +. Fra april 2009 til mai 2010 har denne gruppen doblet seg. En amerikansk undersøkelse viser at 85 prosent av de som benytter seg av sosiale medier ønsker å kommunisere med organisasjoner på denne måten. – Hvem bruker sosiale medier? /ES

Hvorfor bruke sosiale medier?

– Bygge og forsterke sine egne nettverk. – Bygge og definere sin egen identitet – et uttrykk både visuelt og informativt om hvem man er. – For å informere og engasjere. – For å dele sine interesser og meninger med likesinnede. – Hvorfor bruke sosiale medier? /ES

– Medlemsservice – Nettverksbygging – Rekruttering – PR & Informasjon – Medieovervåkning – Hvorfor bruke sosiale medier? /ES

Noen viktige spørsmål – Noen viktige spørsmål /ES

– Hvem er målgruppen? – Hva ønsker vi å kommunisere (innhold og hensikt)? – Hvilke ressurser har vi til rådighet? – Hvilke sosiale medier er best egnet gitt målgruppen, hensikten og ressursene? – Hvilke virkemidler kan vi ta i bruk: tekst, bilder, lyd, video osv? – Noen viktige spørsmål /ES

Forslag til bruk av sosiale medier /ES

FACEBOOK Kommunikasjon med brukerne: Supert for å engasjere folk som liker merkevaren din, vil si sin mening, delta i konkurranser. Eksponere merkevare: “Like Pages” er genialt for eksponering av en merkevare. Drive trafikk til egne sider: “Share”-funksjon sørger for trafikk, men husk det kan være lurere å holde seg på FB.   – Forslag til bruk av sosiale medier /ES

Søkemotoroptimalisering: Lite eller ingen verdi Søkemotoroptimalisering: Lite eller ingen verdi. Blogger kan ta opp linkene våre og lede inn. Lions Norge kan sette opp egne sider om organisasjonen og fyrtårnsaktiviteter. Vi kan sette opp mer dynamiske og kampanje- rettede sider i forhold til f.eks. Lions Tulipanaksjon. Avhengig av ressurser kan Facebook-sidene også brukes til publikumskontakt, arrangere konkurranser, “spørretimer” m.m. – Forslag til bruk av sosiale medier /ES

TWITTER Kommunikasjon med brukerne: Bruke nøkkelord og søke etter hva folk sier om oss. ”Oppsøk- ende kundeservice”. Eksponere merkevare: Integréring på egen hjemmeside gir mulighet til dynamisk og viral dialog. Drive trafikk til egne sider: Kan ha stort potensiale, men må være forsiktige så folk ikke opplever oss som ”spam”. – Forslag til bruk av sosiale medier /ES

Søkemotoroptimalisering: Begren- set i forhold til en hjemmesides plassering, men tweets vil kunne rangere høyt I søk på Google og andre søkemotorer. Twitter kan brukes som en rask og uformell kanal i små, daglige doser. Vi kan tvitre om nye artikler lagt ut på hjemmesiden, be om råd og idéer fra publikum, bygge relasjoner til fagfolk/ andre organisasjoner/potensielle medlemmer, oppfordre til å gi i forbindelse med katastrofer m.m. – Forslag til bruk av sosiale medier /ES

YOUTUBE Kommunikasjon med brukerne: Enten vi vil underholde eller informere er video et effektivt medium. Eksponere merkevare: En av de mest effektive merkevareverktøy- ene. Kan promoteres via hjemme- side, Twitter, Facebook m.m. – Forslag til bruk av sosiale medier /ES

Drive trafikk til egne sider: Trafikken går til egen YouTube-kanal Drive trafikk til egne sider: Trafikken går til egen YouTube-kanal. Hvis målet er å lede til hjemmesiden kan man legge ved lenke i beskrivelsen. Søkemotoroptimalisering: Bygger lenker tilbake til hjemmeside etter- som videoer arangeres høyt i søke- motorer. Fin måte å bygge synlighet. Lions Norge har sin egen “kanal”. Her kan vi legge ut egenproduserte filmer, hente fra Lions i andre land og be om bidrag fra medlemmer, publi- kum og media. – Forslag til bruk av sosiale medier /ES

BLOGGER Kommunikasjon med brukerne: Best med egne blogger, men også effektivt å agere i andres blogger. Eksponere merkevare: Erstatter i stadig flere tilfeller statiske nyheter. Med godt/relevant innhold: er dette god eksponering. Drive trafikk til egne sider: Tja. I tilfeller hvor ”Les mer” er viktig. Ellers er det ikke nødvendigvis noen grunn til å lede vekk fra bloggen.   – Forslag til bruk av sosiale medier /ES

Søkemotoroptimalisering: Begrens- ende I forhold til søkemotoropti- malisering, men lenker til vårt innhold vil kunne rangeres høyt i organiske søk. Lions Norge kan eksempelvis hente inn eksterne bloggere/spaltister, i tillegg til de eksisterende (ref. LION og www.lions.no). Egne bloggere kan også “lånes ut” til andre. F.eks. kan Lions ha en gjesteblogger hos Frivillighet Norge og vice versa. Eksterne bloggere kan være fagfolk, andre organisasjoner, kjendiser m.m. – Forslag til bruk av sosiale medier /ES